Willen jullie aub allemaal duimen voor ons dat de Concerta goed aanslaat bij O??!!
In overleg met de psychiater heeft hij en recept voor 10 dagen concerta uitgeschreve van 18 mg. Omdat hij zo slecht reageerde op Ritalin ( hij was toen 9 jaar en nu 13) zijn we bang dat het weer zo slecht gaat. Toch eigenlijk onder druk van de school ( dreigen met ZMOK, 6 weken de tijd om zich te bewijzen) hebben we dit beslist, want die ZMOK hier een uur rijden vandaan is totaal niet bevordelijk voor hem. We hopen toch zo dat het aanslaat, het voordeel is dat het direkt te merken moet zijn, en gaat het niet goed dan stoppen we er meteen weer mee. Straterra kost trouwens voor mijn zoon 100 euro per maand, het wordt nog niet vergoed. Als de concerta niet aanslaat gaan we die proberen, helaas kan het wel tot 9 weken duren eer je resultaat kan zien.
Verder heb ik de leerlingenconsulent gebeld, maandag bellen ze terug voor een intake en ze komen thuis langs. Ze willen ons helpen bij die hele toestand op school en ik hoop dat ze iets voor elkaar kunnen krijgen.
O.kwam thuis met allemaal goede punten in zijn volgschrift, behalve 1 lesuur ( levensbeschouwing) daar kreeg hij slechte punten, helaas heeft die leerkracht niets bij op of aanmerkingen neergezet dus dan blijft het wat mij betreft een beetje vaag.
Maar hij doet goed zijn best, omdat we beloofd hadden dat hij dan een beloning kreeg, nou, die is hij nu aan het besteden. Hij mag namelijk met mijn man ( kan die zich ook gelijk even uitleven) een rondje gaan karten!
Hopenlijk vind hij het geweldig, en gaat hij voor deze beloning keihard zijn best doen, dan mag hij namelijk iedere week karten.
Tja, het kost een paar centen, maar als een moeder wanhopig is maakt ze vreemde sprongen:D:D
O ja, gisteren ging hij met veel protest naar voetbal, hij had een wedstrijd, en ja hoor, wederom 3 keer gescoord van de 5!! Super, ik hoop echt dat hij erop wilt blijven.
Niet vergeten te duimen he? morgen krijgt hij de eerste pil, ik hou jullie op de hoogte
alvast bedankt van mas;)