Extra vakantie van school??

• peter

hoi allemaal

het beste is dat je achternaam balkenende is.

kan je ongelimiteerd op vakantie gaan suriname bijvoorbeeld

waarde famili normaal niet komt????? last minnut reis zeker he

aanbieding

hartelijke groet en lach peter

• Breedbekkikker

Ik heb al over naamsverandering nagedacht….;-)

• petra

Hoi,

Wat houd zo,n rugzakje precies in.Want mij wordt het dus afgeraden.

Groetjes Petra

• Bernadette

Hoi Petra ,

Het rugzakje of te wel Leer Gebonden Financiering .Is het alternatief voor speciaal onderwijs .

Kinderen van vier tot 16 die clusterd zijn , hebben recht op speciaal onderwijs of het rugzakje .

De aanvraag word via het REC gedaan .

De opzet van het rugzakje is om kinderen zoveel mogelijk te plaatsen in het reguliere circuit , dat rugzakje heeft een inhoud en dat bepaald het REC weer .

Voor primair onderwijs word er met Fré ,s gwerkt , hoe meer Fre's hoe hoger het geldbedrag .Klinkt goed nietwaar !!!!!!!!

Alleen en nu praat ik over mijn eigen ervaring met mijn kind is de toepassing van dat rugzakje wat merkwaardig .

Voor mijn zoon heb ik op veertienjarige leeftijd de indicatie gehad voor het rugzakje , toen uiteindelijk de ambulante begeleidster thuis kwam hier hoorde ik wat er werkelijk in dat zakje zat !!!!!!!!

De indicatiestelling wijst nu nog de ambulante instelling aan waarmee hun een contract hebben , vanaf volgend jaar word dat vrijgegeven .

N kreeg vier uur toegewezen per week toegewezen , echter in de praktijk verliep dat wat anders .

Eerst ging er twee uur reistijd vanaf per week , daarna nog zoveel tijd aan voorberreiding , daarna zoveel tijd aan rapport schrijven , nabespreken en vergaderen ………..

Er bleef per week dus 20 minuten over , dat word dan opgespaard en eens in de drie a vierweken heb je dan een uur begeleiding , niet je kind maar een aangewezen persoon van het team , die maar dan de info weer doorgeven .

In dat rugzakje zit jaarlijks 2500 euro voor de ambulante begeleiding , 2500 euro voor school , (extra tijd kwijt ) daarnaast nog 225 euro,s voor lesmateriaal .

Dit is dus voor het voortgezet onderwijs .

Sinds kort moet overigens de scholen al aan een bepaalde zorgplicht gedaan hebben voordat je zowiezo al dat rugzakje krijgt, heb ik inmiddels begrepen .

Voor het primair onderwijs is het rugzakje iets toegankelijker omdat je dan te maken hebt met een op een contakt van A.B en leerkracht .

Rijk rekenen doe je dus niet .

Ik heb de onderwijsinspectie er bij gehaald en de minister van onderwijs , beide verwezen me naar de onderwijsconsulente .

In een gezamenlijke vergadering met haar , heb ik besloten om het rugzakje weer ongebruikt terug te sturen richting Den Haag .

Let wel dit is mijn ervaring , mijn kind zit op een hele goede school , deze school heeft een leraar in dienst die onlaatst gekozen is tot beste leerkracht van het jaar .

De coordinaten deden al jarenlang met N wat dus de ambulante begeleidster voorstelde , mosterd na de maaltijd .

Daarnaast heeft deze ambulante instelling op dat moment nog te weinig ervaring gehad met dat rugzakje en er op een creatieve manier mee weten om te gaan , aldus was de conclusie van de onderwijsconsulente .

Niels is nu dus zestien en we stevenen recht op zijn examen af , zonder rugzakje en met voldoende,s , gr Bernadette