even voorstellen+kindje met ADHD

  • patries1981

    Hallo,

    Mijn naam is Patricia en ik ben moeder van 2 hele lieve kindjes. Ik heb 1 dochter van 6 en ik heb een zoon van 3 jaar oud.

    Nou is er afgelopen jaar ADHD vastgesteld bij mijn zoontje wat voor mij geen grote verrassing was,want hij was toch wel veel drukken dan kindjes van zijn eigen leefdtijd. Hij was ook best vaak agressief en hij kan gewoon niet omgaan met te veel prikkels.

    Zo heeft ons zoontje 3 maand op een peuterspeelzaal gezeten en dat ging gewoon niet goed zelfs de leidster kon er niet mee omgaan dus daar moest hij dus weer vanaf. Ik heb een bijna een jaar alleen maar bij huis gehad vriendjes had hij niet echt om mee te spelen,want heel veel mensen begrepen niet wat er aan de hand was en die gingen mij en ons gezin vermijden en dat was een hele moeilijke periode vooral voor mij,want mijn wereldje werd ineens heel erg klein.

    Maar sinds begin mei gaat ons zoontje naar een medisch kinderdagverblijf (MKD) en ik ben zo blij dat ik hem daar heen heb gedaan want je ziet gewoon dat hij ook weer geniet en en mag met heel veel plezier naar het MKD gaan en als moeder zijnde geeft dat een heel goed gevoel.

    Nou zul je wel denken wat is dan het probleem. Ik heb me hier voor aangemeld omdat ik met meer mensen in contact wil komen en eventueel ervaringen opdoen hoe jullie omgaan met een jong kind dat ADHD heeft. En om gewoon af en toe mijn hart te luchten want het is gewoon niet makkelijk een jong iemand hebben met ADHD en daarbij werk ik ook nog 20 uur per week.

    Ik vraag me dan ook af hoe gaan jullie om met ADHD?

    Groetjes patricia

  • Michael van Gils

    Beste Patricia,

    Ik ben werkzaam voor de Linus Pauling Kliniek. Wij hebben een hele goede behandeling voor ADHD. Deze is wetenschappelijk helemaal onderbouwd. We werken met een team onderzoekers en een arts. Ik zal hieronder wat informatie zetten.

    ADHD/ADD-QEEG

    Uit recent Amerikaans, Noors en Nederlands onderzoek blijkt dat mensen net zo verslaafd kunnen zijn aan bepaalde voedingsmiddelen als aan bijvoorbeeld drugs. In onze hersenen bevindt zich een beloningssysteem dat ons aanzet om bepaald gedrag te bevorderen. Als we eten wordt dit systeem geactiveerd en komen er stofjes vrij die endorfine en dopamine heten.

    Sommige voedingsmiddelen veroorzaken een hyperactivatie van het beloningssysteem. Volgens de laatste onderzoeken blijkt dat chronische overstimulatie ertoe bijdraagt dat het beloningssysteem verzadigd raakt en minder goed functioneert. Dit betekent, dat de genen die het beloningssysteem activeren, minder actief worden en deze adaptieve toestand doorgeven aan het nageslacht. Een en ander staat direct in verband met ADD/ADHD, verslavingen, borderline, eetstoornissen, motivatiestoornissen en dwangmatig gedrag.

    Uit onderzoek en geruime ervaring binnen onze kliniek blijkt, dat mensen met bovengenoemde aandoeningen goed te helpen zijn. Tijdens het intake consult doen we een QEEG.

    Een QEEG-meting in de praktijk

    Tijdens een QEEG meting worden eerst elektrodes op het hoofd geplaatst. We werken volgens internationale afspraken voor het bepalen van meetplaatsen op het hoofd. De hersensignalen die gemeten worden, zijn zeer klein omdat ze door de schedel en de huid moeten komen. Om toch signalen van goede kwaliteit te meten moet de huid waar de elektrodes komen, worden schoongemaakt. Dit gebeurt met speciaal voor EEG ontwikkelde scrubgel. Vervolgens worden de elektrodes gevuld met een geleidende gel die de elektrodes op de huid laat plakken en die de elektrische signalen van de hersenen doorgeeft aan de elektrodes. De behandelaar kan via een meting bekijken of de elektrodes goed zijn aangesloten. Het aanbrengen van de elektrodes en de meting zijn geheel pijnloos. De elektrodes worden via een kastje verbonden met een computer, zodat de EEG-signalen met de computer kunnen worden gemeten en geanalyseerd.

    De uitslag van het QEEG onderzoek en de vragenlijst bepalen of verdere behandeling zinvol is voor u of uw kind.

    Voor meer informatie

    Linus Pauling Kliniek

    Gestelsestraat 16b

    5582 HH Aalst-Waalre

    040-7113026

    www.linuspaulingkliniek.nl

    info@linuspaulingkliniek.nl

  • lvlietstra

    Hoi Patricia,

    Ik ben begeleider voor (jong)volwassenen met ADHD/ADD, dus ik behandel geen kinderen maar ik kan je wel wat tips geven.

    Door jong dingen te leren en toe te passen hoe beter het later gaat.

    Wees duidelijk als iets ja of nee is en blijf bij dat standpunt, als je 1 of 2 keer wel toe geeft dan heb en hou je dat probleem.

    Schreeuwen of op de grond gaan liggen in de winkel omdat hij zijn zin niet krijgt, stap over hem heen en negeer hem maar even. doet ie het niet weer zowel herhaling. Als je kind dit wel doet dan is het raadzaam hem ook opdrachten te geven in de winkel zoals ik moet 2 broden hebben pak jij die even etc.

    Geef je kindje steeds een beetje meer zelfstandigheid bijv. kleding klaar leggen en zelfstandig aankleden zonder dat je daar iets over zegt, blijf rustig en begin daarmee in het weekend en dit ga je langzaam uitbreiden, later kun je samen met hem de kleding uitzoeken en klaar leggen en de stap daarna is zelf kleding uitzoeken. Doe dit de avond ervoor voor dat ze naar bed gaan en leer hem dat aan, in de ochtend moet hij al zo veel doen en ontstaat er chaos in zijn hoofd.

    Later kun je verder gaan met bijv. sportkleding voor school in de tas doen (ook op de avond ervoor), zelf zijn dekbed recht leggen etc.

    En een tip is maak een planning/agenda voor hem die hij begrijpt zoals 19.00 uur naar bed en leer hem dit te herkennen op de klok, geef een seintje 10 min voor hij naar bed moet. doe dit per dag zodat er een week planning komt.

    zoals; dan ga je naar mkd, op deze dag ga je naar (sport) etc maak het desnoods met verschillende kleuren en kijk de avond er voor wat hij morgen allemaal heeft zodat hij bijv. samen met jou de spullen kan pakken die nodig zijn.

    En vergeet hem niet te belonen met woorden als he wat goed van je of ik weet dat je het kan etc.

    Ik hoop dat je hier iets mee kan en als er nog vragen zijn mag je me gerust een mailtje sturen.

    Met vriendelijke groet,

    Linda Vlietstra

    Hoe meer je de dingen voor hem doet hoe minder dat je hem helpt, alles moet een structuur en vast ritme krijgen en hoe jonger je hier mee begint hoe beter het voor je zoon is als hij ouder wordt.

  • LTO3

    LTO3 van oorsprong uit Canada.

    In canada wordt LTO3 al jarenlang met veelvuldig succes gebruikt bij de behandeling van AD(H)D als biologisch geneesmiddel.

    Geen bijwerkingen, 100% biologische, niet verslavend en vanaf 3 jaar.

    Kijk voor meer informatie op:

    http://jogero.webklik.nl/