ja jolanda, het is heel moeilijk, mijn zoon is nu aan de strattera en dat lijkt wel te helpen, maar ik weet hoe het is om je kind liever niet te zien dan wel, die negatieve spiraal is lastig uit te komen, ik denk dat met deze medicatie lijkt te lukken. Mijn zoon doet niks, geen drank, geen roken, geen vrienden, niks. Ook dat is heel triest om te zien, hij verveeld zich alleen maar, heeft nergens zin in en vrienden heeft ie niet. Ik zeg altijd `beter zo, dan de verkeerde vrienden` en dat is misschien ook wel zo, maar triest is het wel.
Het je pgb aangevraagd? want het is belangrijk dat je het af en toe even uit handen kunt geven, het heeft ons weer wat lucht gegeven en laatst zijn wij voor het eerst zelfs een heel weekend naar Parijs geweest! De kids bleven achter met een gespecialiceerde oppas.
Neem actie voor het te laat is, en als hij nog zo jong is dan moet je hem zeker strak houden denk ik, het is nogal een verschil of je een kind van 13 of van 17 hebt hoor. Vraag pgb aan, zoek van dat geld zelf hulp die jij kunt gebruiken, jij bent de spil van het gezin, zonder jou gaat het ten onder, dus voor jezelf zorgen, met behulp van een pgb, en dan zijn vanzelf jou kids ook geholpen.
Het blijft moeilijk, zeker die vakantie, maar probeer er niet steeds negatief tegenaan te kijken, het maakt niets uit, ze hebben die vakantie toch. Probeer het positief in te zien, bedenk dat jij voor dit kind gekozen hebt, het is jou taak op deze aarde hem groot te brengen, probeer weer iets leuks met hem te doen, langzaam opbouwen, echt het werkt.
sterkte van mas