Energiedrank!!

  • s@nneke

    Zoals sommige weten, ben ik gescheiden. De kinderen gaan 1 nachtje in de 14 dagen naar hun vader. Vakanties worden niet gedeeld (helaas…) met uitzondering van de zomervakantie (dan wil hij ze ineens 3 volle weken bij zich hebben en wil hij nog beslissen welke weken hij ze heeft….anyway…

    Vorig weekend was het weer feest. De kids gaan graag naar hun vader, want daar is het altijd feest!

    Zondagavond kreeg ik de kinderen weer terug. Zoonlief (9) was niet te houden! Grote pupillen, stuiteren, gillen, kreten schreeuwen (soort van apengeluiden), heen en weer hupsen….ik werd er moe van.

    Op de normale tijd ging hij naar bed. Om half 12 sliep hij nog niet! Wat bleek….hij had een half blikje energiedrank (hoe verzint zijn vader het!!!) gekregen! Uiteindelijk om kwart over 2 viel hij in slaap. De volgende ochtend om 7 uur was hij natuurlijk niet wakker te krijgen.

    Ik vond het gewoon zielig voor het manneke.

    Hij krijgt nu concerta om zijn gedragingen (en schoolprestaties, maar dat staat hier even buiten, zeg maar) onder controle te krijgen….gaat ze vader hem energiedrank geven!!!!

    Ik heb pa vriendelijk doch dringend gevraagd om hem geen drankjes meer te geven die niet voor kinderen bedoeld zijn…(Pa vond dat natuurlijk onzin….hij had de zaterdag ervoor ook een half blikje gehad en had toen nergens last van….yeah, right! Volgens mijn zoon heeft ie toen ook lang wakker gelegen, alleen durfde hij dat niet tegen zijn vader te zeggen….)

  • Bern@dette

    Toen mijn nog jonge kinderen eens in de drie weken naar hun vader en vriendin gingen kreeg ik elk bewuste weekeinde daarna een zoon terug die niet te houden was . Hij had een week nodig om bij te komen , een week nodig om zich voor te bereiden en de omgangsregeling was er weer . En zo draaide we in een cirkeltje .

    Ik heb niet het idee dat het licht aan dat blikje energiedrank . Mijn zoon met ADHD en asperger kon niet tegen veranderingen , het koste hem elke keer weer moeite om zich als een kameleon te gedragen .

    Daar golden die regels , hier golden weer andere en hoe (in mijn geval dus niet want pa vond het psychologische onzin dat adhd ) je ook samen probeerd op een lijn te zitten ……. voor een adhder is een verandering moeilijk te accepteren .. sterkte Bernadette

  • anja

    Helemaal mee eens Det,

    maar vergis je niet in wat energedrank kan bij onze kids (trouwens bij alle kids als je het mij vraagt!!!!)

    Enorme troep is het en de symptonen die je noemt zijn ook herkenbaar.

    zoals die ogen….Geen controle meer hebben op zichzelf en hyper.

    Echt…energiedrank is nog erger dan cola of koffie!

  • Bern@dette

    Weet ik Anja ,

    Hoe is ie daar groet det

  • anja

    Hoi Det,

    Lief dat je er naar vraagt:

    Ach …. het gaat, het houd niet over. Hij is nu 15 en dan komen er weer andere problemen de hoek om zetten. Zoals een vriendin en alles wat daar dan bij komt…..:(

    Kleedgeld, en er niet mee om kunnen gaan. Mij dan weer verwijten dat het niet genoeg is. En elke dag gewoon zijn portie aandacht opeisen, waar je doodmoe van wordt!! (en ik niet alleen)

    Het is goed geweest dat hij een tijdje niet meer thuis woonde, en stiekem denk ik dat nog wel eens. Was hij maar niet hier….

    Maar goed het blijft je kind en ook al zou hij ergens anders wonen, hij zit in je systeem he! Dus los kom je er niet van.

    Verder ben ik al die romslom van papieren invullen spuugzat, rugzakje herindicatie, pgb verantwoording etc….

    Wordt er zo moe van, dat je er nooit mee klaar bent…

    Maar ze worden een keertje volwassen he….We overleven het nog wel!

    Beetje offtopic, sorry