Voeding belangrijke factor als oorzaak voor ADHD

  • Swartdam

    Tsssssss ,

    Jij durft met je maatje slank , kus det

  • Greet

    ;)

  • JJ

    Janneke, je doet net of je er verstand van hebt. Echter, ik denk dat de wetenschappers die onderzoek doen naar het (overtuigend bewezen) verband tussen voeding en ADHD er nét iets meer van begrijpen dan jij.

    Wees blij dát er in Nederland onderzoek wordt gedaan en dat er een hoop kinderen van de medicijnen kunnen worden gehouden. Want waarom iets onderdrukken, als ook de OORZAAK kan worden weggenomen?

    Ik snap echt niet wat mensen hier tegen kunnen hebben.

    Of er is een andere ´verborgen´ agenda. Net zoals (het vermoeden is) bij stichting Balans, die notabene gesponsord wordt door Eli Lily (medicijngigant) en er ALLES aan doet om onderzoeken als dat van mevrouw Pelsser onderuit te schoppen.

    Stichting Balans denkt het zelfs beter te weten dan de wetenschappers van The Lancet, wereldwijd vooraanstaand medisch tijdschrift, die het nieuwe onderzoek gepubliceerd hebben. Het journaal van 14 november heeft er zelfs uitgebreid aandacht aan besteed. Zo uniek is het.

    Maar ja, de industrie betaalt grif geld om maar zoveel mogelijk kinderen aan de medicijnen te krijgen.

    Je moest eens weten wat een tegenwerking er is vanuit de farmaceutische industrie tegen dit soort onderzoeken. Want begrijp wel dat er MILJARDEN in omgaan. En als door het weglaten van bijvoorbeeld druiven of aardappel bij het ene kind en cashewnoten en tarwe bij het andere kind hun ´medicijn´ overbodig wordt, tja, dan kost dat heel héél veel geld.

    Maar ja Janneke, misschien weet jij dat allemaal ook wel heel goed. Heb jij geen verborgen agenda?

    JJ

  • hadassah

    o hoi was aan het meelezen, ben nieuw op dit prikbord, mijn zoon heeft de diagnose ass en adhd . Wij eten altijd biologisch , veganistisch(dus geen zuivel en vlees) suikervrij en kleurstofvrij , vaak ook nog gluten vrij…heel veel groenten en fruit.

    Hij heeft een rustige woonomgeving , geen tv, geen luide muziek, veel regelmaat , buitenlucht en toch kreeg hij vandaag de daiagnose adhd ???

    hij is onrustig en druk , ben toch benieuwd wat we daar op een natuurlijke manier mee kunnen doen, want medicijnen willen we niet en gezonde voeding doe ik al 18 jaar , hij is nu 8 …dua al heel zijn leven

    groeten hadassah

  • Michel Rongen

    Mijn zoon doet mee aan dit onderzoek. Het werkt echt, maar het is een zeer zwaar onderzoek (meer voor de ouders dan voor hemzelf). Hij heeft geen ADHD/ODD meer. We zijn er achter gekomen dat hij reageert op tomaten, brocolli, spinazie, cacao en melk. Neemt hij dit tot zich dat zijn binnen aan aantal dagen (soms al een paar uur) ADHD/ODD kenmerken terug.

  • arzuyayci

    hallo,

    we moeten ook voor mijn zoontje van 8 de pvg dieet volgen. we zijn al bij pelsser instituut geweest en ben aan het voorbereiden. hij moet het strengste dieet doen e, ben op zoek naar recepten en ideen.

    heeft u voort mij wat recepten en tips?? ik heb uw blog gelezen maar ik kon geen recepten vinden.

    alvast bedankt,

    arzu