Resultaten bij medicatie ADHD

  • Mariekeh73

    Sinds een paar jaar weet ik dat ik ADHD heb. Er vielen heel wat puzzelstukjes op z'n plaats.

    Ik zit nu wel bij een groepstherapie, impuls controle training, maar heb nog geen medicatie.

    Waar ik het meest last van heb is dat constante onrustige en gejaagde gevoel van binnen dat ik maar niet gestild krijg.

    Het zit er constant, de hele dag door. Dus niet als ik specifiek met iets bezig ben.

    Dat gevoel waar ik al ruim tien jaar een antwoord of oplossing voor zoek.

    Ik zou graag willen weten of mensen die dit ook zo voelen/ervaren en medicatie zijn gaan gebruiken, wat voor ervaringen ze bij die medicatie hadden.

    Zou dat onrustige gejaagde gevoel met medicatie verminderd kunnen worden of misschien zelfs wel helemaal weg kunnen gaan?

  • Juro

    ik kan je niet echt helpen, maar mijn zoon van bijna 6 krijgt ritalin en iedereen zegt dat zoveel helderder is, hij is zich meer bewust van wat er om hem heen gebeurd, is veel rustiger, kan dingen beter afmaken. Ik kan niet in zijn koppie kijken, maar zoals het lijkt heeft hij veel baat bij medicatie.

  • Patricia mv J&R

    Juro, hoelang duurde het bij jullie voordat jullie de diagnose hadden? En welke weg hebben jullie bewandeld?

  • Juro

    we lopen al jaren bij de kinderarts, maar daar kwam niks uit. Toen stelde hij voor om naar Accare te gaan en daar kregen we al snel de diagnose, heel veel kenmerken van adhd en kenmerken van pdd-nos. Vooralsnog ‘behandelen’ we hem als kind met adhd om het maar even zo te zeggen. Hij krijgt dus ritalin. Het is veel complexer want hij heeft op alle gebieden achterstanden/problemen, zijn motorische ontwikkeling verloopt ook traag en hij beweegt houterig. Zijn evenwicht is (nog) niet goed.

    Bij accare zijn we 2x geweest, vragenlijsten ingevuld en J heeft er testen gedaan en toen kregen we al de diagnose.

  • Visse

    Er is een nieuwe aanpak (via neurostimulatie) die over het algemeen heel goed werkt bij ADHD en blijvend resultaat lijkt te geven. Ik ken iemand die zei tot haar verwondering rust in haar hoofd te hebben gekregen, waarbij ze zei: “zelfs Ritalin heeft dat nooit voor elkaar gekregen”. Kijk eens op de site van Neurologica (.nl).