puber

• edwin

Klopt het dat hasj en wiet je longen zuiveren?

Hasj en wiet zuiveren de longen niet. Wel verwijdt THC de bronchiën zich waardoor je even meer lucht krijgt. Roken van hasj en wiet is schadelijker dan gewoon roken.

nog maar even opgezocht voor de zekerheid

• ria

Maar dan nog krijg ik geen antwoord op het feit waar die donkere kringen onder zijn (en van zijn vrienden) dan vandaan komen? Tuurlijk is gewoon roken ook slecht, of misschien nog wel slechter, maar er zijn legio voorbeelden van mensen die nu zware drugs gebruiken maar ooit begonnen zijn met blowen en DAAR ben ik dus bang voor, niet zo zeer voor het blowen op zich. Dat het als medicijn is goedgekeurd, daar ben ik van op de hoogte, maar dan nog is het alleen verkrijgbaar op recept! Niet alle medicijnen zijn voor een iedereen maar goed om in te nemen.

Ach, laten we er maar over ophouden, ik zal toch pas rusten als deze periode achter de rust is, en ja, ik blijf echt wel interesse tonen in alles dat hij doet, zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Iemand zo maar laten vallen en dan nog wel mijn eigen kind, nee, dat kan ik toch niet.

Maar bedankt voor jullie reacties.

Ria

• mas

Hoi Jolanda, zo herkenbaar allemaal, de mijne zegt ook ‘maak ff eten voor me’ en als ik dan zeg ‘doe het zelf maar’ dan is het ‘laat maar’, grrrrrr. Gek dat hij zich zo raar voelt en het geen drugs ofzo is, ben benieuwd wat de dokter kan vinden, misschien bloedarmoede ofzo?

En ja, de mijne haat ook die ‘rot’ kant van zichzelf, pfffft, lullig allemaal he?

Nou meid, fijn te horen dat je je goed voelt, hou dat gevoel vast!

groetjes van mas;):)

• mas

Hoi ria, je doet net alsof wij tégen jou zijn, dat is natuurlijk niet zo, je vraagt advies en dan krijg je die, door ervaringsdeskundigen zou je kunnen zeggen. En wat die kringen betreft, ik herken het niet, heb het zelf nooit gehad. Maar misschien heeft hij slaaptekort of is het omdat zijn ogen moe gaan staan en dat het zich bij hem uit in donkere kringen.

In ieder geval is ieder advies goed bedoelt, vergeet dat niet.

groetje van mas

• mas

tis maar maar je de info vandaan haalt denk ik. roken is veel verslavender dan wiet, wiet rook je af en toe, en niet 30x per dag, roken is slecht voor je bloedvaten, hart, longen. De grootste doodsoorzaak ik geloof ik een hartaanval, en dat zou komen door roken…

Nou ja, het is allebei troep, en je moet drugs ook niet gaan promoten toch?

groetjes van mas

• edwin

Klopt..laten we er maar mee ophouden dan he :D;)

• ria

O nee hoor, Mas, zo bedoel ik het ook niet. Ik bedoelde meer dat jullie er blijkbaar makkelijker mee omgaan dan ik. Ik kán gewoon niet meegaan in de manier waarop jullie omgaan met blowen, maar jullie gaan ook niet mee in de manier waarop ik er over denk. Maar dat geeft niet, niet iedereen hoeft hetzelfde te denken. Verder even goede vrienden hoor.

Wat betreft die kringen onder zijn ogen. Zijn vriend, die dus ook blowt, heeft vaak diezelfde kringen, echt donkere kringen onder de ogen. Mijn zoon is nu 4 dagen clean (ja, zo noemt hij het zelf!) en die kringen zijn al zo goed als weg. Vandaar dat ik toch wel nieuwsgierig ben waar die kringen nu vandaan komen als het niet slecht voor je is om te blowen.

Gr. Ria

• mas

Oke ria, ik ben ook benieuwd nu naar die kringen…enne, blowen( op zijn tijd) is dan wel niet slecht, maar gezond is het ook niet!:?:D:D

ik heb er trouwens alle vertrouwen in dat het goed kopt, als je zoon zo tegen je praat, dat hij al 4 dagen clean is, dan is het goed, een goede band heb je dan, toppie!

enne, nogmaals, ik wil mezelf nog eens terug horen als mijn kind het blijkt te doen hoor, of ik dan nóg zo kan praten…maar ik hoop het in ieder geval wel.

hou je ons wel op de hoogte, laat je nog eens horen hoe het verder gaat? hoe het desnoods over een jaar is? Ik vergeet het niet, en blijf dan altijd denken: hoe zou het met die zoon van ria zijn afgelopen?

groetjes van mas

• mas

kon het toch niet laten hoor, sorry, maar dan moet ik het zeker weten ook en dat is niet voor niets geweest, ik heb ook weer wat geleerd, en trouwens, ik vind ook dat de juiste informatie verstrekt moet worden, een foute toch? Er is nog veel meer over canabis te vertellen, maar dat is op verschillende sites te vinden.

De feiten:

Tabak (nicotine)

Afhankelijkheid: Lichamelijk matig tot groot, geestelijk kan deze zeer groot zijn.

Tolerantie: Ja.

Effecten korte termijn: Opwekkend, trillende handen, snelle hartslag, hoesten, koude vingers en tenen, irritaties aan ogen en neus.

Effecten lange termijn:Slechte conditie, hart- en vaatziekten, bronchitis, kanker.

Hasj en weed (cannabis)

Afhankelijkheid:Lichamelijk niet, geestelijk in het algemeen gering maar kan groot zijn (bij intensief gebruik).

Tolerantie: Nee.

Effecten korte termijn: Ontspannend, versterkt gevoelens, vermindering concentratie- en reactievermogen, verandering zintuiglijke waarneming. Bij hoge dosering angst, paniek en soms bewustzijnsverlies.

Gevolgen lange termijn:Schade aan ademhalingsorganen, longkanker (bij roken).

Belangrijk: Bij combinatie met alcohol worden effecten van alcohol versterkt.

Kans op te hoge dosering bij eten ('spacecake').

Maarrrrrrrr

Het blijkt ook zo dat een hasj-sigaret tweemaal zoveel teer bevat als een gewone sigaret, dus bij cronisch gebruik dubbel zoveel kans op kanker, kijk, dát wist ik ook nog niet, weer wat geleerd;)

groetjes van mas

• ria

Ik zal het op de kalender zetten Mas. Ik hoop dan dat hij zijn diploma heeft. Voor mij een grote zorg minder. Morgen gaat hij uit op vakantiewerk, dat is ook nieuw, maar wél leuk.

Groetjes Ria