kon het toch niet laten hoor, sorry, maar dan moet ik het zeker weten ook en dat is niet voor niets geweest, ik heb ook weer wat geleerd, en trouwens, ik vind ook dat de juiste informatie verstrekt moet worden, een foute toch? Er is nog veel meer over canabis te vertellen, maar dat is op verschillende sites te vinden.
De feiten:
Tabak (nicotine)
Afhankelijkheid: Lichamelijk matig tot groot, geestelijk kan deze zeer groot zijn.
Tolerantie: Ja.
Effecten korte termijn: Opwekkend, trillende handen, snelle hartslag, hoesten, koude vingers en tenen, irritaties aan ogen en neus.
Effecten lange termijn:Slechte conditie, hart- en vaatziekten, bronchitis, kanker.
Hasj en weed (cannabis)
Afhankelijkheid:Lichamelijk niet, geestelijk in het algemeen gering maar kan groot zijn (bij intensief gebruik).
Tolerantie: Nee.
Effecten korte termijn: Ontspannend, versterkt gevoelens, vermindering concentratie- en reactievermogen, verandering zintuiglijke waarneming. Bij hoge dosering angst, paniek en soms bewustzijnsverlies.
Gevolgen lange termijn:Schade aan ademhalingsorganen, longkanker (bij roken).
Belangrijk: Bij combinatie met alcohol worden effecten van alcohol versterkt.
Kans op te hoge dosering bij eten ('spacecake').
Maarrrrrrrr
Het blijkt ook zo dat een hasj-sigaret tweemaal zoveel teer bevat als een gewone sigaret, dus bij cronisch gebruik dubbel zoveel kans op kanker, kijk, dát wist ik ook nog niet, weer wat geleerd;)
groetjes van mas