proefmedicatie

• Annelies

Beste Els

Onze zoon slikt nu een maand visolie capsules deze heten Kids Care en zijn speciaal voor kinderen. Ze kunnen ze kauwen en hebben een lemonsmaak.

Hij krijgt normaal nog geen simpel tabletje door zijn keel maar dit gaat wel en hij wil dit ook innemen omdat hij vindt dat hij er rustiger van wordt in zijn hoofd (dit zijn z'n eigen woorden.)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik zou het zeker eerst proberen.

Groeten annelies

• Albert

Hallo Els,

Mischien kun je je mijn opmerking nog herinneren over proeven met dieren?

Wel, er was al eens een moeder op het ouderprikbord, dat was een apart prikbord voor ouders met kinderen met ADHD.

Dat was nog voor dat de twee borden werden samengevoegd.

Zij vertelde dat Ritalin helemaal verkeerd op haar zoon uitpakte, omdat later bleek, dat hij helemaal geen ADHD had.

Het werkte averechts en het maakte van haar zoon een soort zombie.

Toen hij stopte met Ritalin werd het ineens een hele andere jongen, die weer plezier in het leven kreeg.

Ritalin wordt tegenwoordig ook gesnoven als een soort pepmiddel bij houseparty's en zo, het is niet iets om zo maar even mee te experimenteren.

Dus voordat je je kind voor proef Ritalin laat voorschrijven, denk dan eerst nog eens heel goed na en bespreek het met mensen die er verstand van hebben.

Degene die jou kind voor proef Ritalin wil geven, heeft dat blijkbaar niet.

Bij mij is er een heel onderzoek aan vooraf gegaan voordat ik Ritalin kreeg voorgeschreven en ik ben een volwassen vent van bijna 50.

Groeten, Albert.

• marleen

Hallo Annelies,

Ik ben op zoek gegaan naar de Kids Care op internet en kan het niet vinden.

Hier kan ik noch vloeibare noch kauwbare visolie krijgen en ik wil het echt eens proberen met onze kleinste (bijna 4) Ik denk er nu dus aan die via internet te bestellen. Ik heb de vloeibare Eye Q al gevonden en kan die blijkbaar via internet bestellen, maar ik vind geen kauwbare. Ik zag ook iets van Mor-epa maar blijkbaar niet in een internet winkel.

Kan je mij meer gegevens geven over de Kids Care en misschien kan iemand anders mij andere tips geven over hoe die producten via internet te kunnen aankopen.

Marleen.

• Chappy

Hoi,

Het merk EFALEX kun je bestellen via internet bij www.orthovitaal.nl. Er is ook een vloeibare versie. Tel.nr. voor info is 0318-638294.!

Chappy

• Annelies

Dag Marleen,

Ik heb deze bij onze drogist in het dorp gekocht helaas waren ze er op dit moment niet meer. Verder zou ik niet weten hoe je eraan kunt komen. Maar ik wil even geen

andere proberen omdat ik van deze weet dat hij ze inneemt.

Succes Annelies

• petra

hoi,

Ik ken alleen www.visolieplein.nl.Misschien heb je daar iets aan.

groetjes Petra

• Els

Hallo,

Dat heb je inderdaad goed onthouden, dat ik ooit van iemand een paar pilletjes gekregen heb, maar dat is al ruim 11/2 jaar geleden!.

Daarnaast is ons kind niet ‘gewoon’ hyperactief, maar super actief.

En is die proefmedicatie niet zomaar uit de lucht komen vallen!

Kon ons kind op een gewone basisschool functioneren: nee

Kan ik met ons kind naar een verjaardag: nee

Kan hij normaal fietsen: nee

kan hij op zijn buurt wachten: nee

kan hij stil zitten met eten: nee

schoppen, slaan, duwen, schreeuwen, driftaanvallen??? JAA

Moet ik nog meer vertellen????

Ik heb zelfs op de site gelezen dat veel kinderen met het stempeltje adhd op een gewone basisschool zitten. Hij heeft er een half jaar op gezeten. Na 10 dagen (!) belde ze al op, kinderen bang, juf wist niet hoe het moest, uit de klas bij een andere juf, veel bij een klasseassistent apart werkjes maken!!!!!

We hebben pas een nieuwe deur in z'n kamer gedaan….. waarom…..???? raad maar…..

Maar…….het is een super, super enthousiast, vrolijk joch!!! Dat gelukkig wel!!

Groetjes,

Els

• Els

Bedankt, zal inderdaad eens gaan kijken naar vloeibaar, want die andere krijgt hij gewoon niet door zijn keel, ook niet met pap o.i.d.

We hebben al van alles geprobeerd.

Bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Els

• Els

Hoi Emmy,

Bedankt voor je reactie.

Tja…. je wilt toch allemaal het allerbeste voor je kind?

Maar als je een gezin hebt, moet je ook voor de andere kinderen kiezen, leefbare situatie heb ik het dan over…..

Moeilijk hoor….

Groetjes,

Ellie

• emmy

Hoi Marleen. Petra, verderop in deze berichten, noemt www.visolieplein.nl en daar kan je morepa bestellen via internet. Heb ik ook gedaan en ik had het erg vlot in huis.

Groeten, Emmy