Partner met ADHD

  • Nonna Manis

    Hier ben ik het idd ook helemaal mee eens… Heb besloten om hier weer vaker te komen ;) Zie net dat ik hier al een keer eerder op had gereageerd, hahaha!

  • Nonna Manis

    Hallo LSVH,

    Nu ,na een tijdje alweer, even de stand van zaken en m'n mening: de impulsiviteit heeft op momenten, idd, de overhand en niet "het gezonde verstand. Maar dan nog, vind ik, kan de partner er wel iets aan doen, misschien niet kunnen, maar wel willen. Mijn man beseft daarna wel, wat hij heeft gedaan, en komt meestal sorry zeggen voor wat hij heeft gedaan. Op zulke momenten wil je natuurlijk dat hij wel beseft wat hij doet en niet achteraf pas, maar dat doet ADHD en dat is weer iets wat ik zelf moet accepteren, dat is niet te veranderen. Daarom ben ik dus vaak wel blij dat hij het achteraf beseft. Genoeg mensen die koppig en eigenwijs zijn en het niet eens willen zien. Zo erg is de ADHD niet door het hoofd geslagen bij mijn man ;):) Wat mijn man vooral belangrijk vind, aangezien ADHD'ers gevoelige mensen zijn, en echt wel doorhebben als er iets met je is (tenminste mijn man dan wel ;)), is dat ik wel duidelijk aan hem vertel wat ik voel/wat er is. Dan is dat voor hem ook duidelijk, dus niet bang zijn om het te zeggen. Alleen moet je daar het juiste moment voor vinden en niet de momenten dat we woorden hebben, maar dat begrijp je wel. Het is en blijft dus, in elke relatie, geven en nemen.. Alleen iemand met ADHD in een andere volgorde of hoe je dit wilt zien :p ;) Hoop dat het in jullie relatie nu redelijk goed gaat en jezelf niet helemaal wegcijfert.. Hoe is het nu?

    Groeten Nonna Manis

  • Nonna Manis

    Hallo Anne,

    Sorry, heeft heeeeeel lang geduurd voordat ik reageer! :-(

    Meer dan een jaar geleden, schrijf je dat je de strijd hebt opgegeven. Jammer, maar helaas, soms heb je idd het gevoel dat je niet anders kan. Maar mijn vraag is, heb je idd de strijd ook opgegeven?? Heb besloten om deze discussie maar weer eens bij te houden en ook mede om andere te woord te staan/te helpen. Met eventueel mijn ervaringen en meningen, zodat ze er misschien iets van opsteken. Want ik lees dat heel veel het erg moeilijk hebben, en idd, bijna de strijd willen opgeven. In mijn geval is het redelijk positief gebleven namelijk :)

    Hoop graag en snel van je te horen, anders in privebericht.. :)

    Groeten, Nonna Manis

  • Nonna Manis

    Hallo Rianne,

    Sorry, heeft heel lang geduurd voordat ik hier weer kon reageren, maar is ook veel gebeurd ;)

    Ben eigenlijk benieuwd hoe het nu met je gaat en wat je voor acties hebt ondernomen m.b.t. “de discussie partner met ADHD”?? Als je vragen hebt of alleen mijn mening wilt weten hoor ik dat graag van je… :) Want vele houden nog van hun partner maar vinden het ontzettend moeilijk hoe ze ermee om moeten gaan, en 9 van de 10 keer is de uitslag negatief. En misschien hebben mensen er wat aan, dat het bij ons redelijk positief gaat/blijft.. :)

    Groeten, Nonna Manis

  • Nonna Manis

    Dank je wel Visse,

    Heeft even geduurd voordat ik hier weer kwam, maar bedank, zal even neuzen/lezen :)

    Groetjes Nonna Manis

  • Nonna Manis

    Hallo Linda,

    Ook late reactie, maar ben weer redelijk online ;):) Bedankt voor je tip! :) En is er inmiddels ook al iets in Groningen aan begeleiders? :)

    Groeten Nonna Manis

  • Nonna Manis

    Hallo Jootje,

    Sorry voor de late reactie :-(

    Maar eh, hoe gek het ook is, wat ik hier meer lees, heb ik dit niet. Mijn man is zich degelijk bewust van zijn verantwoording die hij heeft, zowel als man, als al vader… Het zijn alleen de moment waarin we woorden hebben of hij, zoals herkenbaar bij volwassen, alleen maar de ander de schuld geeft en het er soms heftig aan toe kan gaan..

    Hoe gaat het nu bij jullie? Mag ook in privebericht hoor ;)

    Groeten Nonna Manis

  • Nonna Manis

    Hallo Jan,

    Jeetje! Vreselijk lijkt mij dit zeg! En je vrouw is fysiek ook nog eens “ziek”! Hoe gaat het nu met je?

    Groeten Nonna Manis

  • MTV

    Zo te zien leeft het onderwerp aardig hahaha, mijn partner heeft veel gehad aan de website levente.nl

    Ik ook trouwens! Echt een aanrader!