wat is beter

• petra

Hoi Helga,

Ja daar zit toch wat in wat je daar schrijf,want toen mijn kind in groep 2 terecht kwam was ik op van de zenuwen omdat ik een hel met groep 1 achter de rug had.Maar in groep 2 ging het goed echt goed dat komt omdat hij denk ik een duidelijke juf hadof niet ik weet het eigenlijk niet.Maar hij had toen nog geen ritalin want hij was toen ook niet eens onderzocht op adhd.Maar in groep 3 ging het dus weer fout net als in 1.Heb hem laten onderzoeken (diagnose:ADHD).Pillen of geen pillen want ja ik dacht hoe moet dat nu in groep4.dus nu gebruikt hij 2xkeer 10mg ritalin per dag.Maar nu denk ik dus zou hij het ook redden zonder want hij heeft best een sterke juf voor de klas.Twijfel ,twijfel en nog eens twijfel.

groetjes van petra

• seetje

hallo. ik geef met tegenzin mijn kind ritalin. alleen tijdens school krijgt hij ze,. omdat inderdaad anders de docenten klagen . hoe slecht dat het toch allemaal gaat.ik blijf zoeken en hoop snel van de ritalin af te kunnen stappen . mijn zoon heeft er baat bij. even was hij gestopt. en voelde zich erg rot . omdat het op school allemaal niet meer lukte. hij vroeg mij om zijn pilletje. vandaar dat ik het geef. maar nee het blijft erg aan me knagen. ritalin legt alles even stil. en neemt de functie even over in je hersenen. maar wat leert mijn kind ervan. niets ! mijn kind heeft twee partime docenten. de een vind mijn kind een zware belasting. en zet hem op de gang. de andere probeert het vanuit mijn kind te bekijken . en vind het ook vaak prima gaan. zie je maar weer . van de ander moet je het maar hebben.ik ben tegen ritalin. maar ook voor. ! tja kan er niets anders van maken. groetjes.

• mas

Ik ben het met Helga eens, juist nu ik het allemaal ervaren heb, eerst zelf en later met mijn zoon. Ik was tegen het speciaal onderwijs om diverse redenen, de laatste 2 jaar basisschool kon ik er niet meer onderuit en het is de beste beslissing geweest voor mijn zoon. Hij bloeide en groeide daar op, en ik trouwens ook, eindelijk was er begrip! Hij zat daar om zijn gedrag, niet om zijn leerachterstand.

Nu heeft hij als advies VMBO gekregen maar dat had net zo goed hoger kunnen zijn, en trouwens niet op speciaal voortgezet onderwijs, maar regulier.

Mijn kind heeft ook Ritalin geslikt, met alle nare gevolgen van dien, mijn kind was op school niet te handhaven maar thuis ook niet. Een kind die thuis nergens last van heeft, maar alleen op school heeft volgens mij geen ADHD. En ik ben het ermee eens dat je een kind geen medicatie gaat geven voor de leerkracht, als het kind thuis goed te handhaven is, goed in zijn vel zit, dan moet je dat niet kapot maken met pillen.

Een kind wordt gepest en ervaart zijn onkunde op school, maar heeft dit met adhd te maken? Ik ben een super adhder maar ben nog nooit gepest op geen één school! Mijn kind heeft zowel met als zonder medicatie op school gezeten en het maakte niets uit, hij heeft nog steeds geen vrienden. Hij deed wel zijn werk beter in de klas, de keerzijde van de medaille was dat hij wel met zelfmoordgedachtes rondliep en slaapstoornissen had en angstaanvallen. Wat is belangrijker, het gestel van je kind of de opleiding?

Ik had ook niet door dat het de Ritalin was waardoor hij zo depressief werd, ik dacht dat het kwam doordat hij gepest werd, geen vrienden had, enz.enz.op zoek naar redenen, want hij slikte ze al een half jaar en reageerde er best goed op.

Achteraf gezien heb ik mijn kind medicatie laten slikken omdat ik niet wilde dat hij naar het speciaal onderwijs ging, omdat ik dacht dat het hem zou helpen, omdat ik een naieve muts was die dacht dat Ritalin onschadelijk zou zijn, omdat ik gek van hem werd…meer voor mij dan voor hem. Later de Dipiperon en Risperal, ik heb hem dat laten slikken terwijl ik wist dat het troep was, omdat ik eraan onderdoor ging, omdat mij huwelijk eraan onderdoor ging, omdat mijn andere kinderen tekort gedaan werd…

Mijn conclusie is dat ik hem heb laten slikken om heel veel redenen, maar niet omdat het voor hem beter was. Voor hem is het beter om niet afhankelijk te zijn van medicatie en te leren met zijn adhd om te gaan, dit kan alleen als die symptonen niet onderdrukt worden, dit kan alleen als er geen medicatie is. Een kind wat nooit geleerd heeft hoe dat moet, die niet weet hoe het kan zonder medicatie, dat vind ik erg, en de schuldige is dan….

groetje van mas:)

• maggie

helemaal met mas eens. zo zie je maar weer dat een adhder heel goed zijn kind begrijpt en dan best wel hele goede keuzes kan maken! vind het echt super van je! je bent voor mij een voorbeeld (mag ik ooit kinderen krijgen)

de groeten aan je zoon

maggie

• Helga

Zég ik dat dan? Rianne heeft voor………..

Sorry hoor, maar lees eerst een topic is goed voor je zo reageert. Ik val niemand aan, ik geef aan wat ik denk en vind.

Mag jij ook doen, maar een béétje minder op de persoon mag wel.

Groetjes van Helga.

ps: lees de topic van Mas, die heeft het nl allemaal meegemaakt. En het is zó waar wat ze schrijft!!

• Rianne

Helga, ik reageerde op jouw reactie niet Mas' topic.

Helga, jij weet nog van niets! Je kind zit nog maar in groep 7 en redt het tot nu toe zelfs op een gewone school zonder medicatie!!!!! Je klopt jezelf voortdurend op de borst over dit wapenfeit. Jij bent het, die keer op keer beweert dat er vele ouders zijn die uit GEMAKZUCHT kiezen voor medicatie. Jij bent zelf bomvol voor…… Je denkt dat je het allemaal wel weet.

Ach, laat ik me hier niet verder druk om maken, jouw tijd komt nog wel.

• adhd-algemeen.pagina.nl

Oke dames ,

Laten we ieder zijn ervaring laten zoals het is .

Het is voor ons ouders en volwassenen (laten we hen niet vergeten ) al moeilijk genoeg om ons iedere dag weer bij elkaar te rapen .

De kracht van deze pagina is maar een woord , wederzijds begrip , groetjes B

• Helga

Lezen, lezen, lezen!!

En even ter info mijn kind zit in groep 8 en de ander in de brugklas!

Helga

Sorry Det, maar je kent me hé? Enne, ikke is niet begonne:)

• adhd-algemeen.pagina.nl

Tja Helga ,

Was een spreekwoord over geloof ik , maar ik weet het ff niet meer , iets met rooie en nog wat .

Please relax nu he allemaal , det

• Helga

Zoals ik al zei ik val niemand aan. Iedereen maakt keuzes. Dit bord is er om elkaar te helpen en dus kan een ander zijn mening geen kwaad denk ik zo. Zo lees je hoe anderen de dingen aanpakken, en daar kan je dan weer je voordeel mee doen.

Je moet doen wat je hart je ingeeft.(verstand mag ook mee doen:)) Jíj kent je kind het beste en weet als geen ander hoe je hem kunt helpen. Waar ik voor wil waarschuwen is dat je niet te veel in moet gaan op druk van buiten af. Doe wat jíj als moeder jou het beste lijkt. Dan doe je het nooit verkeerd en neemt de twijfel wellicht ook af.:)

Suc6,

Groetjes van helga.