Wanneer medicatie

  • Annelies

    Dag allemaal

    Ben op zoek naar informatie over ADHD bij kinderen. Volgens een psyho therapeut scoort onze zoon van 10 erg hoog op de ADHD vragenlijst.

    Hij is erg impulsief, vergeetachtig, aggressief, voelt zich snel te kort gedaan zeker

    ten opzichte van zijn 1 1/2 jaar jongere tweeling zusje/broertje.

    Om een lang verhaal kort te maken. Zijn opvoeding begint een erg groot probleem te worden. En er wordt gesproken over medicatie. Eigenlijk wil ik hier niet aan zeker als ik lees wat voor een bijwerkingen dit allemaal kan geven.

    De vraag is dus. Meer informatie over ervaringen van ADHD moeders.

    Groeten

  • tanja

    ik heb net de tip gekregen om visolie te proberen dat is de ouderwetse levertraan en daar schijnen kinderen rustiger van te worden ik heb het zelfde probleem en ga het eens proberen voordat ik aan medicatie begin …sterkte

  • adhd moeder

    Kijk die keuze maak je helemaal zelf.

    Wij hebben er ook eerst heel goed over na moeten denken en heb er veel over gelezen.

    Ook bij balans heb ik het boek “toen wij de bijsluiter lazen”gekocht.

    Hier staan voorbeelden in van bijwerkingen bij kinderen.

    Ook staan er voor en nadelen van het geven van medicijnen bij kinderen met adhd.

    Persoonlijke verhalen van ouders die hun kinderen verschillende medicijnen geven, hier staat ook heel uitgebreid een beschrijving in van alle medicijnen die er kunnen gebruikt worden bij adhd.

    Weetje overal is wel wat mee, het klinkt stom maar voor ons was de keuze niet moeilijk.

    Omdat ik hier met 2 kinderen en een man met adhd zit is het zeker beter als voorheen.

    Altijd ruzie en onrust in een gezin is ook geen pretje.

    Tuurlijk er zullen best nadelen zijn aan ritalin maar ga eens praten met de apotheker bij jullie.

    Die kan je heel veel vertellen.

    Ik zal je MIJN ervaringen vertellen misschien dat je er wat aan hebt.

    Onze zoon is 8 en toen hij 4 was ging het echt niet langer zo, hij vervreemde, was erg druk en er was niets mee te beginnen.

    De school had de grootste moeite met hem en ook thuis ging het steeds slechter.

    Ja wat moet je dan he, ritalin werd ons aangeboden door de kinderarts waar hij toen al weer een paar maanden liep.

    Een erkende adhd kinder-arts niet zomaar een kinderarts.

    ik kan je zeggen dat dat heel veel goeds bij hem heeft gedaan.

    Het was eng weet ik nog en zat vol spanning te wachten hoe hij er op zou reageren.

    Ik zat in de zon en hij rende maar op en neer totdat hij na een kwartier zei mam mag ik bij jou komen zitten?

    Kon mijn oren en ogen niet geloven,heeft toen echt op zijn gemak een boek zitten bekijken, en de onrust was verdwenen.

    Hieruit hebben wij zoveel positieve ervaringen opgedaan dat het voor ons geen moeilijke keuze was om naar 2 weken proefmedicatie door te gaan.

    Kijk, je moet kijken waar het kind zich prettig mee voelt, als je merkt dat hij er agressief van wordt (wat kan) moet je het niet doen.

    Ik heb altijd veel met mijn zoon gepraat wat hij er zelf van vond.

    En samen met hem kwamen we erachter dat het met ritalin toch allemaal veel beter ging.

    ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, en laat even weten wat je besluit.

    groetjes adhd moeder

  • Helga

    Kijk, en nu is het dus jammer dat de historie verdwenen is. Het lijkt wel of deze nieuwe pagina alleen maar uit positivo's bestaat. Da's jammer want zo krijg je geen eerlijk beeld.

    Moest ik ff kwijt.

    Helga

  • Chappy

    Hoi adhd moeder,

    Ik vind jouw verhaal nogal verleidelijk overkomen, in de zin van dat ritalin in jouw geval een ideale oplossing is/was. Maar, ik las een tijdje terug dat - in jouw geval - de ritalin niet meer voldoende is en er dus een ander medicijn is toegevoegd. Zonder je aan te vallen, maar is het niet belangrijk - in het geval hier - dat je dan het hele verhaal verteld? Of is het iemand anders die onder jouw naam post? Het lijkt nu nl. dat ritalin een ideale oplossing is (zoals die jou destijds ook werd voorgeschoteld), maar dat het op langere termijn toch anders blijkt te zijn.

    Groetjes,

    Chappy

  • M@ria

    bij mijn zoon werden de woede aanvallen met de dag erger .

    toen hij 11 was konden we het echt niet meer aan , toen is hij met ritalin begonnen, hij is nu 12 .

    hij is er erd door veranderd , de huislijkheid is weer teruggekeerd, maar af en toe is hij nog wel heel boos hoor.

    vroeger sliep hij nooit , en dat doet hij nu heel goed.

    hij krijgt om 4 uur zijn laatste ritalin , dus die is om 8 uur uitgewerkt.

    dus vandaar geen slaapproblemen.

  • Marianne

    Nee Tanja, je moet beslist geen levertraan hebben, dat is de verkeerde soort omega. Lees a.u.b. even mijn bericht over omega/ visolie 28 onderwerpen hier onder.

    Marianne

  • Albert

    Hallo Helga,

    Hoe bedoel je alleen maar postivo's?

    Moet je negatief zijn dan om elkaar te kunnen helpen.

    Dat de geschiedenis weg is is jammer, maar niet onoverkomelijk.

    Met een paar goede aanwijzingen en het intikken van de juiste steekwoorden kan iedereen Googelen en zodoende de info vinden waar men om vraagt.

    Daar heb je geen hystorie voor nodig toch?

    En natuurlijk zijn we positief, daarom wordt het ook zo aantrekkelijk om hier te komen, tenminste dat is mijn mening,

    Groetjes, Albert.

  • M@ria

    Ik ben het met je eens albert,

    je hoeft toch niet negatief te zijn om hier te kunnen prikken.

    En inderdaa www.google.nl is een wondermiddel, toets het woord in wat je zoekt en er gaat een wereld voor je open.

    Inderdaad wel jammer dat de geschiedenis hier weg is , mar daar wil ik me nu echt niet langer druk over maken.

    Ik zie het binnenkort ook gebeuren op het autisten prikbord , en daar staat ook heel wat geschiedenis van mij( belangrijkste heb ik gauw opgeslagen :D)

    Dat risico hou je met een openbaar prikbord!

    In de loop van de tijd zullen er ook wel mensen komen die niet goed te spreken zijn over medicatie of over wat anders, ook dat heeft meerwaarde!

    gelukkig hebben we op dit moment alleen nog maar positieve berichten, daar word mijn moeder hart warm van :D

    M@ria

  • Helga

    Hoi,

    Tja ik moest formuleren. Misschien is postitivo's niet het juiste woord. Maar ik vind het zo'n eng gezellig,iedereen is het met elkaar eens bord geworden. Mag hoor, maar vanwege het onderwerp lijkt het mij niet zinvol. Flink tegengas geven of mensen met de neus op de feiten drukken is soms helemaal niet verkeerd lijkt me.

    Groetjes,

    Helga