Hallo breedbekkikker,
Ik kan me wel vinden in je verhaal.
Niemand kiest voor ziek zijn en als je ziek wordt wordt je ook nog gestraft omdat je minder inkomen krijgt en meer moet betalen.
In principe is een basisverzekering geen slecht idee maar idd dan moet dat wel de lading dekken voor idereen
Daarbij vind ik dat de premie naar draagkracht moet worden berekend
Ik vind dat mensen die een riant salaris hebben best iets meer premie mogen betalen dan iemand die misschien net zo hard werkt voor een baas maar minder verdient.
Ik werk zelf in de zorg en ik weet dat t straks de verkeerde kant uitgaat
Mensen met geld kunnen straks zorg genieten (zoals dat zo mooi heet) maar mensen die minder bedeeld zijn gaan niet naar een dokter oid gewoonweg omdat ze er geen geld voor hebben
En dat is het erge, de kloof tussen arm en rijk wordt hier steeds groteer
En dan heb ik t niet alleen over mensen in de bijstand maar ook mensen met een middeninkomen (geen modaal) met kinderen
Wij werken ook allebei en ja zegt men dan haha twee inkomens, nou ik kan je vertellen dat wij geen topsalarissen verdienen hoor maar hard moeten werken om de kop hier boven water te houden met al die stijgende lasten
Ik klaag niet hoor, heb nog te eten en te drinken en zit in een warm huis maar goed..
Ze moeten maar eens flink in de toppen gaan snijden, mijn baas verdient ook kapitalen met op zijn r**t in een dure stoel te zitten
Wij werken met weinig mensen en middelen ons een slag in de rondte en verdienen wel heel wat minder dan hij
Moeten weekenden en feestdagen werken, hij zit dan in zijn luxe villa of op zijn zeilboot
Er zit gewoon teveel geld op de verkkeerde plaatsen hier in nl
Mijn zwager werkt voor een grote verz maatschappij, net een fuzie gehad krijgen ze potdomme allemaal een draagbare dvd speler
Nou sorry maar moet dat nou??
Ik mag blij zijn dat ik dit jaar weer een kerstpakketje krijg…
Ik heb hardmoeten leren om mijn diploma te halen maar niet iedereen is een studiebol en dat mag je ook niet vergelijken vind ik Helga.
Iemand die minder capaciteiten heeft maar wel altijd zijn best doet is toh net zoveel waard
En als iemand die het hoger heeft geschopt en dus meer verdient moet betalen voor iemand die wel zijn best heeft gedaan maar niet meer kan vind ik eigenlijk niet meer dan normaal