Ojee wat nu

• Breedbekkikker

Tja,

Ik ben ook heel visueel ingesteld volgens de testen tijdens de hele ADHD diagnostiek. Praat ook veel met mijn handen, heel soms heb ik “woordvindingsproblemen”, maar ik heb toch een talenknobbel, juist omdat ik woorden, denk ik, beter begrijp en voor me. Bij technische beroepen is het ook een voordeel volgens mij.

Heb idd. wat hier voor gezegd is een fotografisch geheugen. Kan heel handig zijn (ergens waar je een keer geweest bent de weg vinden, dingen terugvinden omdat je een beeld hebt van je hand waar je het weggelegd hebt).

Ik kan me helemaal niet voorstellen hoe je anders moet denken?

• Greet

Hoi Det,

waarschijnlijk heb je gelijk, hoor! Ik zou het ook nog maar eens een tijdje aanzien, denk ik.

Trouwens : als ze idd een beelddenker is, denkt ze ruimtelijk visueel en zou een vak als aardrijkskunde net wèl prima moeten gaan… Hier ‘ten huize Greet’ is dat gebrek aan ruimtelijk visueel inzicht juist de reden voor de aardrijkskundige ‘rampen’

En wat ze de laatste tijd te verwerken heeft gekregen, is inderdaad niet niks, zelfs zonder het verlies van T. hebben jullie heel wat meegemaakt!

Liefs, Greet

• Jet

In het grijze verleden = niet dat alles in het verleden grijs was.

De kat op het spek binden = niet we grijpen een kat van de straat en binden die op een varken vast.

De hond in de pot vinden = niet dat er een hond in een pot zit (alhoewel dat bij jouw goed zou kunnen ;-) )

Dat is toch beelddenken?

gr. Jet

• Maria

Ha Jet,

Volgens mij is wat jij beschrijft iets dat past bij NLD kinderen. Die nemen dat soort dingen letterlijk en snappen bv niet dat als je een rotopmerking maakt met een gekke bek, dat dat niet rottig bedoeld is. Zij nemen wat ze horen voor waar aan en missen de lichaamstaalboodschap.

Maar Bernadette, ik zou het nog even aanzien. Kijken hoe het is als het leven wat rustiger is….. als dat het wordt..

Liefs, M

• Bernadette

Dank je Greet enne zoals zo vaak heb je gelijk ook in dit weer , liefs det

• Bernadette

Hoi Maria ,

Op sommige punten is ons leven al een stuk rustiger geworden maar “verlies ”heeft zijn tijd nodig , bedankt Bernadette

• Bernadette

Beter als de kat in de zak en ja Dumpie is nog steeds gek op koffie , alhoewel optimel ook wel zo zijn charme had , liefs det

• Helga

Hoi,

Niets om je druk over te maken Det.

Mijn oudste denkt ook zo. Is erg goed in tekenen bv. Jouw dochter ook?

En volgens school, is laatst op school als zodanig getest; was het juist een pré;)

Zijn meestal creatieve geesten, beelddenkers.:)

Groetjes,

• edwin

dat zijn gezegdes jet :D:+