Voel je vrij……..
wel met copyright en bronvermelding…..
gr. Jet
Oké,
Maar laten we nu niet te ver doordraven en het voor mijzelf en iedereen een beetje begrijpelijk houden.
Als ik bijvoorbeeld iets aan mijn schildklier zou hebben, zou dat dan niet naarvoren komen bij intensief sporten? Ik heb door dat sporten mijn lichaam aardig leren kennen en weet uit eigen ervaring ook hoe belangrijk goede voeding is voor mijn persoonlijke prestatie's. Als er iets lichamelijk mis met mij zou zijn zou ik dat onherroepelijk merken, want dat zijn onderandere de signalen waar een sporter op let.
Ik heb ook geen overmatige gewichtstoename wat een indicatie zou kunnen zijn van een schildkliervalen.
Als dit onderwerp een stokpaardje van je is en je bent zo overtuigd van jezelf dat je met je 70% goed zit, dan zou ik er de boer mee opgaan, want je geeft de indruk dat niemand anders zich hier mee bezig houd. Bovendien heb je de perfecte proefkonijnen thuis, zijn die nog niet ADHD-vrij? Ik heb geen behoefte aan welles nietes spelletjes met iemand die op dit gebied veel meer in huis heeft dan ikzelf.
Ik vind het alleen zo'n interresant onderwerp, dat ik het leuk vind er over te discuseren. Het blijven echter speculaties die alleen door de wetenschappelijk onderzoek bewezen kunnen worden.
Ik hoop niet dat je dit als een persoonlijke aanval ziet, want dat is niet mijn bedoeling. Ik heb de indruk, dat je een beetje ge-irriteerd raakt door mijn benadering over dit onderwerp.
Groeten, Albert.
Hoi Jet,
Bedankt voor je uitleg! Ben een tijd geleden bij een osteopaat geweest met mijn zoon; hij werd erg misselijk tijdens de behandeling (cranio sacraal therapie of zo?!?!?), maar de osteopaat zelf geloofde niet zo in de relatie adhd/dyslexie en osteopathie (was wel een teleurstelling voor ons). Momenteel is mijn zoon nog steeds onder behandeling van een kinesioloog. In eerste instantie voor het oplossen van emotionele problemen en binnenkort starten we met een behandeling voor dyslexie. Ben nu in ieder geval al heel erg tevreden met deze behandeling.
Kan me overigens wel vinden in jouw theorie. In feite volgt een kinesioloog een soortgelijke behandeling; ook hier worden voedselallergien en andere inbalansen in het lichaam opgespoord.
Ik vind je enthousiasme aanstekelijk en hoop dat je veel kinderen/volwassenen kunt interesseren voor deze methode.
Groetjes,
Chappy
Tussen Osteopathie en Dyslectie zit zeker een grote verbinding…Of in zo verre dat Osteopathie bepaalde belemmeringen op kan heffen die noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van het lichaam.
Ik heb mijn boek er nog even op na gekeken, maar er zijn heel veel verschillende leesproblemen, allemaal met een andere lichamelijke oorzaak…
1. elke letter van een woord afzonderlijk spellen
2. haperend, soms zelfs stotterend lezen
3. letters en woorden omdraaien
4. na een goede start terugvallen tot een onaanvaardbaar langzaam tempo of helemaal stilvallen
5. te langzaam blijven lezen
6. radend lezen (verkeerd woord, zelfde betekenis) poes ipv kat zeggen
7. radend lezen (onverklaarbare fouten, woorden overslaan)
8. helemaal niet lezen
9. problemen bij het begrijpend lezen.
Als je dan weet dat voor ieder leesprobleem wat hier boven staat een andere lichamelijke oorzaak is. Dat je hier het rekenen nog helemaal niet in mee genomen hebt dan zal je begrijpen dat het een hele complexe materie is…
Maar voor al de hier bovenstaande problemen zijn oplossingen…..alhoewel nr. 8 wel erg moeilijk is….
Een osteopaat werkt gewoon in deze hoedanigheid heel nauw samen met de BSM.
BSM kan eigenlijk niet zonder osteopathie, omdat je altijd “probleem” kinderen tegen komt, en die hebben allemaal op een of andere manier een belemmering in hun lichamelijk functioneren.
Jammer dat je net een osteopaat had die niet zo thuis is in deze materie.
Mocht je juiste adressen willen hebben van osteopaten die samenwerken met de BSM therapeuten moet je het maar even zeggen…
gr. Jet
Nee hoor Albert, ik word niet geirriteerd van jouw benadering en ik kan je ongeloof ook helemaal voorstellen. Wel voel ik de behoefte om me te gaan verdedigen als wie dan ook er lacherig over doet of het afkraakt zonder dat hij of zij weet waar het over gaat, het heeft gehad en al bij voorbaad de werking in twijfel trekt.
Waarom denk je dat ik het ben gaan studeren…. Omdat ik bij mijn twee proefkonijnen heb gezien wat een wereld van verschil het gaf. Toen ik zag wat het voor ze deed wilde ik dit zelf ook leren en studeren. Een methode die bijna kinderlijk eenvoudig en logisch is en lijkt. Daarmee bedoel ik niet dat de studie eenvoudig is want dat is ontzettend lastig. Maar gewoon de eenvoud waarbij alle lichamelijke schakeltjes aan elkaar verbonden worden. Dan snap je inderdaad de tegenwerking van de huidige medici niet. Iets wat echt zo medisch goed in elkaar zit….
(mijn kinderen: oudste had een oogtic, ADHD, concentratie stoornis, PDD-Nos trekken, dyslectie. Binnen een maand was de oogtic weg, zijn lezen 4 AVI's omhoog, luisterde, was minder druk. Jongste, hoogbegaafd, was niet te handhaven en moest naar cluster 4 speciaal onderwijs. BSM gestart en ineens gaat het alleen maar de goede kant op, maakt zijn werk af, blijft zitten op zijn stoel, houd zijn mond wanneer dat moet en heeft aan het hieronderstaande EEG onderzoek meegewerkt waar zeer grote verschillen te zien waren)
De wetenschappelijke bewijzen worden trouwens nu gegeven / geleverd.
Met EEG onderzoek voor BSM en dan een tweede EEG na 3 mnd BSM geven zeer grote verschillen in hersenactiviteit en tonen duidelijk de rust aan die “overactieve” ADHD gebieden in de hersenen. Dit zijn wetenschappelijke bewijzen. Helaas omdat de diagnose voor iedereen ANDERS is en het maatwerk is kan je er geen globaal wetenschappelijk onderzoek op los laten. Want dan zou je een groep allemaal hetzelfde moeten geven/laten oefenenen en een controle groep niet. Je kan echter niet iedereen hetzelfde laten doen omdat ieder persoon anders is. Je kan dus simpelweg niet aan de criteria voldoen voor wetenschappelijk onderzoek. Maar als je iets niet onderzoekt zal het ook nooit bewezen worden…… Helaas.
Ik wil niet beweren dat jij wat met je schildklier hebt of wat dan ook, maar het is wat kort door de bocht gezegd dat omdat je geen overgewicht hebt je dus niets aan je schildklier hebt… Wat ik alleen maar probeerde duidelijk te maken is dat als je bij de dokter komt ze pas wat kunnen constateren als het echt niet goed is. Als een functie echt er helemaal mee gestopt is…
Heel veel mensen functioneren met hun organen soms maar op halve kracht zonder dat ze lichamelijke klachten hebben of zo vaag dat niemand er iets mee kan. Met testen komt er dan niets uit, maar dat kan voor een ieder net dat beetje zijn waardoor het toch niet 100% gaat.
Juist voor “probleem” kinderen en volwassenen is het zo van belang dat alles goed met elkaar kan samenwerken in het lichaam. Dat alle voedingsproducten ook door het lichaam opgenomen worden enz. enz. enz. Het lichaam is een heel plaatje en ADHD is niet alleen maar een stukje overactieve hersenen.
gr. Jet
Sorry,
Ik lees dit berichtje nog eens terug en zie dat ik heel erg aan het jijen en jouwen was. Toch is dit niet op de man bedoeld. Het ging als generalisatie dat je niet goed weet wat er speelt in het lichaam.
Ik zal de projectie terug gooien op mijn eigen zoon en niet op jouw.
Die was een stuiterbal en niet te hanteren.
Nu blijkt dat hij een erfelijk zwakke functie heeft van zijn alvleesklier. Daardoor heeft hij een hele schommelende suikerhuishouding.
Hij is geboren met een keizersnede en daarom heeft hij niet de druk en de stress van het geboorte kanaal gehad wat automatisch zijn ingewanden activeerd na de geboorte om te gaan functioneren. Deze twee bij elkaar zorgen er voor dat hij moeite heeft met het verteren/verwerken van vetten/koolhydraten.
Door de verkeerde vertering van vetten kan hij geen Vit. D opnemen uit zijn voedsel. Vit. D samen met vetten zijn o.a. van belangrijk voor de Calciumhuishouding. Calcium is een rustbrenger in de hersenen en dat heeft hij tekort dus zijn zijn hersen nodeloos onrustig.
Het is niet omdat in zijn voeding niet genoeg Calcium zit. Die gozer eet zich klem aan yoghurt, melk en kaas. Maar zijn lichaam kan het eenvoudigweg niet goed opnemen en het komt ongebruikt in de wcpot.
Dit wist ik allemaal niet en had alleen een stierlijk vervelend druk kind.
Door deze lichamelijke problemen op te lossen of te verbeteren heb ik een heel ander kind gekregen. (op voeding letten voor suikerhuishouding, calcium en visolie te slikken en osteopaten bezoek voor de belemmeringen opheffen in de darmen)
Dit is een heel logisch medisch verhaal en verschrikkelijk simpel op te lossen. Hiermee is zijn gedragsprobleem voor een groot gedeelte over. Heeft hij dan wel ADHD???? Of alleen een calciumprobleem????? Maar hij is wel gediagnotiseerd en ze wilden hem aan de Ritalin….Zou dat geholpen hebben???? Ik weet het niet. Maar ik geef toch echt de voorkeur aan bovenstaande oplossing.
Zo heeft ieder mens, jij en ik zijn eigen plaatje. Mijn oudste zoon heeft weer heel andere problemen en dus ook een totaal andere oplossing die helemaal niet lijkt op die van zijn broer.
gr. Jet
Hoi Edwin,
Ik vind het juist leuk dat je opeens zo diep in de materie duikt de laatste dagen. Er lijkt wel een verstokte intellectueel in je te zitten. Als je alle alinea's samenvoegt, staat er: ga de BSM-methode volgen.
Jet is heel overtuigt van deze methode, volgend jaar heeft ze alle papieren en gaat ze zelf een bsm-toko beginnen. Je kan dus wachten en volgend jaar bij Jet aankloppen, of nu al ergens anders starten om te kijken of jij bij die 70% hoort.
Want het zou toch fan-tas-tisch zijn als het waar zou zijn hè?
Jet heeft mij ook naar de BSM-kliniek verwezen. En mijn dochter lijkt de laatste dagen toch wel hééééééél verdacht rustig geworden.
Als je alle alinea's samenvoegt, staat er: ga de BSM-methode volgen.
hey en noemt mij een verstokte intulectueel!:D
maar ik vind het de laatste dagen idd interresant aan het worden.die bsm-methode ben ik niet van op de hoogte.zal het met de dagen ook is gaan door spitten en eigenlijk als ik alles zo lees lijkt zo methode het meest voor de hand liggend.ik spit weer wat verder
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?