bureau jeugdzorg komt op bezoek

• adhd ma

Inderdaad nina, volkomen mee eens.

Waarom al dat gedraai en angst om het kwijt te raken.

kijk als je het goed hebt uitgegeven, en je kan je uren declareren aan de zorg die je hebt uitgegeven aan de kinderen is er toch geen vuiltje aan de lucht.

Ik zou me niet ongerust maken hoor.

Wees daarom eerlijk want voor je het weet zit je in de problemen.

Doe gewoon, en ben dus eerlijk, vertel wat je met het budget hebt gedaan en hoe het verlopen is.

Ben blij dat det er zo ook overdenkt, want was even bang dat ik de enigste was die het pgb zo zou gaan aanpakken.

Groetjes adhd ma

• Bernadette

Hoi Esther ,

Ik zit eerlijk gezegd met je tweede bericht waarin je aangeeft o.a dat de tuin van je P.G.B laat onderhouden , dit mag absoluut niet .

De regels van het P.G.B zijn erg aangescherpt , je moet tegenwoordig echt alles kunnen verantwoorden en als eerste vereiste is dat de zorg toekomt aan de budgethouder en een verantwoorde zorg is een vereiste .

Ooit kreeg ik ook een P.G.B voor gezinszorg , ondanks het feit dat ik gehandicapt ben is dat budget echter afgenomen omdat er tegenwoordig voor volwassenen met een partner geen P.G.B mewer te krijgen is , de partner mag naast zijn baan het gehele huishouden doen .

Ondanks dat ik in hoger beroep gegaan ben is het verzoek afgewezen , Mantelzorg heet het tegenwoordig .

Ik ben niet in de positie om iemand te veroordelen maar ik vind wel dat jou bericht een vertekend beeld geeft van de realiteit , een P.G.B moet niet gezien worden als een goudmijntje .

Uit ervaring met andere budgethouders weet ik dat de tendens tegenwoordig is dat het zorgkantoor , het uitvoerende orgaan steeds meer proef gewijs controle gaat uitvoeren en eigenlijk in een maatschappij waarin iedereen dus beknopt gaat worden in zijn uitgaven , onze bejaarden met een aowtje moeten zich wel drie keer bedenken waar ze hun geld aan uitgeven , want eten moet er toch komen en de medicijnen worden tegenwoordig ook niet altijd vergoed . Ik ken wat van deze mensen .

Ik heb geen behoefte om een belerend vingertje op te steken maar ik vraag me wel vaak af en kijk daar ook regelmatig naar (tik blauw vinkje onder de pagina aan ) wie er allemaal meeleest , dan kun je nog weleens verbaasd opkijken .

Internet is een open terrein , iedereen leest mee , de fiscus , de SPD , Jeugdzorg, what ever , we hebben allemaal een verantwoording afteleggen tegenover elkaar en met elkaar , sorrie moest me ff van het hart , gr Bernadette

• esther

nee! Ik besteed alles precies zoals het hoort, uiteraard betalen we geen tuin van het pgb. Ik was even aan het freaken omdat ik dacht dat we er veel te “rijk” uit zouden zien.

• esther

Ho! Ho! Ho! Van het pgb doe ik alleen maar keurige dingen. Dat zijn privé-zwemles, 10 uur hulp bij ons thuis en af en toe psychologische ondersteunende begeleiding.

Ik heb het broodnodig om het gezin draaiende te houden. Vergeet niet dat ik gestopt ben met werken omdat het thuis een puinbak was. Vorig jaar had nog nooit gehoord van het pgb. En had ik al geregeld dat mijn man doordeweeks ergens anders zou wonen. Hij kon het gedrag van de kinderen niet meer aan. Ik werkte me een slag in de rondte, was dag en nacht aan het zorgen en niets leek te lukken. Mijn dochter aan de anti-depressiva, ik zat er sterk aan te denken om haar uit huis te laten plaatsen. Alleen maar geschreeuw en gekrijs hier in huis.

Niets geen goudmijn voor ons, ik heb het echt terecht gekregen. Meer zelfs dan de hulpvraag.

• adhd ma

Als jij inderdaad vind van jezelf dat je je pgb goed uitgeeft, waar maak je je dan druk om?

Ene det ben het helemaal met jou eens, je kunt het niet beter verwoorden.

Groetjes adhd ma

• adhd ma

Esther ik heb even nog een vraag aan jou.

Heb jij van de PGB zorg ingekocht van mensen die je kind helpen of wordt het besteed aan de uren die jij zelf werkt??

Wij hebben nl. een psychologe ingehuurt met een maatschap die de kinderen 2 keer per week een uur spel therapie en cognitieve therapie geeft.

Nu onze PGB afloopt komt zij met hele verslagen wat ze in een jaar heeft gedaan en heeft bereikt.

De doelen die toen een jaar geleden zijn gesteld of die wel of niet behaald zijn, en wat er in de toekomst aan doelen wordt opgesteld.

Ik heb wat dat betreft al een hele papieren winkel die ik zo kan opsturen aan bewijs wat er gedaan is met de PGB's.

Buiten de logeeropvang en oppas huren de kinderen mij ook een aantal uur in de week in zodat ik ze kan begeleiden.

De psychologe geeft ons nl ouderbegeleiding weeklijks een uur en moet zeggen dat de begeleiding die ik dan geef perfect aansluit.

Zelf heb ik een heel verslag gemaakt per kind wat er zoal het afgelopen jaar is veranderd hier, en aan welke dingen we nog gaan werken.

Ik kan werkleijk ieder uur met een gerust hart declareren.

Ik begrijp uit jou verhaal dat je niet werkt, doe ik ook niet.

Maar heb je je pgb dan alleen ingezet om jou zorgen in te kunnen kopen of zijn er nog andere mensen die ze inhuren.

Je kunt altijd vragen of zij een verslag maken over het afgelopen jaar.

groetjes adhd ma

• Jet

K-ben blij dat jullie er meer verstand van hebben dan ik……

gr. Jet

• esther

View, viel dat even mee. Aardige, doortastende man. Het maakt dus inderdaad geen moer uit hoe je eruit ziet en hoe je bent. Het was eigenlijk niet meer dan koffiedrinken en samen tellen hoeveel uur zorg je nodig hebt.

Het budget van mijn zoon is gekort, het budget van mijn dochter uitgebreid. Dus samen is het ongeveer gelijk gebleven. Ik ben vooral blij en trots op mezelf dat ik niet ben gaan huilen.

Nieuwtjes die ik nu weet:

* de extra kosten voor privezwemles mag NIET van het pgb (heb het dus echt zwart op wit staan, maar niets is veranderlijker dan het pgb)

* deze man zei dat een psycholoog daar wél van betaald mag worden. Mij is al vaker verteld van niet.

Speciaal voor jou Bernadette: je hebt bestedingsvrijheid in je budget. Als je uren hebt gekregen voor A, mag je het besteden aan B. Dat zegt Zorgkantoor, Per Saldo én deze meneer. Dus als huishoudelijke hulp echt heel wenselijk voor je is, mag je dat zeker inhuren. Je houdt alleen minder ruimte over voor de rest.

Het is half vier en ben nu al toe aan een borrel.

Groetjes

• esther

Over wat voor blauw vinkje heb je het? Kan ik ook zien wie er meeleest, of kan alleen de beheerder dat?

• adhd-algemeen.pagina.nl

Onder de pagina staat een blauw vinkje dat tik je aan en vaak vliegen er providers langs die nogal eens interesant zijn .

Vooral tijdens kantooruren .

Het budget stond eerst speciaal op mijn naam geschreven , daarnaast had N er ook een , nu alleen N dus , gr B