hoi ,
ja ik geloof er absoluut in , dat weet je Merel en ook waarom , intuitie , zesde zintuig het hoeft voor mij niet wetenschappelijk bewezen te worden .
Ik volg nu enkele maande de cursus parapsychologie , interesant onderwerp Merel , gr det
Staan adhd'ers niet bekend om “antennes” op hun hoofd?
Ik voel ook altijd van alles aan, soms lastig en ongrijpbaar. Soms ook irritant omdat ik er onrustig van wordt, “er hangt wat in de lucht”. Wat…????
Die intuitie kan ook heel handig zijn als ik er wel vat op heb. Dan ben ik gewaarschuwd voor wat komen gaat. Nog beter als ik er over heb gedroomd. Alhoewel ik niet geloof dat je “de toekomst” kan veranderen. Hersens zijn mystieke organen.
Groetjes
Nina
Ik denk dat een heleboel mensen wel geloven in voorgevoelens.
Maar, doe je er dan ook wat mee…. dat vraag ik me dan af.
Wij hebben b.v. een huis niet gekocht omdat er een “vervelende admospheer” hing.
Het huis was top, precies waar we wilden wonen, goed betaalbaar. Eigenlijk alles perfect, behalve dan dat onbestendige gevoel in je buik.
Ik heb in een droom/meditatie bezoek gekregen van Tante Jo die al 15 jaar dood is. Ik moest mijn vader waarschuwen dat hij zijn levenstijl aan moest passen anders kreeg hij een hartaanval. (een jaar later heeft hij een 5-voudige by-pass operatie aan zijn hart ondergaan)
Zo neem ik vaak precies op het juiste moment contact op met mensen, vrienden, mijn moeder. Vaak is het dan; “ik zat net aan je te denken”.
Concentreer ik me op personen kan ik zelfs lichamelijke klachten aanvoelen.
Ja, ik weet zeker dat er een heleboel meer is tussen hemel en aarde, maar ja, wat doe je ermee.
gr. Jet
Kijk dit is tenminste een voorbeeld..ik wil meer voorbeelden horen.vind wel zo makkelijk om te zeggen ja ik geloof erin zonder met iets concreets te komen..
Aan jet.
Heeft deze droom verschil uitgemaakt?..was er zonder die droom geen by-pass uitgevoerd?..was je al bekend met een zorgelijke situatie betreft hem?
en voor de duidelijkheid,ik zeg niet dat het niet bestaat,alleen denk ik dat 97% gewoon verklaard kan worden..de andere 3%(gok maar wat)..die is interresant
Hoi Jet ,
Het volgende word in een hoofdstuk beschreven over dromen in mijn cursus parapsychologie:
Verreweg de meeste dromen gaan over zaken, gebeurtenissen of ervaringen waarmee je in je waakleven niet goed raad mee weet ; over gevoelens die je hebt weggestopt, hebt verdrongen. De droom heeft dan de functie die gevoelens te verwerken en die ervaringen op een bevredigende manier af te werken . Dat is natuurlijk een heel belangrijke functie van de droom, want anders bestaat het risico dat die verdrongen gevoelens en onbevredigde ervaringen als ziekteverwekkers gaan functioneren . Helaas lukt dat verwerkingsproces ook in de droom niet goed .
Zo,n droom breekt dan ontijdig af en blijft zich in allerlei variatie,s herhalen .
Als je zo,n herhalingsdroom lucide kunt maken, kun je dat verwerkingsproces bewust sturen en op een bevredigde manier afronden.In een lucide droom staat de toegang tot het kosmische web voor je open . Je zesde zintuig werkt optimaal en kun je bewust gebruiken .
Daardoor kun je ervoor kiezen contact te maken met een overleden dierbare. Dit lukt natuurlijk alleen als die overledene dat contact wil.
De lucide droom biedt je dus een onbeperkte schat aan mogelijkheden om je leven te verrijken .Om daar zoveel mogelijk profijt van te hebben , is het verstandig je in je waakleven een bepaald doel te stellen zodat je helder weet wat je wilt doen als je een lucide droom krijgt . Maar dan moet je ze natuurlijk wel kunnen krijgen .
Een lucide droom is een droom waarin je je bewust bent dat je droomt en waarin je de gang van zaken kunt beinvloeden .
Het samenvloeien van droom -en waakbewustzijn biedt onvermoede mogelijkheden .
Wetenschappelijk onderzoek heeft onweerlegbaar het voorkomen van lucide dromen aangetoond . Men is er ook in geslaagd de dromen contact te laten maken met de buitenwereld .
Uit de vele onderzoeken kwam tevens vast te staan dat tijdens een lucide droom de hersens zeer actief zijn en de beide hersenhelften optimaal samenwerken .
Het gaat mij nu even te ver om het gehele hoofdstuk over te typen , leen de cursus maar t.z.t .
Zelf droom ik nu al consequent een maand lang dat mijn kleinste /jongste hondje word doodgereden .
Vanacht was het zo erg dat ik gillend wakker werd en haar ben gaan zoeken .
Overdag ben ik dus constant bezig met te zorgen dat zij niet ontsnapt , ze kan n.l nog onder de onderste traptree en verstopt zich daar , met een gezin van 7 personen gaat de voordeur regelmatig open , ze rekent daarop en neemt een spurt naar buiten , Dumpie holt dan de straat uit en ik moet haar dan op mijn scootermobiel gaan vangen , wow die geniet , ooit een hondje zien lachen , ik wel , gr det
Ik was niet in slaap, ik was bezig met een ontspanningsoefening waarin je je verstand op nul en blik op oneindig hebt en zat op mijn bed.
Ineens was het of ik in de woonkamer van tante Jo stond. Met alle meubels op zijn plek. Iets waar ik totaal niet aan zou denken en een totale verrassing voor me was.
Ik wist dat ik op mijn bed zat en tegelijkertijd stond ik in haar huis.
Tante Jo is eigenlijk een tante van mijn vader (zus van mijn opa) en ik had helemaal NIETS met haar, geen band of zo. Ik vond haar niet bijzonder speciaal of extra aardig. Ze was vriendelijk en een beetje excentriek, ongetrouwd. Ze is een jaar of 15 geleden overleden en ben haar eerlijkgezegd totaal vergeten na haar dood.
En ineens stond ik in haar woonkamer en was totaal verbaast. Had in gedachten nog zo iets van Hû tante Jo????
Vervolgens krijg ik een hele sterke gedachte/stem in mijn hoofd dat zegt: Zeg tegen je vader dat hij anders moet leven anders krijgt hij een hartaanval……..
Toen was het over en zat ik weer in mijn slaapkamer totaal verbijsterd te wezen.
Of het effect heeft gehad weet ik niet….. Ik heb het tegen mijn vader gezegd… en daar was het voor mij mee klaar. Zijn leven is zijn verantwoordelijkheid.
Toch heeft hij in het jaar daarop GEEN hartaanval gekregen, is hij geopereerd en leeft nog steeds. (hij had geen hartklachten maar leefde wel erg ongezond)
Ik denk ook niet echt na over wat het effect is geweest. Zie het als een ervaring die ik heb gehad, ik heb het bericht door gegeven en daar is voor mij de kous mee af.
gr. Jet
Daardoor kun je ervoor kiezen contact te maken met een overleden dierbare. Dit lukt natuurlijk alleen als die overledene dat contact wil.
Een lucide droom is een droom waarin je je bewust bent dat je droomt en waarin je de gang van zaken kunt beinvloeden .
Detje, dit was niet een geval van “ervoor kiezen contact te maken”
Het was een totale verrassing. Tante Jo zei me helemaal niets. Ik was haar al ruim 14 jaar helemaal vergeten. Dit was ook niet een bewust de gang van zaken beinvloeden.
Dit is me gewoon overkomen. Alsof “iets” mijn gedachten en mijn lichaam hadden overgenomen. Dit waren zaken waar ik me totaal niet mee bezig hield. Ik bedoel dan de gezondheid van mijn vader. Het was niet iets waar ik me al weken druk over maakte, waarbij ik tante Jo heb “opgeroepen” voor een antwoord.
Maar zoals je weet gebeuren er wel meer rare dingen. Ik zit 's ochtends aan je te denken. Me eigenlijk een beetje druk te maken. Vervolgens denk ik helemaal niet meer aan je en ben aan het boodschappen doen in de Makro. En precies op hetzelfde tijdstip dat jij valt, zak ik door mijn knieen heen en loop voor zeker 10 minuten totaal mank. En dit is niet omdat ik toen daar in de Makro aan je zat te denken. Tja, hoe kan dat? Nou ik weet het niet. Wil ik er een verklaring of antwoord op, nou eigenlijk ook niet.
Ik denk ook niet dat je er een duidelijk antwoord op kan vinden. Het is persoonlijk. Het is ook hoe je het persoonlijk ervaart. Het is ook je eigen invulling die je er aan geeft. Laat je door dit soort voorvallen je leven leiden? Of neem je het ter kennisgeving aan? Waarom doe je bepaalde dingen? Waarom neem je soms hele vreemde beslissingen zomaar spontaan in je leven?
Hoe kan het dat ik al na twee dagen weet/wist dat mijn man “de ware” voor me was? Hoe kan het dat je weet als er wat met je kind aan de hand is? Hoe kan het dat je met sommige mensen zomaar spontaan een hele diepe vriendschappelijke band krijgt die eigenlijk verder gaat dan vriendschap maar aanvoelt als “universele Liefde”. Hoe kan het dat je een huisdier zo goed aan kan voelen? Waarom heb ik een jaar na de dood van de hond nog steeds het gevoel dat zijn “geest” in huis rond loopt? Waarom voelt de ene mens het wel en de andere het niet?
Wil ik het antwoord weten? Nee eigenlijk niet.
Maarrrrru, je cursus wil ik wel een keertje lenen en lezen
gr. Jet
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?