Van school af gestuurd

  • MamaAppelsap

    Het is alweer even geleden dat ik hier was, maar weet me nog altijd geen raad.

    Onze jongste(6 jaar inmiddels) is vanaf vandaag niet langer welkom op het regulier onderwijs.

    Hij start vanaf volgende week woensdag op een rebound groep.

    Er is heel wat aan vooraf gegaan, speculatie's van ouders op het schoolplein tot en met amk aanmeldingen :s

    Nu is er nog altijd geen diagnose gesteld bij onze zoon, maar lopen we wel onder controle bij jeugdzorg( die overigens heel goed voor ons zijn en er een soort van cat-fights onstaan zijn tijdens gesprekken telefonisch tussen school en BJZ en ook tijdens een gesprek op school ging de dame van BJZ fel tegen de directrice in :p

    Zo zijn wij in afwachting van het KJP die ons verder gaat helpen met het stellen van diagnose's en verdere behandeling…

    Ook werd ik vandaag gebeld en ivm kinderen/ouders op zijn BSO is het beter dat hij dus ook de BSO maar verlaat!

    Is er dan nergens plek voor mijn kind? Moet mijn kind dan onder de medicatie gestopt worden om beter te functioneren om regulier onderwijs te volgen?

    Op cognitief vermogen scoort meneer een B uit testen van de CITO en wat betreft zijn voortuitgangen op school is het heel goed vooruit gegaan, maar ivm klachten over zijn gedrag(of ze waar zijn weet ik niet, maar hij zou dus sexueel gerelateerde opmerkingen gemaakt hebben naar een klasgenootje.

    In september vorig jaar kwam de eerste aanklacht en vervolgens komen er nog 4!!!

    En heel dom, het is een clubje moeders die gezellig bij elkaar op de thee zit en ik vraag me af is er geen opzet in het spel, aangezien ik gewoon weet dat mijn zoon een aparte behandeling kreeg van de juffrouw maar dit niet met opzet, maar dan zou het beter zijn voor hem in het regulier onderwijs wanneer ze hem goed zou begeleiden.

    Tot vandaag, hier houd de zorg op, nou ja oke…ben die bende losers/tam tam toch liever kwijt dan rijk, maar hoe nu verder.

    Mannetje is net 6 jaar, moet naar een andere school, andere locatie van de BSO(om confrontatie en geroddel kwijt te zijn…..of in de doofpot te stoppen?!

    Echt ik kook over van woede, maar van mij zullen ze niets horen op school of merken, maar heb nog een ander mannetje zitten op deze school.

    Deze zal heus nog wel wat over zijn eigen heen krijgen, maar vind het niet gepast om op te zadelen over het probleem wat school/ouders met onze jongste hebben.

    De toegang was al geweigerd vanaf oktober de hele maandag, jep zat elke maandag thuis met mijn leerplichtige zoon van 5 en de schoolplicht ambtenaar vond het prima!

    Nu is de volledige toegang geweigerd, en vraag ik me echt af, in wat voor maatschappij leven wij eigenlijk nog?!

    Ik had samen met vader besloten om geen afscheid te doen, ik wil het niet nogal moeilijker maken, want hij snapt er geen snars van…en wat blijkt, hebben ze potverdikke toch een grootschalig afscheid gedaan met handjes etc etc…

    Nou ik zit hier nu met kromme tenen, om mijn kinderen nu niet van de bso af te halen! Heb nota bene mijn werk voor vanmiddag afgezegd omdat ik ff niet wist wat ik moest doen.

    Instantie's afbellen om sneller aan de beurt te komen helpt niet, langste wachttijd KJP 4 maanden…en dan ben ik nog een spoedje blijkt.

    Wat het gaat worden weet ik niet, maar ik hoop in elk geval dat mijn kind ooit in een verre toekomst naamsbekendheid gaat maken, en dat mensen zullen terug denken, o ja die ken ik…dat was dat ettertje(geen idee wat ze van ons of hem denken, want heb een gladde rug :p) maar ik ben zo trots op hem, als ik zie wat hij wel kan en dat hij vaak toch ff een poepie laat ruiken naar andere…ik hoop dat hij dat nu de aankomende tijd ook gaat doen.

    Andere school, welliswaar andere stad, en dat beangstigd mij wel, hij word straks met een busje/taxi gehaald, en ik kan niet mee:(, vind het super eng!

    Zijn er mensen met ervaringen wat betreft weigering school of van school gestuurd etc bso noem het maar op?

    Zou graag ervaringen willen horen en hoe gingen jullie kinderen daar mee om? en hoe ga/ging je hier zelf mee om?

    Hij weet dat hij naar speciaal onderwijs moet, en koppel dit ook terug aan hem, dat hij naar een bijzondere school gaat, met bijzondere kinderen.

    Hij zegt dan, ja dat komt omdat ik slim ben, en op mijn oude school kunnen ze me niet hendelen:p vind het wel grappig dat hij het zo opvat, maar ik zit met opgekropte woede!!!:X

    Bedankt dat ik mijn verhaal kwijt mocht, en ik hoor graag van jullie!

  • MaMaSella

    Het is idd een vervelend verhaal. En idd in wat voor maatschappij leven wij. Maar ik heb uit jou verhaal niet de rede kunnen halen waarom hij van school moest. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als er wat ouders gaan klagen een kindje meteen van school moet. Is dat wel het geval dan zou ik hem gewoon naar een andere basisschool doen.

    Is er meer aan de hand dan zou ik heel snel zorgen dat er een diagnose komt en je weet waar je aan toe bent en dan dus e juiste school voor je kindje zoeken.

    Maar nogmaals, ik heb geen rede gelezen.

  • Mams van twee banjertjes

    Hoi hoi,

    Wat een verhaal…! Ik kan me voorstellen dat je enorm gefrustreerd bent! Ik kan je niet echt advies geven want die oordelen van de buiten wereld naar kinderen die zich anders gedragen dan de rest van de kudde die zijn keihard en heel moeilijk mee om te gaan. Ik wens je heel veel sterkte en liefde en hoop dat jouw kind zijn plekje weer vind. Gr mams van twee banjertjes

  • Catootje1981@gmail.com

    Hi, diagnose adhd is net gesteld en ben op zoek naar ervaring. Kwam jou bericht tegen. Ben erg benieuwd of je zoon nu op speciaal onderwijs zit en of het bevalt of niet. Gr

  • pinopetje

    Ik heb een dochter op het speciaal onderwijs zitten. ik ben er heel blij mee. ze gaat elke dag met een busje mee. in het begin deed me dat zeer, niet kunnen weg brengen. nu weet ik niet beter. Onze zoon zit op het regulier onderwijs. liever willen we hem op het speciaal onderwijs hebben. maar op school past hij zich heel erg aan, en thuis barst de bom. School wil niet meewerken om hem op het speciaal onderwijs te krijgen. hij slaat de boel niet kort en klein dus er is geen reden voor(volgens de school). ik heb niet kunnen ontdekken waarom je zoontje van school moet. welk gedrag vertoont hij op school???? probeer je hoofd koel te houden. je zal tegen veel onbegrip stuiten. maar ook kan je veel hulp krijgen. alles wat jou kindjes nodig hebben zijn aandacht en liefde. De dag dat hij thuis is kan je opvullen door met hem bezig te zijn. Ik ben erachter gekomen dat de leerplichtambtenaar niet zoveel doet jammer genoeg. probeer de positieve opmerkingen van je zoon op te pikken. mijn zoon kreeg laatst ook een weigering van school, time out noemen ze dat. ik was best beledigd. hij had dit keer wel iemand op school geslagen en moest dus ineens een dag thuis blijven. ik ben zelf maar met hem aan de gang gegaan. ze begrijpen me niet op school, ze denken niet in mijn taal, dat is wat mijn zoon zei over school. inmiddels is hij tien jaar en snapt alles al veel beter. mocht je zoontje op het speciaal onderwijs komen kan dat juist fijn uitpakken voor hem. de klassen zijn daar rustiger. de kinderen zitten daar rustiger, alles is veel duidelijker en kinderen snappen elkaar onderling veel beter. Adhd, autisme of iets anders??? het maakt niet uit want daar is het de normale gang van zaken. bekijk alles rustig en neem rustig beslissingen…

    heel veel succes…..