een nieuwe therapie......voor ADHD

• Astrid

hoi hoi

hebben jullie vandaag hart van nederland gezien……“7 sept”

over die nieuwe NEROFEEDBACK THERAPIE…moet ook helpen

voor ADHD…….

ik ga er toch navraag naar doen…bij dat jongentje op de tv sloeg het

goed aan je weet natuurlijk niet of het bij iedereen zo is….maar als je

het niet probeert dan weet je het ook niet …

ze moeten de therapie dan 1 keer in de 2 weken doen…

als je informatie wil dan kun je dat vinden op www.hartvan.nl…

kun je het ook meteen ff doorlezen

groetjes ASTRID….

• Janny

Ik heb het gezien… ik vind het nog al ‘vaag’….

hg

Janny

• Desiree

Ik heb het ook gezien, maar onze Daan heeft ook PDD-NOS en bij autistische kinderen werkt het niet zeiden ze, dus het is voor ons niet weggelegd. Maar ik zou anders denk ik ook gaan informeren. 'T zou het proberen waard zijn…

Knuffel Desiree

• edwin

neurofeedback bedoel je zeker..

we hebben hier vroeger wel eens vaker van dit soort mensen gehad die dit flink aanprezen(omdat ze dit verkochten)

Wat ik nog goed weet is dat sommige prikkers hier flink sceptisch over waren.een onatuurlijke manier om de vastgelegde partonen in je hersenen te veranderen,want dat is neurofeedback.is toch wel een beetje eng.aan de andere kant word dit gedaan doormiddel van film en geluid wel zitten er elektroden op je hoofd..je zou dus kunnen denken dat het niet echt kwaad kan.Als ik de site moet geloven van de meneer die dit uitgevonden heeft kan je hier eigenlijk alleen maar enthousiast over raken(logisch hij heeft het uitgevonden).en om eerlijk te zijn zie ik weinig bezwaren waarom dit niet zo zou zijn.

Wel is het een flink dure therapie die mij zo en zo al sceptisch maakt.zal kijken of ik hier nog wat meer over kan vinden

Groetjes Edwin

• Janny

Edje!!!!! Kom gezellig bij mij een tekenfilmpje kijken…. maken we er een feessie van! :D

Werkt net zo goed…….

denk ik…….

;)

• ianpieps

PDD-NOS staat wel in het lijstje op hun site.

• edwin

haha..zou je denken?..neej ben hier wel serieus over janny.je weet ik ben gek op grappies :D:D..maar wil dit wel ff verder uitzoeken.

• edwin

zo,

heb ff lopen spitten en als echt adhder kwam ik ook van alles weer tegen en heb dat ook weer omgespit en was ik weer ff flink off-topic gegaan :D

ben twee wel aardige sites tegen gekomen..eentje van de founder van de neuro-feedback en eentje uit belgenland(greet!:D)

de tweede site maakt het zo en zo wel interresant want hij is neurofeedbacktherapeut en daarbij zelf add/er.je merkt het ook aan ze schrijven.ik las pas later dat het een add/er was maar ik wist het al eerder.tis wel een site die wel wat intelect van je vraagt.dus ff goed concenteren

site1:http://www.ode.nl/article.php?aID=2328&m=3

site2:http://www.de-poort.be

heb eigenlijk geen kritisch geluid tegen de neurofeedback gevonden wat opzich best wel opvallend is.ook zijn er vooral in amerika veel onderzoeken naar geweest en de resultaten zijn positief te noemen.het is wel zo dat je twee verschillende methodes kan toepassen via de neuro-feedback..een wat verouderde methode en de nieuwe methode geinspireerd door de chaos-theorie..alleen de tweede schijnt pas goed te werken voor addhders.ben er alleen nog niet helemaal uit of deze tweede methode nu ook al word toegepast.als jullie het interresant vinden moet je het maar ff lezen..ben 3kwart alweer vergeten ;)

Groetjes edwin

• anoniem

en toch blijf ik zoiets eng vinden…

net zoals ik een hoop andere dingen ook wel ‘eng’ vind.

er zal wel iets gebeuren, anders hadden er geen positieve geluiden geklonken…

en dat is juist het enge…

wie zegt me, wat er gebeurt, of het goedgaat, enz…

noem het niet echt sceptisch, maar … soort van huiveringwekkend… denk ik…

• Greet

“tis wel een site die wel wat intelect van je vraagt.dus ff goed concenteren”

Zie je wel dat Belgen intelligenter zijn?

Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Ik heb wel eventjes geen zin om mijn Hoog IQ ( ;) ) boven te halen want ik ben MOE : ‘sta namelijk in het onderwijs’ :D