AD(h)D en relaties

  • Heidi70

    Even spuien,

    Ik ben het type gecombineerde ADD- ADHD., zit aan de ritalin

    Moeder van twee kids, 41 jaar, en als ik, qua relaties, terug kijk, zo de afgelopen 28 jaar, is dat een grote puinhoop!

    Ik word alles en iedereen steeds weer zat!

    Ben 8 jaar getrouwd geweest, waarvan ik twee jaar geleden ben gescheiden.

    Ik kan van de ene kant zo moeilijk alleen zijn, al heb ik dan twee schatten van kinderen.

    Ze liggen om een uur of 20.00 op bed, en daar zit ik!

    Ik wil me zo graag kunnen vermaken met wat TV, prutsen en knutselen, van mij part breien,

    maar ik kan het niet opbrengen.

    zo ging ik mij begeven op relatiesites, waar ik leuke contacten opdook.

    Het gaf me een soort kick, alle aandacht die ik daar kreeg.

    Uiteindelijk een schat van een vent leren kennen, 14 jaar ouder.

    Op een of ander manier begreep hij mij beter als ik, en dat gaf rust.

    Alleen werd ik datweer “zat”, noem het saai, en zette er weer een punt achter. Vervolgens miste we elkaar, ging het weer aan, en de hele riedel herhaalde zich.

    Hij begrijpt het allemaal wel, en geeft me alle ruimte. Het ging dan weer aan, dan weer uit…

    Vervolgens leerde ik mijn huidige vriend kennen. Alle ingredienten voor de droomvent.

    En nu, 3 maanden verder, krijg ik het weer spaansbenauwd!

    Hij vindt mij het einde, zegt dat velen keren per dag, en vraag heel veel bevestiging. (hou je nog van me, etcetcetcc)

    Ik word hier superonrustig van, en geef ook steeds aan dat het me bekneld. Daar wordt hij nog onrustiger van, en vraagt nog meer bevestiging.

    juist nu verlang ik weer naar de rust, die mijn vorige vriend mij gaf…..ik ben soms zo hopeloos!

  • Petr@adhdcoach

    Beste Bep Brul,

    Wat vervelend dat je steeds weer tegen die valkuilen aan loopt. Heb je hier al eens hulp voor gehad of heb je het steeds alleen “gedragen”. Ik weet uit ervaring dat je zowel hulp aan huis kunt krijgen of online hulp. Vaak vinden mensen online hulp in eerste instantie prettig omdat ze zich dan toch gehoord voelen maar op “veilige ” afstand. Misschien is dit iets voor je.

    Je bent “pas” twee jaar gescheiden dit moet ook zijn weg vinden. Voor iemand met ADHD valt alles altijd wat later op zijn vaste plek. Hoe moeilijk het ook lijkt en hoe makkelijk het ook klinkt, probeer om 8 uur dat breiwerkje/ prutswerkje te doen, ook al houdt je het 5 minuten vol, denk aan het feit je hebt het 5 minuten gedaan de volgende dag wellicht 6 en bouw het op. Positief bekijken hoe moeilijk dat nu ook lijkt maar elke stap is een stap.

    Ik wens je in iedergeval veel sterkte.

    Een vriendelijke groet Petr@

  • Bernardine

    beste bep brul,

    tja.relaties,zucht…ik ben bijna 38 inmiddels weer 7 jaar met iemand,zeker niet saai, maar juist zo heftig!

    soms zou ik willen dat het wat rustiger was, maar toen ik het rustiger had in de vorige relatie,wilde ik weer meer spanning.

    Kortom, accepteren!

    Het blijft natuurlijk nog steeds bijzonder dat een mannetje en een vrouwtje in 1 huis wonen of gedeelten van hun leven delen terwijl je allebei verschillende karakters ideen,komaf enz hebt.

    heb je al therapie gehad naast je ritalin?

    Ik heb nu anderhalf jaar psychotherapie,een goede klik met m'n peut,maar heeft me veel in laten zien over mezelf en wat ik daarmee kan doen. Onderandere om het allemaal wat minder moeilijk voor mezelf te maken.

    En de positiviteit die petra benadrukt is altijd een goede lijn om aan te houden.

    bekijk alles vanaf de zonnige kant en be happy :)

    Groetjes Bernardine.

  • lvlietstra

    Beste bep brul,

    mijn reactie is wat later en hoop natuurlijk voor je dat het beter gaat binnen de relatie.

    Als je toch elke keer weer opnieuw tegen bepaalde dingen vast loopt is het misschien aan te raden op zoek te gaan naar een begeleider voor volwassenen met ADHD/ADD.

    Zelf ben ik die begeleider in Friesland maar er zijn er meerderen te vinden.

    Ik denk dat je er veel baat bij zal hebben.

    m.v.g.

    Linda

  • LTO3

    LTO3 van oorsprong uit Canada.

    In canada wordt LTO3 al jarenlang met veelvuldig succes gebruikt bij de behandeling van AD(H)D als biologisch geneesmiddel.

    Geen bijwerkingen, 100% biologische, niet verslavend en vanaf 3 jaar.

    Kijk voor meer informatie op:

    Mijn zoon reageert er heel goed op! Goede ervaring!

    Lees ALLE informatie op mijn site.

  • adhdertool

    Hoi allemaal,

    Ik zelf reageer ook zeer positief op LTO3. Hier ben ik echt heel blij mee want ik reageerde nooit zo goed op farmaceutische middelen. Veel informatie over lto3 vond ik op add kenmerken en vooral hier de lto3 ervaringen

    Er is nu ook een website lto3 zag ik. Hier kun je ook lto3 bestellen en veel info lezen. Ik kan het iedereen met ADD of ADHD aanraden want het blijkt echt bij enorm veel mensen zeer goed aan te slaan.

    Als iemand me wat wilt vragen, stuur me gerust een berichtje.