Voeding belangrijke factor als oorzaak voor ADHD

  • Mitch Plat

    ————————————–

    ADHD is mogelijk eenvoudigweg een psychiatrische bundeling van door psychiaters omschreven gedragingen van kinderen die voor anderen zoals ouders en leraren of het kind zelf als problematisch kunnen worden ervaren, desondanks gaat het (indirect) om een lichamelijk “probleem” evenals ziektes zoals kanker dat zijn.

    ————————————–

    Vanuit een bepaald perspectief bekeken kan dit anders worden opgevat dan het bedoeld was, ik bedoel met een “probleem” dat psychische problemen zoals moeite hebben om je te kunnen concentreren etc. als je dat zelf wil of wanneer dat nodig is een probleem kan zijn dat veroorzaakt kan worden door een onvolledige voeding.

    Veel van de symtomen van ADHD kun je ook bij “normale” kinderen herkennen dus in principe hoeft het geen “probleem” te zijn.

    Nogmaals: als je je wil kunnen concentreren en daar moeite mee hebt kun je stellen dat het een probleem is, dat mogelijk met een goede voeding verbeterd of verholpen kan worden. Ook voor “normale” mensen kan voeding erg belangrijk zijn om tot “betere prestaties” te kunnen komen.

  • Mitch Plat

    =======================

    Een gezonde geest geeft een gezond lichaam en vice versa , dat is een andere benadering , gr Bernadette

    =======================

    Ik hoop dat je begrijpt dat ik geen direct vergelijk wilde maken, kanker is een ziekte die tevens “voornamelijk” door slechte voeding en leefomstandigheden veroorzaakt wordt.

  • Swartdam

    Als mijn r….t een oven was geweest zegt hyperactief bakte mijn ma er krentebollen op gr Bernadette

  • Swartdam

    Wat is jou drijfveer om zulke opmerkingen te maken . Ben jij medisch bevoegd om dit soort uitspraken te doen . Kan jij je indenken dat dit voor sommige mensen zeer kwetsende opmerkingen zijn , eerst waarschuwde ik je subtiel om deze opmerkingen voor je te houden . Kennelijk negeer je alle tekens , dus voor alle duidelijkheid dit soort vergelijkingen hou je vanaf nu voor je punt Bernadette

  • Mitch Plat

    =========================

    Wat is jou drijfveer om zulke opmerkingen te maken . Ben jij medisch bevoegd om dit soort uitspraken te doen . Kan jij je indenken dat dit voor sommige mensen zeer kwetsende opmerkingen zijn , eerst waarschuwde ik je subtiel om deze opmerkingen voor je te houden . Kennelijk negeer je alle tekens , dus voor alle duidelijkheid dit soort vergelijkingen hou je vanaf nu voor je punt Bernadette

    =========================

    Ik verwacht dat juist mensen die te maken hebben (gehad) met ernstige ziekten zoals o.a. kanker zeer blij zijn dat er op dit moment doorbraken zijn uitzicht bieden op een succesvolle (niet schadelijke) behandeling die uitzicht biedt op een situatie waarin de ziekte niet meer levensbedreigend is.

    Maar nogmaals, voeding is van groot belang van je algehele gezondheid, niet alleen voor je geest maar ook voor je lichaam wat ik met het vergelijk wilde proberen aan te geven.

  • esther

    Je bent in zo'n tempo zulke lappen tekst aan het produceren, vind je nu zelf ook niet dat je een beetje hyperactief bezig bent? Tijd om je voedselschijf aan te passen.

  • mas

    ja weet je, er is speciaal een psycholoog die zich hiermee bezighoud, dan mag je op gesprek komen, krijgt je kind wat testjes en vervolgens krijg je een rekening waar je stijl van achter over slaat, ik krijg het vermoeden dat dit hier achter steekt, centen!!!

    Het is algemeen bekend dat er in china amper kanker voorkomt, dus zal het logischerwijs aan hun levensstijl en voeding liggen.

    mas

  • mas

    waarom zeg je niet gewoon dat je een antipsychiatrie weblog hebt? Ik las daar een bericht van Hyper, een bekende van ons, zelfs hij vind jou ongeloofwaardig terwijl hij toch behoorlijk anti psychiatrie is, zegt mij genoeg, ik vertrouw Hyper.

    doeidoei

    mas

  • Swartdam

    Als mijn r….t een oven was geweest zegt hyperactief bakte mijn ma er krentebollen op gr Bernadette

    zie mijn reactie hierboven , dat moest ik van Hyper zeggen die ik op dat moment aan de telefoon had

    Ik zelf zou niet zo,n taal bezigen :D natuurlijk .

    De verhalen van Mitch vind ik zelf lijken vooral gekopieerd en geplakt uit bestaande site,s . Natuurlijk zal voeding in zijn algemeenheid een grote rol spelen in ons lichaam /geest .

    Maar de vergelijking kanker /adhd gaat niet op en vind ik zelf zeer kwetsend , gr Bernadette

  • Swartdam

    Het vergelijk is bagger , gr Bernadette