Hoi esther, mijn zoon heeft een gemiddeld IQ en ook bij hem werkt niets, hij heeft echt alles al geprobeerd:( behalve ( tot nu toe ) Dipiperon en later Risperdal.
Het zijn geen rustgevende druppels, wie je dát verteld heeft is in mijn ogen strafbaar. Het is een neuroleptica, het onderdrukt je gevoelens, dus als je bv boos bent dan wordt dat onderdrukt ( vanzelf) je voelt je wel boos, maar je kan dat niet meer zo uiten. Als je gelukkig bent wordt dat ook onderdrukt, als je druk bent idem dito enz.enz. Het is dus een onderdrukker. Het wordt voorgeschreven bij schrizofrenie( hoe je het ook schrijft) en bij mensen die psychoses hebben. Je kunt er blijvende tics aan overhouden, tardieve dyskinesie genaamd, hier een site die daar meer over verteld.
http://home.casema.nl/roo00084/td.htm
De psychiater zegt ( en ik heb dat vaker gehoord én gelezen) dat neuroleptica als 4e keus op de lijst staat om te geven bij adhd, onze psychiater was er ook helemaal niet blij mee om dit te geven, het werd in noodsituatie gegeven met de bedoeling ermee te stoppen als hier alles weer stabiel was. Deze middelen zijn ook nooit getest op kinderen, en er zijn dus geen aantoonbare wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan bij gebruik van kinderen. Door de onderdrukking ‘voelen’ ze niet wat ze daadwerkelijk voelen, hierdoor kunnen ze niet leren met hun gevoelens om te gaan.
Ritalin is totaal anders, dat is een juist geen onderdrukker maar een stimulator, en ook al blijven alle medicijnen gif, soms is het nodig, maar weet dat wel wat je slikt of aan je kinderen te slikken geeft, toch?
Ik ben niet zo goed in uitleggen, als je bij google leest, of bv op de site van hersenstorm.nl vind je ook veel over Ritalin.
Een groot verschil van Strattera is dat het niet onder de opiumwet valt, het is geen opiaat zoals al het andere wel is, en dat is natuurlijk een hele verbetering, zo zouden ook de bijwerkingen minder zijn als bij Ritalin of Concerta, de bijwerkingen nemen na verloop van tijd af, bij Ritalin blijven ze dikwijls.
Ik hou je op de hoogte
groetjes van mas