Hoi Esther ,
Ik zit eerlijk gezegd met je tweede bericht waarin je aangeeft o.a dat de tuin van je P.G.B laat onderhouden , dit mag absoluut niet .
De regels van het P.G.B zijn erg aangescherpt , je moet tegenwoordig echt alles kunnen verantwoorden en als eerste vereiste is dat de zorg toekomt aan de budgethouder en een verantwoorde zorg is een vereiste .
Ooit kreeg ik ook een P.G.B voor gezinszorg , ondanks het feit dat ik gehandicapt ben is dat budget echter afgenomen omdat er tegenwoordig voor volwassenen met een partner geen P.G.B mewer te krijgen is , de partner mag naast zijn baan het gehele huishouden doen .
Ondanks dat ik in hoger beroep gegaan ben is het verzoek afgewezen , Mantelzorg heet het tegenwoordig .
Ik ben niet in de positie om iemand te veroordelen maar ik vind wel dat jou bericht een vertekend beeld geeft van de realiteit , een P.G.B moet niet gezien worden als een goudmijntje .
Uit ervaring met andere budgethouders weet ik dat de tendens tegenwoordig is dat het zorgkantoor , het uitvoerende orgaan steeds meer proef gewijs controle gaat uitvoeren en eigenlijk in een maatschappij waarin iedereen dus beknopt gaat worden in zijn uitgaven , onze bejaarden met een aowtje moeten zich wel drie keer bedenken waar ze hun geld aan uitgeven , want eten moet er toch komen en de medicijnen worden tegenwoordig ook niet altijd vergoed . Ik ken wat van deze mensen .
Ik heb geen behoefte om een belerend vingertje op te steken maar ik vraag me wel vaak af en kijk daar ook regelmatig naar (tik blauw vinkje onder de pagina aan ) wie er allemaal meeleest , dan kun je nog weleens verbaasd opkijken .
Internet is een open terrein , iedereen leest mee , de fiscus , de SPD , Jeugdzorg, what ever , we hebben allemaal een verantwoording afteleggen tegenover elkaar en met elkaar , sorrie moest me ff van het hart , gr Bernadette