Voeding belangrijke factor als oorzaak voor ADHD

  • Swartdam

    Wat niet weet , wat niet deert , gr Bernadette

  • ~Janneke~

    Hier komen we weer terug op het dieet van mevrouw de dierenarts die kapitalen vraagt voor een onderzoek en “diagnose” om vervolgens met een niet vol te houden zo streng dieet mogelijke verbeteringen heeft bij ADHD.

    Zo kan ik wel meer dingen noemen die mogelijke verbeteringen hebben bij ADHD.

    Een dieet is zo sterk of zwak als het lichaam zelf.

    Op het moment dat de darmen niet in staat zijn om om te gaan met de voeding (DUS OOK HET DIEET) kan dit niet leiden tot verbeteringen en is het meer een placebo reactie ivm de moeite en de aandacht die aan dit punt gegeven wordt.

    Op het moment dat er sprake is van een stress situatie waarbij de bijnieren overprikkeld raken heeft dit een directe invloed op de hersenen en wel op de hypothalamus en aansluitend de hypofyse. Deze kern in de hersenen zorgt ervoor dat hormonen aangemaakt gaan worden. Dus ook de spijsverteringshormonen, groeihormonen ed.

    Zolang deze (en nog veel meer te noemen) bijkomende en aanvullende factoren niet aangepakt worden kan een dieet een marginaal effect hebben echter dit staat niet in vergelijk met de hoeveelheid aan problemen een adhd kind in de praktijk kan geven.

    Het is leuke theorie aan te nemen dat een dieet alleen adhd zou kunnen “genezen” maar dit is verre van de realiteit. Dit is echter wel het gene mevrouw Pelsser graag zou willen laten geloven te kunnen bereiken met haar eliminatie dieet.

  • ~Janneke~

    Is dat bewezen dat Mozart asperger had of is dit een aanname?

    Het lijkt me vrij moeilijk om dit nu te gaan concluderen en dan alleen op basis van de info die over hem bekend is.

  • maggie

    ach man praat niet uit je nek!!! zeker nooit zelf met kanker iets te maken gehad @ikel!!!!

  • Mitch Plat

    Wie heeft dat niet?

    Kanker komt n.l. in iedereen voor, ook in gezonde mensen. Maar het immuun systeem doodt de opkomende kankercellen direct. Bij mensen met een verstoord immuun systeem kunnen de cellen zich ontwikkelen tot een tumor.

    Dus iedereen heeft met de ziekte te maken.

  • Swartdam

    Lastig vragen aan hem vind je ook niet , gr Bernadette

  • maggie

    goh die theorie heb ik wel vakare gehoord maar kan zeggen dat de meest gezonde mensen deze ziekte nog krijgen het is maar net bij wie en wanneer en waar de kankercellen wakker worden en zich kwaadaardig ontwikkelen.

    dit was mijn laatste stukje aan deze nutteloze discussie

  • Tries

    Ach maggie inderdaad nutteloos,

    Ik heb mijn mening over deze, en denk ga daar niet eens moeite voor doen

    me ogen zijn al wazig genoeg.

    Kip zonder kop he! blinden kip enz hihi

    Had meer wortels moeten eten! ;)

    Tries

  • Mitch Plat

    Het heeft iig. te maken met je immuun systeem, en mensen die gezond lijken kunnen mogelijk door chronische straling van GSM of iets anders desondanks beschadigd raken.

    Gezonde voeding kan je iig. helpen om sterk te blijven en de ziekte zo goed als mogelijk te voorkomen.

    Als de ozonlaag er niet zou zijn zou iedereen in een klap aan kanker dood gaan.

  • Msstery

    En wat heeft “sexy” met voeding te maken? Je springt wel erg van de hak op de tak. Het ging toch over eten??!! Tenminste, als ik je topic goed begrepen heb?!