Hi Mas,
Bureaucratie houdt je lekker bezig he? :o
Frappant is idd dat als je uit naam van een instantie iemand belt je wel gelijk krijgt wat je nodig hebt. Alles gaat veel sneller. Volgens mij leren instanties aan hun medewerkers hoe ze onwetende mensen aan een lijntje moeten houden. De service gaat niet verder dan een vriendelijke medewerker die een training conflicthantering en communicatieve vaardigheden heeft gehad. Zo vriendelijk sturen ze je van het kastje naar de muur. Ik heb ook conflicthantering gehad, leuk joh! Kan ik keurig beleefd tegengas geven *gniffel*
Is een aanrader trouwens, soort van sociale vaardigheidstraining maar dan gerichter. Leer je veel over waarom mensen (jezelf incluis) op een bepaalde manier reageren in een gespannen situatie. Daar kan je je weer tegen wapenen.
Bureau rechtshulp inschakelen doet wonderen. Ik heb al een langlopend conflict ivm met zorg die ik heb gehad toen ik aan de grond zat. Niks maar dan ook helemaal niks klopt. Ik had geen beschikking gekregen (wist ik veel toendertijd) maar wel hulp, foutief gefactureerde uren, enzenz. Inmiddels ben ik wat wijzer geworden op dat gebied. Echt iedereen heeft fouten gemaakt. Van indicatie t/m facturering. Vandaar dat het zo lastig is om de boel recht te zetten. Het is moeilijk voor instanties als er zaken door elkaar gaan lopen. Vriendelijke mensen, daar niet van hoor en ze willen best helpen maar snappen er geen hout meer van. De gegevens in de computer geven iets ander weer dan ik vertel. Kan ik elke keer weer uitleggen. Ik was het zo beu op een gegeven moment! Zei dat ik bureaurechtshulp ga inschakelen om de boel recht te zetten en jawel, een week later een excuusbrief en dat ze het gaan uitzoeken. Ze doen maar, zoeken al 1,5 jaar en zijn inmiddels de weg kwijt geraakt geloof ik:? De boel gaat naar rechtshulp, hier besteed ik geen energie meer aan. Heb alles op papier staan en dus bewijzen wat waar fout is gegaan.
Ja, beschikkingen, kreeg er in 1 week 3 per kind dus 6. Bij de eerste nieuwe beschikking na herindicatie kwam ik verschillen tegen in de bedragen. Aangezien ik gewend ben om alles na te rekenen (levert geld op en voorkomt stress als ze gaan terugvorderen want instanties kunnen niet rekenen is mijn ervaring) kwam ik prompt fouten tegen. Ik gebeld, “oh nee dat klopt idd niet, we gaan het rechtzetten”. Een nieuwe beschikking gekregen, bedragen die verrekend werden en later de beschikking voor dit jaar weer fout, een verbetering die ook niet klopte, toen nog 1 die ik nog niet heb nagerekend maar wel nog een verrekening met vorig jaar. Ben benieuwd als ik die verantwoordingsformulieren ga insturen. Absurd gewoon.
Heb het daar nu ff te druk voor. Bizar gewoon moet jij eens een foutje maken :-(
Whahahahaaa !!! Heb dus een flinke stapel papier voor de proppenschieter liggen.
Jij kan jouw verplichtingen als “werkgever” niet nakomen als jij geen geld krijgt van het zorgkantoor terwijl je er wel recht op hebt. Informeer ook eens bij Persaldo hoe je dit kan oplossen. Ik heb van hun een uitgebreide folder gekregen waar heel veel op het gebied van arbeidsrecht in staat. Ik was benieuwd hoe dat in elkaar stak bij zorgovereenkomsten. Jij kan je verplichtingen nu niet nakomen naar je zorgverleners toe. Die mensen zijn er de dupe van dat jij geen voorschot krijgt. Ik had het zorgkantoor nog gebeld dat ze wat mensen van de salarisadministratie moesten inzetten om de achterstand weg te werken zodat ik mijn hulpverleners kon betalen. Als de achterstand was weggewerkt konden ze weer hun eigen werk doen, salarissen zijn niet zo belangrijk. Nee zo werkt het ook weer niet vertelde dat schaap. Ze wist me geen antwoord te geven op mijn vraag hoe ik dat dan met mijn werknemers moest oplossen.
Ik ben voorstander van loon naar prestatie. Presteren medewerkers het om fout op fout te maken, korten op het salaris. Loopt alles van een leie dakje belonen.
Wat voor wetgeving ben je aan het uitpluizen? Mail maar ff misschien kan ik je op weg helpen. Het is idd een oerwoud als je niet precies weet waar moet je zoeken. Voor beschikkingen moet je meestal in bestuursrecht zijn.
Sterkte Mas !! Vechten tegen bureaucratie is slopend :-(
Liefs
Nina