we gaan morgen met concerta beginnen!!

• Bernadette

Hoi ,

Bij N werkt het uitstekend , als je begint met 18 mg is mijn ervaring dat het niet meteen herkenbaar is , maar een goede psychiater zal het stapsgewijs op bouwen .

N kreeg eerst 18 mg , voor een week , ik merkte al meteen dat het rusteloze weg was , hij verzette zich ertegen dus volgen hem hielp het niet , na een dag of 14 zijn we overgegaan naar de 36 mg en ik moet zeggen dat ik het pas goed merk als hij het niet slikt , dan weet je meteen weer hoe het was ..

Hij slikt ze nu zelf s,morgens , zonder dat ik er achter aan hoeft te jagen en ik moet zeggen dat ook dat een voordeel is , het welles/nietes spelletje is voorbij .

Dus Mas , ik weet niet hoeveel gr , hij nu krijgt maar geef het niet direkt op , soms moet het lichaam er wel aan wennen en zie je geen resultaat direkt , wat niets wil zeggen , gr B

• lies

Hoi Mas

Ook ik ga voor je duimen ik hoop dat het bij jou beter resultaat heeft als bij mijn kind.En dat hij op die school kan blijven.Dan is een ondersteuning met medicatie niet verkeerd hoor!en wie weet gaat het volgend jaar wel beter.Ik zeg altijd maar na regen komt ook het zonnetje weer.succes en op naar het zonnetje groetjes Lies

• Disco

Mas ik duim voor je.

Mocht dit niet helpen,

Ik weet dat bij mij de Dexamfetamine erg goed helpt een vergelijkbaar middel

Dexamfetamine heeft dezelfde eigenschappen als concerta(Rithalin),persoonlijk heb ik er niet zoveel bijwerkingen bij als bij Rithalin.

Het middel wordt niet overal even veel gebruikt

Wordt vergoed door het ziekenfonds(zilvere kruis).

eventueel heb ik een uitdraai van deze medicijnen op a4 formaat, ik kan dit zo inscannen voor de gegadige(geef maar een mailtje)

Nee ik heb geen aandelen,bij mij werkte de Rithalin niet voldoende men is aan het zoeken geweest,wilde perse niet aan de antidepresieva.

Het alternatief dit amerikaans middel Dexamfetamine

Groeten Theo

• esther

Mijn dochter had ernstige bijwerkingen van ritalin. Plus ze werd er niet rustiger van. Als tweede kreeg ze dexamphitamine. Daar werd ze heel agressief van. Ze was zes jaar en een heel lief meisje, we wisten niet wat ons gebeurde. Mijn man slikte ook een pil van die dexamphitamine. Hij werd ook agressief. We gingen op pad en hij wilde niet auto rijden omdat hij zich zo raar voelde. Terwijl ik reed, begon hij te schelden en te tieren naar andere automobilisten. Ik dacht: is dit mí'jn vent??? Maar we moesten allebei ook weer heel erg lachen in die auto want hij had ook wel door dat hij agressief was, maar hij kon het ook weer niet stoppen.

Ik ken trouwens een jongen van twaalf jaar. Hij wordt er juist MINDER agressief van, en is nu een heel lief, mak mannetje.

• Disco

zo zie je maar voor de een werkt het een en voor de ander het andere.

had een hele berg bijwerkingen van de Rithalin, moest meer en meer slikken tot 10x10 mg per dag,woede aanvallen had ik nog steeds opstandiger

Ben vrij hoog met de dexamfetamine begonnen geen woede aanvallen minderbijwerkingen

Theo

• mas

Nou, gisteren dus begonnen met 18 mg, voor tien dagen, daarna ( als het aanslaat)wordt de dosis verhoogd. Ik moet zeggen, al durf ik het eigenlijk niet, dat ik toch al verbetering zie, maar ja, dat kan ook toeval zijn natuurlijk. Maar hij ging niet zo uit zijn dak als iets niet ging zoals hij wilde. Hij was vrijdag wezen karten met mijn man ( als beloning voor goed gedrag) en daarna heeft hij heel rot gedaan, omdat hij nooit kan stoppen met iets, een einde maken aan de leuke tijd zeg maar.

Vandaag hebben we ‘rondje open kaart’gedaan ( een spel speciaal ontwikkeld voor adhd en pddnos) en dat was erg gezellig, toen ik aankondigde dat we gingen stoppen was het goed, hij heeft de hond uitgelaten zonder gedoe, hij wilde niet naar bed om 21:00 uur maar ik zei dat ik ging douchen en dat hij zijn beloningslijst moest invullen en over een kwartier ( 21:00 uur) naar boven. Ik kwam uit de douche en hij kwam net boven! Nou ja, ik ben reuze benieuwd hoe het op school gaat maar tot nu toe gaat het goed.

bedankt voor het duimen allemaal

ik hou jullie op de hooge

knuf van mas:)

• adhd moeder

Hoi,

Ben blij voor jullie en zeker voor O dat het wat beter gaat met hem.

Ja ik herken wel dat stukje wat je schrijft, als er iets afgelopen is gaan ze maar door.

Weten van geen ophouden, dat heeft T ook erg.

Ik wilde je iets vragen.

Je had het over een spel voor adhd/pdd-nos.

Wat is het voor spel en waar kun je het kopen?

Lijkt me erg leuk om hier thuis met het gezin een keer te spelen.

Van mens erger je niet komt alleen ruzie.

En dr. bibber kan ik onderhand ook wel dromen.

groetjes en sterkte he.

Adhd moeder

• mas

http://www.graviant.nl/educatieve-uitgaven/nieuw/RondjeOpenKaart_ie.htm

dit is de site waar het te koop is, het kan volgens mij wel uit de pgb betaald worden, het is een leuk spel, er is nog een leuk spel, dat heet 'dobbel & vraag".

groetjes van mas