een nieuwe therapie......voor ADHD

• Bernadette

• Greet

BAH!

• edwin

is het ook merel.ik vind het ook best wel een enge methode.aan de andere kant als je de uitleg leest valt het opzich best mee.het enige wat een beetje eng is zijn de cencoren die op je hoofd worden geplaats,die je frequenties meten.dat zou naar mijn inziens het enigste beetje ongrijpbare zijn,maar zelfs dit ‘'lijkt’' relatief onschuldig.enigste wat ze doen is meten.het is geen actief onderdeel van de therapie zelf..de therapie zelf word gedaan doormiddel van geluids en beeldfragmenten(en nog wat dingen) op een monitor en daar moet je bepaalde oefeningen mee doen en op die manier passen de hersengolven zich weer natuurlijk aan,waardoor alles weer een beetje normaal moet gaan functioneren

op de ene site stond dat er dus wel autistische kinderen via deze methode worden geholpen.ze halen natuurlijk niet het autische weg in een kind,maar denk dat ze doelen op de sympthonen die veroorzaakt worden door de autisme zelf.ze prijzen natuulijk hun product goed aan,maar het klinkt me best logisch in de oren.

nadeel is wel dat ze nog niet precies de volledige werking begrijpen hoe het allemaal tot stand komt.maja wat wel..tis ook veels te complex om het allemaal te bergijpen.

Groetjes Edwin

• Desiree

Hoi Ianpieps,

Oh, sorry, zo ver had ik nog niet gekeken… Maar omdat ze op tv zeiden dat het niets was voor mensen met autisme, dacht ik dat het al niets zou zijn voor hem. Ga ik toch maar even verder zoeken…

Dank je voor de informatie, Desiree.