Hoi Seetje ,
Mijn kind van 16 heeft dus Asperger met adhd kenmerken , een leeftijd waarop hij dus zelf bepaald wat te doen met medicatie .
Ik ervaar dat hij over het te drukke , impulsieve gedrag wel overheen is gegroeid , wel de tics nog , ook behoorlijk wat smetvrees e.d maar dat hoort denk ik meer bij zijn autistische kant .
Ook hij werd gepest vanaf kleuterschool tot aan de tweede klas van de middelbare school .
Hij was een kei in het uitvinden van sluiproutes om de andere voor de gek te houden want anders werd hij weer in elkaar getrimd , drie jaar lang een juf gehad op de basisschool waardoor hij meer op de gang stond als in de klas .
In groep 8 ging hij steeds meer uit de klas weglopen en omdat ik daar ernstige zorg over had mocht hij van mij niet mee op kamp , ergens in de bossen en weglopen jaja zag het al voor me .
Juf had toen een strakke aktie gepland hij was leerplichtig en moest dan drie dagen bij de kleutertjes zitten , N en ik vonden dat prima .
Zij niet en baalde dat wij er niet in trapte , als tegenaktie heeft ze toen een keer in de klas gezegd terwijl mijn kind op de gang stond dat niemand meer op kamp ging dankzij de moeder van ………
Sociaal/Emotioneel is de lagere schooltijd dus een ramp geweest , mijn ervaring is dat de leerkrachten over het algemeen weinig of niets weten over deze problemen .
ze telkens maar weer vertellen en adviseren is nu de weg die ik insla en het werkt , de lijntjes strak houden , zorgen dat je een goede band houd met de leiding lever ze info .
Balans heeft een interesant boek juist voor leerkrachten , hoe om te gaan met adhders en autisten . Sterkte Bernadette