MARIA
Liefje , mama wil dat je je richt op de positieve dingen.
je moet om je heen een positieve kring opbouwen.?
Of heb je het over de volwassenen onder ons ?
idd die kantekening had ik er nog bij moeten zetten..voor volwassennen zal dit vele malen makkelijker zijn omdat die voor zich zelf kunnen denken.blijf van mening dat de ouders ze taak het is om die voor het kind te zoeken.ben zo en zo geen voorstander van pillen geven als ze nog geen 16 zijn..met andere woorden pillen geven terwijl ze lichaamelijk/geestelijk nog in groei zijn.begrijp me goed,ik heb geen kids thuis en begrijp heel goed waarom ouders die de pillen geven.is dus absoluut geen aanval.maar
wil ff kijken wat er uit deze discusie komt,wie weet dat mensen er wat van oppakken
MAS
Hoi edwin, ik vind dat je gelijk hebt maar het is afhankelijk van de situatie waar je in zit. Ik ben gaan slikken omdat het thuis niet meer te handhaven is met die koters die de dienst proberen uit te maken, een huwelijk in deze situatie is ook niet makkelijk om leuk te houden. Maar vroeger heb ik altijd zonder gedaan en dat ging ook goed, toen kon ik me terugtrekken, afzonderen, en dat kan niet meer. Dus in mijn geval ben ik voor medicijnen, zonder medicatie maak ik de boel nog gekker. Dan sta ik te schreeuwen en kan het allemaal niet aan, met alle gevolgen van dien voor de kids en mijn man.
snap ik
Wat mijn kind betreft, hij wordt 13 en vanaf zijn 8e zijn we aan het rommelen met medicatie, de ene pil had gevolgen waarvoor er een andere pil moest komen enz. Op een gegeven moment weet je niet meer hoe je kind zonder medicatie is, weet je niet meer wat nu door medicatie komt of niet, dat vind ik echt heel rot. Nu zijn we aan het afbouwen, hij krijgt nog een halve pil per dag, volgende week een kwart en die week daarna is hij clean en krijgt hij alleen nog visolie.
Ik vind het een moeilijke vraag omdat in het éne geval/situatie ik voor medicatie ben en in het andere geval tegen
Precies wat je al zegt mas.op een gegeven moment zie je niet meer wat nou je kind.gaat ook moeilijk als de medicijnen vaak veranderen en voor een kind in ontwikkeling kan dat nooit goed zijn.
Dus ouders voor als de situatie erom vraagt,kids liever tegen als ik het goed begrijp? ok
KIM
Je vraag :wie voor medicijnen is,is niet zo moeilijk.
Niemand is voor medicijnen.!!!
snap ik,maar je hebt de keuze wel gemaakt,dus de vraagstelling blijft het zelfde.
Kijk eens naar de ouderen onder ons,30 jaar doen we zonder medcijnen en dan gebeurt het .
Voor de zoveelste keer ontslag, huwelijk staat op springen en dan ga je uitzoeken wat je hebt.
ADHD dus,,je huwelijk is bijna voorbij, medicatie is het enige wat snel kan helpen,dus wat doe je dan
snap ik ook,maar hoe zit het dan met de mensen die het wel goed voor elkaar krijgen zonder medicijnen en een goed huwelijk en een goede baan hebben en hun eigenschappen naar iets positiefs hebben te weten buigen?
Ligt dat niet eerder aan de persoon zelf dan aan ADHD?
Als je kon kiezen tussen medicatie of iets anders,waar kies je dan voor ???
die doen we morgen wel
Het is geen kwestie wie is voor en wie is tegen.
Het is wel een kwestie van wie is voor en wie is tegen..tis een keuze die je maakt op basis van afwegingen die je voor jezelf en/of je kind maakt en dat interreseerd me en wie weet steken mensen wat op van deze discussie
Ik denk als het eventueel kan dat niemand medicijnen in neemt, of de kind(eren)laat innemen.
Soms is er geen andere oplossing,ieder mens is uniek.
Maar soms kan die uniek zijn mensen in situatie's brengen die niet zonder medicijnen op te lossen zij
ok,,gaat dus om diezelfde invuduele eigenschappen die je ja of nee de medicijnen laten slikken.snap ik
MAGGIE
ik denk ook dat het mijn voordeel is dat ik pas laat mijn diagnose kreeg zodat ik de kans had om mezelf te ontwikkelen en automatisch met mijn adhd moest leren omgaan.
Precies,dat is de ontwikkeling die ik bedoel als je medicijnen en een vroeg stadium gebruikt.
Ik vind wel dat tegenwoordige tijd heel snel medicatie voorgeschreven wordt aan kinderen. je moet ze wel de kans geven om zichzelf te ontwikkelen en omdat de medicatie toch de adhd onderdrukt leren ze niet wie ze echt zijn
Precies
even voor de duidelijkheid nog maar een keer.puur een discusie om er eventueel wat uit te halen geen aanval op niemand ik begrijp dondersgoed waarom er in sommige situaties medicijnen worden gegeven
Groet Edwin..