ritalin in het weekend.

• nina

Hoi Petra,

Jouw kind wordt ziek van Ritalin en de juf wordt ziek van je kind als die geen Ritalin slikt :?

Morgen neem je de stap om je kind geen Ritalin meer te geven dat recht heb je en je wil dat ook.

Als de juf gaat klagen zeg je dat ze maar een ander beroep moet zoeken. Iets met bejaarden ofzo, die zijn meestal niet meer zo uitgelaten als jonge kinderen. Ben jij van je schuldgevoel af, je kind is weer gelukkig en je heb bewezen meer te durven dan je dacht ;-)

Succes !!

Groetjes

Nina

• Rianne

Het grote probleem van dit alles ligt bij de oorzaak; op de PABO's, de opleiding tot onderwijzer, wordt niet of zeer summier informatie gegeven over ADHD, autisme etc. Dat wat onderwijzers weten hebben ze opgedaan buiten hun opleiding om. Van medicatie e.d. hebben de meeste helemaal geen verstand. De meeste weten niet eens wat ze moeten doen als je kind z'n enkel verzwikt!!!!!!! Ja, naar huis bellen, dat kunnen ze, maar het kind met z'n enkel onder de koude kraan zetten bedenken de meeste niet. En waarom? Omdat ze geen medische kennis hebben! En zo'n iemand moet jouw dan gaan adviezeren over medicatie???? Nou, ik dacht het niet!

Het onderwijs kampt met veel vooroordelen. Daar lopen wij als ouder van…. tegen aan. Vooroordelen verdwijnen vaak als kennis opgedaan is. Die kennis moet opgedaan worden tijdens de opleiding!

• tanja

hoi petra doen hoor wat nina zegt echt vooral als je weet dat jou kind zich er lekkerdr bij voelt .en net als wat nina zegt gaat ze maar een baantje zoeken bij een bejaardenhuis.heel veel ucces met het nemen van de beslissing.volg je hart en niet de stem van de juf.groetjes tanja

• seetje

even een vraagje . wat doe je als de docenten zeggen .dat ze het niet willen .je kind te moeten begeleiden zonder ritalin. om dat dit echt te storend werkt ook voor de andere leerlingen.

• Bernadette

Hoi ,

Onmiddelijk de ambulante begeleider inschakelen , gesprek aanvragen met de directie , niet alleen daar na toe gaan maar iemand meenemen .

Al is het alleen maar dat diegene schrijft en luistert .

Heb even teruggelezen en het gaat bij jou om twee leraressen , ik ga er vanuit dat de een daarvan tegenpruttelt .

Overleg met drie van school en twee van jou erbij zeggen dat je je kind niet laat drogeren omwille van de school .

Laat ze op papier zetten of dit het beleid is , de argumentatie erbij .

En vooral laat je niet intimideren , zal even voor je gaan googlen , wat de rechten en plichten zijn van school .

Ik denk dat vele van jullie ouders hiermee kampen en het moet eens afgelopen zijn , gr B

• petra

Hoi

Ja datis dus ook het probleem van de meeste scholen dus ook bij mijn zoon op school van 7jaar.

Wat waren ze blij om te horen zeg dat hij aan de ritalin ging.Want er werd toen al gezegd dat als hij zich niet beter gaat gedragen hij eigenlijk niet kan blijven terwijl het wel naar zijn zin heeft.Maar ja als zij zich daar niet voor willen inzetten weet ik het ook niet meer.Ga deze week toch is ff met de directie een gesprekaan

groetjes petra

• adhd-algemeen.pagina.nl

Hoi ,

Wil toch nog even weten wat de wetgever hierover zegt , julie horen het nog , groet Bernadette

• Rianne

Dit is echt te gek voor woorden!

Hoe durven ze te zeggen dat ze je kind zonder medicatie niet willen begeleiden. Dit is pure intimidatie. Niet op in gaan. Dit mogen en kunnen ze niet. Dien een klacht in. Je staat veel sterker dan je nu misschien denkt.

De beslissing over de medicatie is jullie beslissing en die van jullie kinderpsychiater. Niet die van de school. Volg het advies van de kinderpsychiater op; Ritalin is volgens hem/haar niet geschikt voor je kind!!!!! Hij/zij gaf je zelfs het advies om te stoppen. Dat moet toch veel en veel zwaarder tellen dan wat zo'n muts van een juf zegt?????

Nogmaals, docenten hebben over het algemeen geen BAL verstand van medicatie!!! Waar ze wel verstand horen te hebben is les geven. En dat moeten ze dan ook doen. Daar worden ze voor betaald. Laat ze aantonen wat ze zoal doen om je kind te helpen. De scholen hebben een Inspanningsverplichting. Laat ze aantonen wat ze zoal doen om je kind te helpen. Wel of geen medicatie hoort hier los van te staan.

• adhd moeder

jee ik weet niet wat ik lees hier.

Ik dacht altijd dat je het als ouders voor het zeggen had op school.

En zeker wat betreft medicijn gebruik.

Laat m maar een een paar dagen thuis moet jij eens kijken hoelang het duurt voor je de schoolinspectie aan de deur hebt staan.

Kun je hen mooi het verhaal duidelijk maken dat je je verplicht voelt om je kind medicatie te geven waar het niet tegen kan.

Echt belachelijk, en laat je kaas niet van je brood eten.

Zijn ze daar helemaal gek geworden.

kom op morgen naar school, laat ze merken dat de tijs voorbij is dat zij over jou kind beslissen, dreig maar eens met de schoolinspectie.

Doen hoor, dit kan en mag echt niet.

Sterkte adhd moeder

• tanja

hoi seetje ik voel nu wat jij voelt .ook andere ouders zeiden tegen mij geef die rommel niet meer en laat de school maar de sch*t krijgen. maar dan denk je weer (ja de school moet er de hele dag mee omgaan en het is voor het kind ook niet leuk om de pispaal te worden van de juf/meester van dat ga je dan creeeren )Het is o zo moelijk om een beslissing te nemen vooral omdat je er heel onzeker van word. maar neem alsjeblieft de goede beslissing en denk goed na wat voor een rommel je je kind geeft en dat aleeen maar om de orde in de klas te blijven handhaven. als ik een jaar geleden sterker in me schoenen had gestaan had ik het wel geweten(had ik er nooit aan begonnen want thuis had ik echt geen last met raymond .ja het is een banjer en deed wel eens gevaarlijke dingen maar hoort dat niet bij het jongen zijn een beetje stoer gedrag. op een gegeven moment was het zo erg ,dat hij stond op de gang en daar stond een grote vier op een rij ,hij ging zich natuurlijk verveelen daar op de gang dus hij had grote stapels gemaakt ,toen de kinderen uit de klas kwamen zei hij: wie dit omgooit mag het zelf opruimen.(heeft hij toch gelijk in) nou ik moest dus weer op school komen want het was uitlokend gedrag en was typies adhd zei ze of ik niet eerder naar het riag kon en hoe de spyg heette en of zei het tel nummer van de spyg kon krijgen .nou echt niet he. nou ik was wit heet toen .hij kreeg echt overal de schuld van op het eindfeest werd hij naar huis gestuurd omdat hij voor zijn beurt prate .hij heeft echt een rot tijd hier op school gehad. en mede door school (wij wonen in een klein dorp iedereen kent iedereen) heeft hij in het dorp ook de naam. groetjes tanja