Het is een zwaar jaar geweest voor ons gezin (moeder en kind adhd). Kind in de brugklas (waar naar mijn mening weinig begrip is voor adhd), ik heb een reorganisatie op het werk achter de rug, waar de gevolgen nog duidelijk van merkbaar zijn.
Kort gezegd, we kijken uit naar de meivakantie, onze enige vakantie als gezin, aangezien het kind in de zomer en winter naar vader in het buitenland moet (van de rechter aldaar). Maar dit jaar is de meivakantie op de school van het kind slechts 1 week. Te kort om echt tot rust te komen.
Wij gaan al jaren naar hetzelfde plaatsje, zelfde hotel, zelfde kamer, kortom het voelt altijd als thuiskomen en 2 weken daar is voor ons als een gezondheidskuur.
Maar nu, zoals gezegd, zit het er dus eigenlijk niet in. Toen ik het mijn kind vertelde flipte het echt. Het vertelde dat de zomers ook altijd stress met zich meebrengen (familiebezoek hier, daar slapen, kortom geen rust) en dat de meivakantie echt nodig was omdat t nu op school veel onrust ervaart. (ik verwoord het zo geschreven niet zo goed als mijn kind).
Heeft iemand ervaring met een extra week vrij van school krijgen om bovengenoemde redenen? Ik ben namelijk bang dat we, als we dit lichtpuntje niet hebben, binnenkort instorten.
Hoe kan ik het in een brief verwoorden, zonder te overdrijven, om de noodzaak voor ons duidelijk te maken? Of vind men hier dat ik overdrijf?