waar geen wil is....

• Helga

Hoi Mas,

Nou dat probleem heb je niet alleen met een ADHDer hoor! Mijn oudste heeft géén ADHD zit ook in de brugklas en voert geen flik.er uit!

Helpen? Ho maar, hij kan het wel alleen. Ja dat merken we;hij haalt slechts magere vijfjes waar hij véél beter kan!.

Overhoren dan? Nou dat is een vies woord!

Nee, ze zullen moeten léren leren. Een heel proces, maar daar zijn die twee eerste brugjaren dan ook voor.

Ik probeer hem zoveel mogelijk te sturen maar ga géén discussie's meer aan. Dan doet hij het zelf maar.

Ach, ik was vroeger ook zo, jij?

Groetjes van Helga:)

• adhd-algemeen.pagina.nl

hoi Helga ,

Je zegt ze zullen moeten leren …………

Daar zijn de twee eerste brugklas jaren voor , hoop dat je gelijk hebt .

Maar de realiteit voor mijn twee pubers is dus echt anders , teveel tekortpunten en ze kelderen een niveau naar beneden , jaar erop weer tekortpunten .

Dus weer een niveau naar beneden .

Betekent :VWO /HAVO - HAVO - VMBO en nu op naar het examen , je hebt in het examenjaar diverse periodes die je moet afsluiten wil je verder kunnen .

Dat houd dus ook in de druk erachter , want N heeft wel een doel , een uitgestippelde toekomst , nog zes jaar te gaan .gr B

• Bernadette

sorrie ,

is natuurlijk een reactie van Bernadette , maar is een beetje druk en heb niet uitgelogd , mijn excuses maar adhd-pagina is gewoon det , gr det

• Helga

Hi,

Ja is zo Bernadette. Hij zit nu Havo/Vwo en wij roepen dus ook dat hij zal zakken op de ladder als hij niét zijn best doet.(hij kan het makkelijk n.l)

Ik denk dat je niet meer kunt doen zonder élke dag ruzie te moeten maken met een puber die tóch niet luistert!

Wij zijn bereid hem te helpen waar we kunnen, dat weet hij, neemt hij die hulp niet, tja dan doet hij straks examen VMBO (ook niet erg) en dan verspeelt hij dus een aantal jaar, want ook híj heeft een toekomstdroom (straaljagerpiloot) en zal dan dus daarna nog havo/vwo moeten doen. En anders gaat hij werken op zijn 16e, hebben we ook geen problemen mee!! Ook dít weet hij.

Ze moeten het zelf doen, het is hún toekomst, je stuurt, je helpt, maar het heeft grenzen. Niet willen luisteren is voor mij zo'n grens.

Groetjes,

Helga

• Albert

Hallo Mas,

Je doet precies wat een goede moeder betaamt hoor.

Dat wat je soms moet doen, druist dan ook helemaal tegen je moedergevoel in.

Dat wat ik schreef over mijn moeder, kon ik ook alleen maar veel later op een positieve manier naar kijken.

Als kind zijnde vond ik het alleen maar lastig, die maatregelen die ze toen af en toe nam.

Wie weet,als jou zoon een jaar of 30 is, zegt hij misschien wel tegen je,“bedankt mams, dat je me vroeger af en toe zo hebt behandelt, daar heb ik nu tenminste wat aan”.

Groeten, Albert.

Hee Albert ,

Geef ff de definitie van een goeie moeder , want da,s ook wel een interresant onderwerp , gr det

• Albert

Hallo Bernadette,

Denk je er om, dat je ook nog een beetje tijd voor je zelf overhoud?

Want gezien de ontwikkelingen hier (welke natuurlijk goed zijn) krijg jij het alleen maar drukker en drukker.

Nog even, dan kan je een heel beheerdersteam gaan opstellen met een callcentre om je af en toe te ontlasten.(alhoewel?)

In ieder geval,“take it easy”.

Groeten, Albert.

• Bernadette

Hoi Helga ,

Dacht ik ook in het eerste jaar en hier dus hetzelfde , afzakken naar …..

N wil dus bachelor /ict worden en moet er niet aandenken nog een jaar zijn examen jaar over te doen en eigenlijk ik ook niet , hang de vlag uit als het mei is en de druk van de ketel is , want de druk begint nu steeds zwaarder dat merk ik , dat merkt hij en dan is een jaar , een opleiding , een niveau wel belangrijk .

Merk in mijn omgeving dat de lagere opgeleide dus toch meer in de lagere beroepssector werken , dat eigenlijk niet willen en dan wer opnieuw gaan leren , is dit dan een levensles , dus vallen en opstaan , of harder moeten pushen tijdens , mbo ben benieuwd naar julie mening gr B

Ja kijk ,

Ik ben vanmorgen behoorlijk onderuit gegaan en Edje wil niet komen stofzuigen , dan krijg ik allemaal van die rare smiletjes toegestuurd .

Ligt niet aan jullie , ik ben een beetje een koppig vrouwmens en vind dat een discussie up to date moet blijven dus Ed stofzuigen , gr B

• Albert

OK, mevrouw de beheerster,

Maak het me nu niet moeilijk, moet ik alles dadelijk gaan uitleggen.

Maar vooruit, eentje dan:

Een goede moeder is volgens mij eentje die doet, wat zij vind dat nodig is, voor de toekomst van haar kind.

Hetgeen door fijten en omstandigheden wel eens geheel tegen haar gevoelens in kunnen druisen.

Maar ja, behaalde resultaten bieden wederom natuurlijk geen garantie voor de toekomst.

Tevreden?

Groeten, Albert.