vergoeding strattera

  • tina68

    hoi

    mijn zoon 12 is na ritalin rispedal consertta nu met strattera begonnen, wat super gaat met zijn gedrag alleen wel huil buien ( is zit tijdelijk intern ter opservatie) van heimwee die eigenlijk al over waren maar sinds dat ie strattera heeft weer zijn begonnen, maar nu is mijn vraag waar kun je ergens aankloppen voor vergoeding want eigen bijdragen is ongv 85 euro per 4 weken (ik ben alleenstaand met een uitkering) en kan ik helaas niet betalen , nu wordt het bedaald door instantie omdat hij intern zit maar als hij weer thuis komt zou ik toch graag door gaan met deze medicatie wie kan mij helpen hier mee

    groetjes tina

  • Gas58

    Je zult dan over moeten stappen naar een uitgebreide aanvullende verzekering eind van dit jaar… en dan vooraf even in de polisvoorwaarden lezen of de strattera idd volledig vergoed wordt.

  • tina68

    hoi

    dat heb ik dus ook al na gevraagd maar is dus niet want strattera zit in basis paket en niet in aanvullende

    maar toch bedankt voor je reactie

  • Gas58

    dat zeg ik; je moet een AANVULLENDE verzekering afsluiten en als dat bij je huidige verzekering niet kan overstappen naar een verzekering waar dat wel kan of een aparte aanvullende afsluiten. Die zijn altijd nog goedkoper dan deze eigen bijdrage.

  • kirsty

    mijn dochter slikt het ook.

    Wij krijgen het v ergoed bij CZ en zijn aanvullend verzekerd en collectief…

    misschien heb je er wat aan.

  • bibi77

    hallo,

    ook wij zitten met het probleem dat de strattera niet wordt vergoed. Mijn zoon van 13 jaar met ADHD en ODD krijgt nu 40mg strattera per dag. Kosten zo'n 85,- euro per 4 week die wij maar net kunnen betalen. Nu heeft hij een controle gehad en daar kwam uit (dat vermoeden hadden wij en de school al) dat de dosering aangepast moest worden naar 50mg. Nu wil het zo dat die er niet is en dat we dus 2 keer 25mg moeten hebben. Dat betekend dus ook 2 keer de kosten. Totaal dus zo'n 170,- euro per 4 week KASSA. Nu hebben wij, de GGZ, de school en BJZ duidelijk aangegeven door middel van brieven/mail dat hij deze medicatie echt nodig heeft in de hoop dat onze verzekering evt de kosten zouden vergoeden of ons gedeeltelijk tegemoet zou komen. Vandaag dus een vette NEE per brief mogen ontvangen.

    Nu moeten wij nog tot het eind van het jaar wachten voordat we kunnen overstappen naar een verzekeraar die het wel vergoed (Avero Achmea aanvullend Royaal of Excellent via tussenpersoon).

    Wij hebben al zoveel gedaan en geprobeert en zitten gewoon met onze handen in onze haren.

    hij heeft dagbehandeling gehad en omdat dat niet voldoende werkte is dat overgegaan in interne opvang en behandeling.

    Binnen in die instelling heeft hij diverse therapieen gehad die niet of erg kortduurden werkte.

    Uiteindelijk is hij daar van zowel de behandelgroep als school geschorst met als gevolg verwijdering.

    Hij heeft bijna 4 maand thuisgezeten.

    De situatie is nu dat hij maar 3 ochtenden naar school gaat (lang leve de leerplichtambtenaar), hij via pgb (waar ze ook lekker in hebben gekort) 1 dag per week naar een zorgboerderij gaat.

    Na de vakantie staat er alweer een gesprek gepland op school over hoe nu verder. De kans is erg groot dat hij ook van deze school af moet omdat hij ipv vooruit gaat, achteruit gaat en dat past niet in het concept van de school. Gelukkig denkt deze school wel erg mee met hoe we dat gaan/kunnen oplossen.

    Thuis is de spanning en het stress gehalte erg hoog. We doen er hier thuis alles aan om hem thuis te houden maar dat is wel verdomt moeilijk op deze manier.

    Hupverlening die niet weten hoe te handelen/behandelen.

    zorgverzekeringen die medicatie niet vergoeden die echt nodig zijn.

    scholen die te weinig middelen hebben om zulke kinderen goed te begeleiden.

    etc etc etc

    Ik denk dat het eens tijd wordt dat minister Klink kennis maakt met mijn zoon. Gewoon “gezellig” samen 3 weken met elkaar optrekken maar dan zonder de nodige medicatie want tja dat kan ik mij niet veroorloven.

    Bianca

  • kirsty

    Met de vergoedingen zijn ze nog steeds bezig.

    Ik zelf slik ook strattera,maar krijg het helemaal vergoed.

    Ik doe namelijk mee met een klinische onderzoek,Lilly de fabrikant en een heel team over de hele wereld werkt eraan mee.

    Hopelijk word door de test resultaten het straks helemaal vergoed.

    Ik blijf mee doen, al is het alleen al voor de kinderen in de toekomst.

    Ik heb zelf 2 kids met ADHD…

  • bibi77

    Vandaag nogmaals een smeekbede naar de zorgverzekering gestuurt in de hoop dat ze er toch nog een keer naar willen kijken.

    Ben benieuwd.

    bianca

  • tina68

    hoi bibi

    veel succes ik ben nu met gemeente bezig arts heeft brief geschreven dus ook afwachten

    groetjes tina

  • bibi77

    Hoi Tina,

    Ik wens jou ook veel succes.

    Gr Bianca