Praktische tips gezocht voor dochter met ADHD

  • Kim74

    Hallo,

    wij hebben een dochter van bijna 7 jaar, met ADHD. Ze slikt Medikinet 20 mg. en sindsdien gaat het al stukken beter. Bij het GGZ hebben we een aantal tips gekregen (zoals de structuur e.d.), maar ik zou graag wat praktische tips van ervaringsdeskundigen krijgen! Zoals b.v. mijn dochter was altijd haar schoenen kwijt, dus die zet ze nu direct op een vaste plaats neer als ze ze uitdoet. Dit soort tips zouden heel erg welkom zijn!!

    Alvast bedankt,

    groetjes Kim

    p.s. ook ikzelf heb ADHD en (gebruik hiervoor Concerta 72 mg), dus ook voor mijzelf zijn tips welkom…

  • fritzT

    72 mg is behoorlijk veel, ik wil geen reclame maken ofzo maar ik slik zelf 39 mg , laat dat bestellen door mijn doc, en het dat wordt volledig vergoed via de regenboog apotheek, ik weet niet of jij het vergoed krijgt maar het is een tip, enige is dat de pillen per 2 gaan in een dag deel, en niet als concerta 1x… maar scheelt qua vergoeding een heel eind,,

  • fritzT

    BTW denk ik zelf dat ADHD niet iets is op uit te wissen maar meer iets is om te onderzoeken.. we zijn creatiever dan anderen en dat is iets waar we juist gebruik van moeten maken… en soms denk ik, en misschien denk ik verkeerd, maar soms denk ik dat we de volgende stap zijn in de evolutie

  • lvlietstra

    Hallo Kim,

    Er zijn zoveel tips en trucjes voor adhd, maar om ze toe te passen is het misschien raadzaam om een begeleider voor adhd te vinden, zelf ben ik begeleider in Friesland.

    Ik weet niet waar jij vandaan komt?

    Je kunt me altijd even een mailtje sturen waar je tegen aanloopt, ik hoor het wel.

    mijn mail is lvlietstra@hotmail.com

    Groetjes Linda

  • Ladylee_73@hotmail.com

    Hallo Kim,

    Ik heb zelf een zoon van net 9 met ADHD.

    Wij hebben samen met een begeleider onze knelpunten bekeken (IPG).

    Ik liep vooral 's ochtends tegen problemen aan.

    M'n zoon vergat alles wat hij moest doen en ik moest constant achter hem aan zitten, omdat hij elke keer als ik me omdraaide hij weer afgeleid was en ging spelen.

    Voor hem werkte een taken lijst heel goed.

    Al zijn ochtend taakjes stonden onder elkaar op het lijstje, zoals opfrissen, tanden poetsen,haren kammen enz.

    Dus als hij klaar was in de badkamer liep hij naar het lijstje en keek wat zijn volgende taak was.

    Als hij alles gedaan had mocht hij beneden zachtjes gaan spelen tot het ontbijt en beneden hing er een ander lijstje.

    Met afbeeldingen van de klok en wanneer hij z'n schoenen en jas aan kon doen.

    Dit werkte echt zo goed voor ons allemaal.

    M'n zoon voelde zich erg trots en de sfeer was een stuk gezelliger 's ochtends.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, je mag me ook mailen als je meer wilt weten.

    Groetjes Lydia

  • LTO3

    LTO3 van oorsprong uit Canada.

    In canada wordt LTO3 al jarenlang met veelvuldig succes gebruikt bij de behandeling van AD(H)D als biologisch geneesmiddel.

    Geen bijwerkingen, 100% biologische, niet verslavend en vanaf 3 jaar.

    Kijk voor meer informatie op:

    http://jogero.webklik.nl/