proefmedicatie

• nina

Hoi Seetje

Ja, precies afwegen dat is moeilijk. Vertrouw ook op je kind. Jouw zorgen zijn niet altijd die van je kind. Vraag hem ook zijn mening. Pas daarna kan je een goed beeld krijgen. Vertrouw op je kind, ze zijn vaak wijzer dan je als ouder beseft. Sta tegelijkertijd open voor wat ze bezithoud. Goed advies van Bernadette, plussen en minnen maar neem de mening van kind er ook in mee.

Groetjes

Nina

• Greet

Hallo Det,

het is ook allerminst mijn bedoeling om met de vinger te wijzen, stel je voor!

Maar ik vind dat we wel eerlijk moeten zijn tegenover Els : medicatie zonder diagnose kan nu eenmaal niet, hoe graag je het ook zou willen proberen. Daar snap ik alles van. Ik heb dan ook 17 jaar met mijn rug tegen de muur gestaan, weet je nog wel? Maar die diagnose is belangrijk en ik maak me zorgen over het voorschrijfgedrag van wie het ook is die die medicatie wil voorschrijven. Ik denk dat we Els en haar kind daar ook tegen moeten beschermen. En dat er iets moet gebeuren, daar ben ik het volkomen mee eens. Seen that, been there…

Groetjes, Greet

• Greet

Beste Els,

ik begrijp je wanhoop. Zoals ik al vermeldde heb ik dat ook allemaal meegemaakt.

17 jaar lang werd mij verzekerd dat er met mijn kind niks mis was, zonder onderzoeken trouwens want zelfs dat was voor de ‘deskundigen’ niet nodig.

17 jaar lang ben ik er zeker van geweest dat hij WEL adhd had en inderdaad… enkele maanden voor zijn 17de verjaardag werd onze zoon dan eindelijk getest en ja hoor!

Gedurende die jaren is de verleiding naar dat pilletje enorm groot geweest en vooral in zijn puberteit ben ik vaak van plan geweest het er op te wagen. Nu ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Mijn zoon neemt nu drie jaar Rilatine (ondertussen concerta) en het gaat inderdaad een pak beter al is het géén tovermiddel, hoe graag ik dat ook gewild had…

Ik begrijp van jou dat je kind al binnenstebuiten gedraaid is maar ik vermoed dat er gezegd wordt dat hij geen adhd heeft. En dan maak ik me ongerust omdat men toch Rilatine wil voorschrijven. Ik ben ervan overtuigd dat je ten einde raad bent en alles wil proberen maar ik vraag je gewoon om goed op te letten. Rilatine is voor adhd-ers, niet voor andere stoornissen. We lazen de afgelopen dagen regelmatig hoe licht er met dat pilletje omgesprongen wordt terwijl het toch geen snoepje is.

Ik zou nog eens willen benadrukken dat ik je helemaal niet wil aanvallen. Maar als je het gevoel had van wel, excuseer ik me daarvoor! Ik weet dat je als moeder haarfijn aanvoelt dat er iets ernstigs mis is en dat je niks anders wil dan eindelijk rust voor je kind en je gezin. Maar wees aub voorzichtig.

Groetjes, Greet

• Annelies

Ik heb ook eens op visolieplein gekeken maar ik vindt de capsules daar nog al prijzig.

De kidscare capsules waar ik het over had zijn Euro 7,65 voor 60 stuks. De dosering is 2 x daags een capsule.

De laatste keer heb ik ze gekocht bij “de Tuinen” als je daar een spaarkaart van neemt kun je nog profiteren van een korting ook.

Succes

• Els

Hoi Bernadette,

Bedankt voor je begrip, ik weet zelfs niet of ze op mkd wel diagnose kunnen stellen, en aangezien ik op hun aangewezen ben?

Ik weet dat ze op mkd niet snel medicatie voorschrijven, juist zijn ze daar een grote tegenstander van.

Maar ik heb de proefmedicatie nog niet. Ik heb eerst nog gesprek met kinderarts van mkd.

Maar ik zal er naar vragen hoe dat zit met diagnose.

Het schijnt, hoe en waarom dan ook, belangrijk te zijn.

Alhoewel diagnose's kunnen ook verkeerd gesteld worden. Maargoed laten we de discussie maar eindigen, want we moeten tenslotte, hoe dan ook, verder.

Maar nogmaals, bedankt voor je steun. En…… hij is nog lang geen 16!

Jij ook sterkte met alles.

Groetjes,

Els

• Bernadette

Hoi Els ,

Ik denk dat ik het zelf zo het beste kan omschrijven voor een zichzelfrespecterend arts en respect voor zijn vak hebbende is de juiste volgorde eerst de diagnose , daarna de eventuele medicatie .

Weet je ik kan me wel een beetje in jou gedachte gang verplaatsen , de situatie is al zo verwarrend en ik vraag me af wat ze daar zeggen als je hem buiten hun om liet onderzoeken .

Je zegt dat ze antie medicatie zijn , waarom dan dit rare beleid .

Want ik denk dat dit de andere ouders bedoelen , het is niet de manier die wij herkennen .

Ik zou als ik jou was ook niet er van uit gaan dat ze je in een hoek dwingen of afkraken.

Als ik mij zelf zo bekijk ben ik gewoon een leergierig typje en wil zo graag de gedachtengang kunnen volgen van hun , niet van jou begrijp waarmee je zit .

Zou het jammer vinden als je wilt dat de discussie stopt daarom , want ik blijf benieuwd naar hun motivatie .

Hij is zo 16 echt , de jaren vliegen en dan weet je het wel gaan de hormonen werken en krijg je och ze is zo mooi mam . tja jij ook sterkte en geen dank ook ik was daar waar jij bent , wat zeg ik , ik ben er nog steeds alleen hij is nu een kop groter en noemt mijn kleintje zucht , B

• aletta

Mijn zoontje van 4 jaar is sinds 1 januari gelukkig ook van ritalin af maar ben wel op zoek gegaan naar alternatief want zonder ritalin niet uit te houden bijna, maar blijf er mee stoppen ook al omdat het gewoon niet gegeven mag worden aan kindjes onder 6 jaar .Heb ook visolie capsules geprobeert maar slaat bij hem niet aan.Neemt ze wel gewoon in,maar totaal geen reactie.Heb via een krantje van z'n school een advertentie gezien van een nieuw middel :valdispert voor kids .Dit is een drankje op basis van plantaardige middelen.Het is te verkrijgen bij drogisterijen.Soms wel bestellen omdat het nog niet zo lang in handel is.Ik geef dit wanneer ik zie dat hij een heel druk en onrustig dagje krijgt.Ook kun je het geven als slaapdrankje .Ik heb er goeie ervaringen mee en op basis van plantaardige produkten dus geen chemische rommel.groetjes aletta

• Els

Hoi,

Heb zelf ooit voor mezelf ook wel eens valdispert gebruikt, maar kon niet merken dat het hielp. Met de visolie gaven ze wel aan (zonder dat ze het weten) dat hij rustiger was op school.

Mag ik ook weten waarom je gestopt ben met Ritalin? Voor de bijwerkingen of omdat hij nog te jong is ervoor?

Groetjes,

Els

• aletta

ik ben gestopt met ritalin vanwege de onzekerheid die ik had over de uitwerking op zulke jonge kids.Daar is gewoon heel weinig over bekend.Er staat natuurlijk ook niet voor niets op verpakking :niet geven aan kids onder de 6 jaar.We zitten nu ook een beetje in rustiger vaar water.Hij zit sinds begin november op mkd en ,wat betekend iets meer rust en regelmaat in zijn en ons leven en wilde ook dat ze hem zonder medicatie daar kunnen testen,vandaar gestopt.Misschien ooit in toekomst best wel weer ritalin maar in ieder geval niet voor z'n 6e jaar.Merk wel dat die valdispert kids bij hem helpt ook als slaapmutsje als hij hele drukke dag gehad heeft,slaapt hele nacht goed op en gaat rustig naar bed.groetjes aletta