proefmedicatie

• Greet

Ja Els,

dat begrijp ik maar mijn vraag was of er een degelijke diagnose is geweest. Het gedrag dat je vernoemt kan net zo goed een andere reden hebben, vandaar!

Waarschijnlijk heeft hij wel adhd maar dat kan jij niet beoordelen dus OPLETTEN aub en géééééééééén medicatie zonder professionele diangnose!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Greet

• Els

Hoi,

P.S.

11/2 jaar observatie medisch kleuterdagverblijf, kinderarts en pedagoge!.

Groetjes,

Els

• marleen

Bedankt voor de goeie tips. Ik denk dat ik het via visolieplein wel hier moet krijgen.

Marleen.

• Greet

Dat begrijp ik allemaal wel maar is er de diagnose adhd uitgekomen???? Als ik het er over gelezen heb, sorry dan…maar je schreef toch dat je kind geen adhd heeft?

Ik bedoel alleen maar dat die diagnose erg belangrijk is voor je met medicatie begint! ik wil absoluut niet vervelend doen hoor maar je alleen met de neus op de feiten drukken. Laat ik meteen ook erbij zeggen dat ik helemaal niet tegen medicatie ben als het gegeven wordt als het echt om kinderen met adhd gaat maar anders… ik krijg er rillingen van!

Groetjes van Greet

• kim

En wat is de diagnose dan ?

• Albert

Hallo Els,

Dit wordt een langen discussie geloof ik, ik weet niet of je daar op zit te wachten.

Maar er zijn toch wat onduidelijkheden, die mensen nieuwschierig maken, zoals ik zelf ook.

De dingen die je beschrijft, die al zolang gaande zijn, duidt volgens mij niet alleen maar op een super aktief kind, daarvoor zijn de reacties en gedragingen te heftig denk ik.

Ik vind het dan ook vreemd dat er nog steeds geen diagnose gesteld is.

Je reageerd een beetje geïriteerd op Greet heb ik het idee, die snapt er net zo weinig van als alle anderen die reageren, vandaar al die vragen.

Wat voor onderzoeken heeft je kind ondergaan en waarom zijn er nooit eerder diagnoses gesteld, je moet toch begrijpen dat we dit op zijn minst vreemd vinden.

Dit roept alleen maar meer vragen op, als je er niet op wilt antwoorden respecteer ik dat, als je nog steeds geen antwoord hebt, laat hem dan op zijn minst onderzoeken, zodat er een diagnose gesteld kan worden, voor dat je met proefmedicatie begint.

Dat is beter voor je zoon, maar ook voor jezelf en anderen die met hem te maken hebben.

Groeten, Albert.

• Bernadette

Hoi allen ,

Dat het een lange discussie aan het worden is , vind ik prima .

Maar laat het wel als uitgangs punt zijn om Els te helpen .

Inderdaad roept het meerdere vragen op , maar ik weet inmiddels ook dat zij zich al een hele lange tijd met de rug tegen de muur voelt staan.

Voor mij trouwens een herkenbaar gevoel , ook al is mijn kind zestien .

Het blijft soms dweilen met de kraan open , of zwemmen tegen de stroom in , beide kost het te veel energie , gr Bernadette

• Albert

Hallo Bernadette,

Je snapt natuurlijk wel, dat dat ook mijn bedoeling is.

Natuurlijk wil ik Els graag helpen, daarvoor komen we hier ook op dit prikbord, om elkaar te helpen.

Er waren alleen wat veel vraagtekens.

Daarom heb ik ook zo op het berichtje van Jaqueline gereageerd, want het lijkt er op, dat zogenaamde deskundigen aan het experimenteren zijn geslagen.

Volgens mij kan dat nooit de bedoeling zijn, ik vind dat een aanfluiting voor de medische professie.

Mensen(kinderen) zijn toch geen laberatoriumratten.

Groeten, Albert.

• Bernadette

Hoi Albert ,

Als je het mij vraagt niet , dan zijn mensen geen labaratorium ratten .

Maar meer een middel wat de oorzaak dus niet oplost .

Want daar gaat het dus ook hier weer om .

Een goede ouderbegeleiding , tips hoe om te gaan met .

Zolang observatie al en dan is dit het enigste wat haar aangereikt word .

Weet je daar kan ik dus niet bij , 13 jaar na dato is er nog steeds video home training , weer zo,n papmiddel .

Je voelt je wel verplicht als ouder om er aan mee te werken want anders loop je de kans als niet meewerkend te boek te staan . Want een ouder die ook assertief is , o jee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Terwijl iedere ongeletterde weet dat je in het bijzijn van een camera als ouder met de nadruk op de opname,s , anders reageerd .

Maar werd er gezegd het kind niet hoor , o nee .

We doen allemaal maar net alsof en spelen wel het spel mee , totdat er uiteindelijk daadwerkelijke hulp komt .

• Bernadette

Hoi Seetje ,

Dat is wat ons mens maakt he ,

dat twijfelen en twijfelen , vraag je zelf af of hij het leuk vind , of hij gepest dan word en of jij niet drie dagen bezig bent met je af te vragen of het allemaal wel goed gaat , vervolgens wat zal de leiding er van zeggen als hij niet meegaat en toch leerplichtig is !!!!!!!!

Briefje pakken , linker kant de voors opschrijven rechts de tegen argumenten , beetje cito dus , de uitkomst is het antwoord , sterkte B