Hoi,
Ik heb een probleem met de jufr. van mijn dochter die op de kleuterschool zit.
Mijn dochter heeft net als mijn man en zoon adhd en slikt een lage dosering ritalin.
Nu wil ik altijd een verslag hebben van de leerkrachten voor de kinderarts hoe ze het op school doen.
Dit gaat dan samen met mijn dagboeken naar de kinderarts en die ziet in een oogopslag hoe het met ze gaat.
Nou krijg ik van de juf van mijn dochter een vreemd verslag mee waar ik niet weet wat ik er mee aan moet.
In het verslag komt duidelijk naar voren dat onze dochter het erg goed doet op school en dat ze goed mee doet.
Is snel over haar toeren als ik vergeet te zwaaien voor het raam of als ze lichte kritiek krijgt van de juf.
Het geval is dat ze een paar keer naar school is geweest zonder ritalin omdat we die vergeten waren.
Nu wordt er in dat verslag eigenlijk alleen vermeld dat ze erg benieuwd zijn naar het kind achter de medicijnen.
Ze is drukker, choatischer, en veel vrolijker zonder medicatie vermeld de juf.
Werkt wel wat slordiger en kan lekker met andere kinderen kletsen.
Zij vinden dit gedrag positiever dan wanneer mijn dochter ritalin slikt, ze is niet sloom vermelden ze nog en de tiks zijn verdwenen sinds ze ritalin slikt.
IDe juf schreef nog eens met nadruk dat ze zonder medicatie een vrolijker kind is.
Maar thuis ervaren wij dit heel anders………..
Ze heeft nl al haar nageltjes afgepluktin de klas en aan haar ogen zag je al dat het stormt in haar hoofd.
Zei zelf “ïk moet zoveel van mijn hoofd, en dat kan ik niet”.
Is dan thuis niet te pruimen en loopt met haar ziel onder de arm.
Hoe kan het dan dat ze op school hele andere ervaringen met haar hebben, of is dit een truc om ons als ouders te overtuigen dat ze beter af is zonder ritalin.
Wij zelf zien het enorme verschil wat ze heeft doorgemaakt sinds ze ritalin slikt, en ook de kinderarts is erg te spreken over haar gedrag.
Ik maak me ook niet zo druk over die brief maar wel het constant terug komende gesprek dat ze het positief vinden als ze druk is.
Ik snap er dus helemaal niets van.
Ik zelf krijg sterk de indruk dat ze het willen gooien op een over belast kind omdat ze erg hoge eisen aan zich steld, en niet snel tevreden is, alles moet pietje precies.
We hebben meerdere gesprekken gehad met de directrice erbij omdat ik vond dat de juf zich te veel bemoeide met de medicatie.
Tijdens die gesprekken wast ze zich in alle onschuld en vermeld duidelijk dat ze zich daar niet mee kan bemoeien omdat een zaak is voor de ouders.
Maar deze brief is toch voor mij heel duidelijk wat zij vind van medicatie.
Wat moet ik hier nu mee, is er iemand onder jullie die mij advies kan geven hoe ik dit moet gaan aanpakken.
Groetjes adhd moeder