ritalin in het weekend.

• Bernadette

hoi Tanja ,

Hier hetzelfde , dezelfde rotnaam , hetzelfde kleine dorp .

Als ik de verhalen van Seetje en andere lees kruipt mijn het machteloosheid gevoel weer te boven .

Toen was er nog geen internet , nu wel en gelukkig kun je daardoor je ei kwijt , gr B

• Rianne

Even voor de duidelijkheid en wellicht ten overvloedde; Ritalin is geen rotzooi!!!! Maar het is niet voor iedereen geschikt. Voor mijn kind is Ritalin bijvoorbeeld een ware uitkomst! Bij hem zijn er totaal geen negatieve bijwerkingen.

Voor dat onze oudste Ritalin kreeg heeft hij een poosje Dipiperon gehad. Dat ging dus helemaal niet goed. Hij werd er vreemd dik van. Zo zwelde zijn bovenlichaam op en vonden we hem sloom. Contact met de kinderpsychiater bevestigde ons vermoeden dat het niet goed ging. Snel wilde ze onze zoon zien. We zijn toen na 2 maanden ermee gestopt. Ook toen vond de school (Speciaal Onderwijs) het nodig om zich hiermee te bemoeien. Zeer onaangenaam wat men dwingt je in de verdediging terwijl het om de gezondheid van je kind gaat. Bovendien bleek al zeer snel dat ze op school niets in de gaten hadden gehad, ook niet tijdens de gymles. Terwijl vooral bij die les de lichamelijke verandering toch duidelijk zichtbaar moet zijn geweest. Men voelde zich ‘gepasseerd’ doordat de psychiater en wij de beslissing namen dat Dipiperon niet goed was voor onze zoon.

Toen we later met Ritalin begonnen hebben we dit bewust buiten de school-om gedaan. Ook daar waren ze naderhand pissig over. Maar door de ervaringen wijzer geworden vonden wij (i.o.m. de psych) dat als medicatie werkt dit echt wel duidelijk wordt uit de (school)resultaten. En dat was ook zo.

• seetje

hoi ik heb vrijdag een gesprek met de amb. beg. en rt. en 1 docent gehad. de ander vond het niet zo nodig om er ook bij te zijn. terwijl dat de gene is die er niets van snapt. afijn er zijn afspraken gemaakt. ze gaan het proberen met mijn kind. (klinkt vervelend) en de rt. gaat mijn kind meer individuele onderstuening geven. zo dat het ook wat belasting bij de docenten weg kan nemen, . klinkt allemaal fantastisch. maar toch. ik heb wel aangegeven hoe ik mijn twijfels heb .bij de andere docente. nou hier geloofde ze natuurlijk niets van . want ze spreekt oh, zo positief over de omgang met mijn kind.en ja, ieder heeft wel eens een wat slechter dag . en

dan reageer je mischien niet zo als het zal moeten. ja, dag hoor. ze weten het in ieder geval wat ik er van vind. en ik weet dat ik niet de eerste ben die dit aangeeft ten opzichte van deze docente. mijn kind is nu 1 week van de ritalin. en het down, depressieve is er af. en weer voor het eerst zag ik mijn kind vrijdag met een ware super glimlach naar mij toekomen. hij had het erg naar zin. en al vond de juf het akefietje met een vervelend woord van mijn kind naar een ander kind toe wel moeilijk. wat ik hier zag. daar doe je het toch voor. mijn kind staalde geluk uit.

• seetje

hoi petra . en heb je al een gesprek gehad. bij ons gaan ze het even proberen. ik ben benieuwd. groetjes

• petra

Hoi Seetje,

Nou ik ga morgen dus ff een afspraak maken met de directie want ik wil ook wel eens zijn dossier zien wat daar nou in staat.FF kijken hoe ze daar op reageren.

Het probleem met mijn zoon is dus ook dat hij zo snel in paniek raakt als hij een heel nieuw werkje voor zich krijgt.Faalangst zeggen ze en dat zal ook wel.Maar dan wordt er tegen mij gezegd dat ik dat maar buiten de school moet oplossen.Ja lekker makkelijk allemaal.Heb al hier en daar gevraagd maar niks gevonden.Maar ik heb begrepen dat toch ook de school zich daar voor ken inzetten.Het is dus een kwestie van willen denk ik.EN ja wat die ritalin betreft toch is het wel een goed hulp middel voor hem.Want zonder dat zou hij dus verschrikkelijke uitspattingen krijgen en zijn concentratie is dan ook weg.En de ene keer neemt hij het makkelijker in dan de andere keer.Ik vraag me dus ook af wat zo,n interne begeleidster nou in houd ga ik gelijk ook eens vragen.

groetjes Petra