dat van die mist snap ik wel en weet je wat ik ook heel herkenbaar vond, dat ze zei dat ze zich realiseerde dat de wereld er dus zó voor “gewone mensen” uitziet.
vooral toen ik begon met concerta had ik echt vaak het idee dat ik van alles om me heen miste, ik werd er in het begin nogal nerveus van, want ik had het gevoel dat er van alles achter mijn rug gebeurde, wat ik normaal wel op zou pikken.
maar het is ook veel rustiger als je eens een keer een film op tv wilt afkijken, je voelt minder de behoefte om constant met andere dingen bezig te zijn.
wat ik ook goed vond en herkenbaar, dat ze zei dat haar gezin nooit een “doorsnee” rustig gezin zou worden. voor mij is dat iets waar ik soms nog moeite mee heb, dat ideaal dat het allemaal “smooth” gaat, georganiseerd, geordend etc. etc. als ik een dip heb, merk ik dat ik dat gevoel nog steeds niet helemaal kan loslaten. de dame die de lijsten met de dagindeling aan haar gaf, weet niet precies haar functie, merkte op dat de kinderen wel erg op haar vertrouwden en dat ze een hele hechte band met haar kinderen heeft. dat heb ik gelukkig ook, vooral met de oudste die net zo onberekenbaar is als ik kwa stemming en gedrag, heb ik een hele sterke band. waarschijnlijk voelt zij heel goed aan dat ik haar snap, ookal drijft ze me regelmatig tot waanzin. haar vader keurt haar gedrag alleen af, vindt haar lastig. ik weet dat het niet zomaar een “lastig kind” is en dat schept een speciale band.
zoals ik al eerder zei: de situatie zoals in het gezin met de adhd moeder was voor mij heel herkenbaar, altijd “feest” en onvoorspelbaar gedrag, maar…..never a dull moment!
wat jij zei greet is inderdaad zo; dit soort programma's wordt op onmogelijke tijden uitgezonden en wie gaan ernaar kijken: mensen die toch al een link hebben met adhd. als zoiets op prime-time wordt uitgezonden zou het bereik veel groter zijn (bijv. bij vinger aan de pols) en is het niet een gesprek in de studio, maar real-life.
dat is waar hulpverleners en omstanders veel meer van kunnen opsteken volgens mij.