Medicatie wordt helemaal niet vergoed bij mij!!

  • Cyclops

    Beste prikbord adhd-ers,

    Sorry als het stom klinkt maar ik heb nogal dure medicatie, namelijk Abilify 10 mg en ritalin 10 mg elke dag, dit kost een hoop geld maar volgens meneer de psychiater zou het vergoed worden.

    echter heb ik nu peperdure rekeningen gekregen waarin staat dat dit voor eigen risico is. wordt ik nu voor de gek gehouden door het CZ? Ik ben echt radeloos, ik voel me zo machteloos!!!! Hoe kan ik deze kosten terug vragen het gaat om 150 euro voor de afgelopen 2 maanden!!!!

    Dit zou helemaal niet voor het eigen risico zijn, ik lees overal dat niemand wat hoeft te betalen ik heb de basis verzekering bij het cz, ik ben zo kwaad nu.. ik bedoel ik heb alleen maar een wajong uitkering! ik kan geen kant meer op! Gelukkig is meteen mijn eigen risico verspeeld maar dierop zou toch niet ingehouden mogen worden of is dit bij jllie ook zo? please stel mij gerust, hoe kan ik dit terug krijgen?

    MVG Cyclops.

  • kruimelrd

    Beste Cyclops,

    Wij zitten bij FBTO en ik krijg tot 500 euro alles vergoed. De methylfenidaad wordt helemaal vergoed. De concerta moet ik eerst een bijdrage betalen die ik later weer terug krijg van de FBTO.

    succes!!

  • LTO3

    LTO3 van oorsprong uit Canada.

    In canada wordt LTO3 al jarenlang met veelvuldig succes gebruikt bij de behandeling van AD(H)D als biologisch geneesmiddel.

    Geen bijwerkingen, 100% biologische, niet verslavend en vanaf 3 jaar.

    Kijk voor meer informatie op:

    http://jogero.webklik.nl/

  • andré

    mijn zoon heeft ritalin deze word volledig vergoed door onze verzekeraar wij hebben anderzorg.

  • hugo

    Je eigen bijdrage is een wettelijk bepaald bedrag wat iedereen moet voldoen om wat daarboven valt, volledig vergoed te krijgen. Bij het afsluiten van je polis beslis je hoe je dat wilt doen. Een % per medicijnuitlevering, of ineens het hele bedrag. De vergoeding van medicijnen nadat je dat bedrag hebt opgemaakt hoeven dan nog steeds niet 100% te zijn. Omdat je verzekeraar daar ook voorwaarden aan stelt. Adhd medicatie is bij veel verzekeraars zo'n uitzondering.

    Wat je moet doen, is je polisvoorwaarden door lezen, of bellen met je verzekering die je kan uitleggen om welke voorwaarden het gaat.

    Daarnaast kun je in het GVS online bekijken, welke adhd medicatie het goedkoopste is. Dat varieert behoorlijk. Als je arts een merk voorschrijft, kiest hij voor wat hem het beste uitkomt. Artsen krijgen geld van de fabrikanten om hun middel voor te schrijven. Dus als er een goedkopere variant op de markt is, en je verzekeraar heeft daar ook een contract mee, kun je gewoon zeggen dat je arts die voor moet schrijven.

    Tot zover mijn tips, ik kwam hier eigenlijk voor antwoorden, maar die ga ik nu even ergens anders zoeken.