geloven jullie in voorgevoelens ed?

• edwin

mij vraag naar jouw toe merel,ff hier boven ;)

• edwin

Kijk dit klinkt voor mij als aanemelijk genoeg om hier over na te denken.Toch denk ik dat hier andere dingen zijn die het kunnen verklaren.Juist omdat je je tante niet goed ken maar jij nog wel weet dat ze wat exentriek was is misschien voor jouw onderbewust zijn een reden om die persoon naar voren te halen als je eigen ik.Jij wist van te voren al dat het niet goed ging met je vaders gezondheid.Het is dus logisch dat er iemand in je dromen/meditatie(lucide droom) verschijnt,die eigenlijk gewoon je eigen ik ben en dit verteld.Voor mij zou het pas echt interresant worden als er wat verteld werd waar niemand wat van wist en nog zou moeten gebeuren.With all do respect,maar dit is nog te verklaren.

Ik zelf heb ook vreemde dingen ervaren.het is me twee keer gelukt nadat ik wakker werd dat ik voor me gevoel boven me eigen lichaam zweefde(misschien astrale lichaam),niettemin is dit prima te verklaren.

Wat wel echt indruk op me heeft gemaakt is iets wat romantischer(dus geen gegniffel dames)

Ik was ik kreta op vakantie en achter-naast mij zat een westeuropese meid met haar ouders.was een leuke meid om te zien,maar je zag haar weinig voor de rest.Toen liep ik op een avond over de markt daar en zag haar al in de verte aankomen en op het moment dat ze iets voor me liep keken we elkaar tegelijk aan en ik kreeg opeens een flits binnen.Ik wist toen dat op dat moment dat zij de gene moest zijn zeg maar.ook weet ik dat zij er precies zo overdacht.ik zag aan haar dat zei die zelfde flitsgedachtes binnen kreeg.Het gekke was dat ik er 100% van overtuigd was dat ik haar kon.Er is helaas niks uit voorgekomen,maar zal het nooit meer vergeten.Het was niet zoiets als in 1 keer verliefd worden,dat was helemaal niet ter sprake,en voeld anders.

Uit dit verhaaltje zou je kunnen afleiden dat er misschien zoiets is als vorige levens of dat er al een plan voor ons is uitgetrokken.Dit zijn zover ik weet de 3 enigste ‘'spiritueele’' ervaringen die ik ooit heb gehad.die laatste heeft echt indruk gemaakt.

• Bernadette

Hoi Jet ,

Detje, dit was niet een geval van “ervoor kiezen contact te maken”

Het was een totale verrassing. Tante Jo zei me helemaal niets. Ik was haar al ruim 14 jaar helemaal vergeten. Dit was ook niet een bewust de gang van zaken beinvloeden.

Dit is me gewoon overkomen. Alsof “iets” mijn gedachten en mijn lichaam hadden overgenomen. Dit waren zaken waar ik me totaal niet mee bezig hield. Ik bedoel dan de gezondheid van mijn vader. Het was niet iets waar ik me al weken druk over maakte, waarbij ik tante Jo heb “opgeroepen” voor een antwoord.

————————————————————————————————————————

Misschien wilde in dit geval Tante Jo het wel , je beschrijft dat je ontspanningsoefeningen aan het doen was . Als je het hoofdstuk van lucide dromen vertaald naar de waaktoestand sta je open voor dit soort dingen en kan er dus dit soort dingen ontstaan .

Holistisch gebeuren

—————————————————————————————————————————

Maar zoals je weet gebeuren er wel meer rare dingen. Ik zit 's ochtends aan je te denken. Me eigenlijk een beetje druk te maken. Vervolgens denk ik helemaal niet meer aan je en ben aan het boodschappen doen in de Makro. En precies op hetzelfde tijdstip dat jij valt, zak ik door mijn knieen heen en loop voor zeker 10 minuten totaal mank. En dit is niet omdat ik toen daar in de Makro aan je zat te denken. Tja, hoe kan dat? Nou ik weet het niet. Wil ik er een verklaring of antwoord op, nou eigenlijk ook niet. ..

————————————————————————————————————————–

Jet , daarin verschillen we dus van mening maar dat weet je al … !!!!!!! ik vind het sceary dat jij exact op hetzelfde moment viel en exact dezelfde pijn had als ik , exact de pijn en waar ik het had kon beschrijven .

Ik wil er dus gewoon die verklaring hebben om de dingen beter te relativeren . Waarschijnlijk zat je toen zo diep verwikkeld in mijn zenuwstelsel dat je in de knoop raakte en viel :D:D nee hoor weet wel beter

Ik denk ook niet dat je er een duidelijk antwoord op kan vinden. Het is persoonlijk. Het is ook hoe je het persoonlijk ervaart. Het is ook je eigen invulling die je er aan geeft. Laat je door dit soort voorvallen je leven leiden? Of neem je het ter kennisgeving aan? Waarom doe je bepaalde dingen? Waarom neem je soms hele vreemde beslissingen zomaar spontaan in je leven? Aldus Jet ………

————————————————————————————————————————-Je leven leiden denk ik niet dat dat mogelijk is , aannemen voor kennisgeving wel en dat gebruiken in de volgende stappen die je zet en de cursus mag je lenen , gr det

• Bernadette

dumpie ook , Merel maar die duikt de bosjes in als ze kan en o ja ze drinkt stiekem aan mijn koffie en eigenlijk moet ik zeggen dat het geen hondje lijkt maar een furby , die doen ook nooit wat je wilt , gnif det

• maggie

misschien is het eem kwestie van geloven en hoef je niet alles uitteleggen.

een ieder ervaart op zijn eigen mannier! en ik geloof erin dan hoef ik geen voorbeeld te geven om mensen van mijn geloof te overtuigen!

• esther

Je wilt voorbeelden.

Tijdens de cursussen die ik volg, is er altijd een onderdeel “voelen”. Dan moet je een bloem meenemen van huis, dan een foto, dan een steentje etc. En elke keer vallen dezelfde woorden als dingen van mij door anderen gevoeld worden. Bij mij is het: ik voel heel veel liefde en: het wordt licht in mijn hoofd. En het woord dat bij mijn dochter altijd valt is: verlatingsangst. Bij mijn zoon: benauwd, ik krijg geen lucht. Hij heeft astma

Af en toe is het om bang van te worden. Iemand beschreef eens precies de fiets van mijn zoon, tot in detail. Iemand anders beschreef eens exact hoe mijn achtertuin eruit ziet (er is één schutting die nog geschilderd moet worden, er is een boom die heel gek groeit, namelijk..)

Ikzelf heb eens iemand tot tranen gedreven. Ik voelde dat een tweede kind maken niet lukte, dat haar man zich schuldig voelde. Of het skai-wit lederen bankstel van iemand, of iemands werkschoenen.

Het leukste is de medische kant. Als je je concentreert voel je de pijntjes van een ander. Nekpijn (bij vader die nek had gebroken), in voet (bij klompvoet) etc. hier ben ik het beste in.

In het dagelijkse leven heb je er niks aan. Ik doe er echt helemaal niets mee. Het is hier thuis veel te druk om ook maar één minuut te kunnen concentreren (ADHD hè). Maar naar die cursussen blijf ik gaan want dat is toch wel heel erg leuk.

En dan heb ik nog alleen maar voorbeelden genoemd van de cursisten. Het medium zelf heeft natuurlijk de frappantste uitspraken. Ook niet leuke, bv. dat ik nog heel wat te stellen krijg met mijn jongste en makkelijkste kind. En dat mijn man altijd mijn vierde kind zal blijven. En dat er in ons huis iets is waardoor mijn kinderen zoveel nachtmerries hebben.

• nina

Hi Dette,

Misschien is het dat als je gevoelig bent voor allerlei prikkels, je ook prikkels opvangt die normaal gesproken minder opvallend zijn. Daar hoeft iemand inderdaad geen adhd voor te hebben. Er zijn zelfs mensen die daar een dikke boterham mee verdienen.

Groetjes

Nina

• anoniem

Weet ik, heb alleen even geen tijd, moet de hele draad nog eens lezen…

Kom hier zeker nog op terug! :)

• edwin

precies,dat is het ook,ik zelf kan dat minder goed accepteren.Ik geloof in dingen die mij het meest waarschijnlijk lijken.dat kunnen ook spirituele dingen zijn,maar tot op heden zie ik erg weinig waar ik van onder de indruk ben,dus waarom geloven? ;)

kan ik ook wel in kaboutertjes gaan geloven ;)

Mensen willen graag geloven.het geeft ze een meer completer voldoenend beeld van zichzelf.De mens is altijd op zoek naar een stuk houvast.Als ik me niet vergis zegt het boedistische geloof dat ieder mens leeg word geboren en dat dus een ieder opzoek gaat naar spirituele geaardheid.de 1 zoekt het in een geloof de ander in spirituele ervaringen de ander weer in praktische dingen.zo zoekt iedere ze weg.

Edwin

• edwin

Ik ga zelf naar een haptonoom ‘'voelen’' de basis is.Ik zie dit niet als iets spiritueels.Het is gewoon een samenhang van al je zintuigen en misschien zintuigen die nog niet gedefenieerd die uiterst te concentreren en die zoiets mogelijk maken.

En over je medium gesproken.heb je wel eens de term van cold reading gehoord?

Zoek maar eens op google.zelfde techniek die char gebruikt.alleen deze mevrouw doet dat heel vernuftig.zeg niet dat hij het ook doet.kan je eens voorbeelden noemen die hij doet?