Hallo allemaal,

Deze keer geen online hulpvraag voor mezelf, maar nu typ ik dit bericht voor mijn broer (24). Toen ik in 2009 gediagnosticeerd werd met ADHD gecombineerd type, begreep mijn broer door zijn opleiding precies hoe alles op zijn plek viel. Hij heeft vaak naar me geluisterd en me gesteund in mijn proces. Vandaar dat ik nu hoop om iets voor hem terug te kunnen doen.

Mijn broer volgt sinds enkele jaren de opleiding HBO toegepaste psychologie en vindt de opleiding ontzettend boeiend om te volgen. Nu is hij sinds enkele maanden wanhopig op zoek naar een stageplaats (3e studiejaar). Helaas wil het maar niet lukken, hij heeft al vele (echt heel veel) afwijzingen gekregen. Ook had school hem adressen gegeven van instanties die niet eens meer bleken te bestaan.

Nergens lijkt er een stageplek te zijn voor de toekomstige en oh zo nodige, belangrijke mensen in de geestelijke gezondheidszorg. Eigenlijk moest hij voor 12 september een stageplaats hebben geregeld. Dit is dus niet gelukt en eigenlijk had hij automatisch hierdoor een half jaar studievertraging, maar hij heeft gelukkig van school uitstel gekregen om alsnog een stageplaats te vinden. Zelf gelooft hij er niet meer in dat het nog gaat lukken, omdat hij al zo vaak is afgewezen. Ik hoop dat ik met dit bericht misschien toch voor hem een stageplaats kan vinden, zodat hij verder kan gaan met hetgeen waar zijn hart ligt. Voor mijzelf heeft toentertijd dit prikbord bewezen dat het internet erg veel kan betekenen. Het heeft mij toen in ieder geval aangezet tot het zoeken van hulp en het krijgen van vele goede adviezen.

Wie kan nu mijn broer helpen om het voor hem geen uitstel van executie te laten worden? Het gaat om een stageplaats in de provincie Brabant voor vier dagen in de week (32 uur) en dit voor 20 weken. Hij is, omdat hij op dit moment geen school heeft ook per direct beschikbaar.

Een stageplaats voor is hem het enige dat nu telt. Er hoeft dus niet eens een stagevergoeding tegenover te staan!

Ik hoop echt dat deze oproep voor hem wat gaat opleveren. Al is er maar één iemand die hem de kans kan geven om ook ervaring op te doen, zoals zij zelf vroeger daar ook de kans voor hebben gekregen. Alvast ontzettend bedankt voor de genome moeite! Ook om dit ontzettend lange bericht te lezen :)

Met vriendelijke groeten,

AB