ritalin, medikinet of concerta?

  • esther

    Bedankt allemaal, ik ben er een stuk wijzer van geworden. Concerta lijkt mij niet het goede medicijn omdat slapeloosheid nu al een groot probleem is. Misschien dat ik medikinet over een tijdje zal proberen.

  • Hennjor

    Ik gaf hem s'morgens om half 8 zijn ritalin en dan hoopte ik dat hij sávonds om die zelfde tijd wel weer uitgewerkt was.

    Maar dat gaat bij hem blijkbaar niet op,helaas:(

  • Tries

    Hmmm weet ik niet esther, bv bij ritalin at hij heel slecht maar sinds de concerta eet hij weer als een bouwvakker…

    Het is toch een ander medicijn, slapen gaat hier gelukkig goed maar dat is zo ie zo nooit een probleem geweest alleen smorgen super vroeg wakker!!!

    gr Tries

  • Lavendel

    Ritalin? Concerta bedoel je, denk ik.

  • Hennjor

    Ja dat bedoel ik :)

  • esther

    Goed dat je dat zegt. Ik ben deze topic begonnen omdat ik een onderbuikgevoel heb dat je helemaal niet zo makkelijk van pil kan wisselen. En dat het niet precies hetzelfde is.

  • peelland

    Onze zoon van 8 zat eerst aan de ritalin.

    Op school merkten de leerkrachten dat hij vanaf een uur of elf/half twaalf zijn concentratie afnam.

    Dit was ook zo rond drie uur.

    We zijn nu sinds gisteren aan de medikinet begonnen en de leerkrachten merkten al wel verschil, en onze zoon trouwens ook.

    Bijkomend voordeel is dat hij nu om 12 uur geen pilletje hoeft.

  • sandra

    mijn zoon van 6 werd van de concerta erg agressief,

    de juf op school was ook erg blij toen we weer naar de ritalin gingen,

    terwijl ze het dan zelf in de gaten moeten houden omdat hij dan op school ook een pil moet,

    maar dat deden ze maar wat graag

  • kwebbel

    waarom wil hij een ander medicijn geven als dit goed werkt??? wat is de winst hiervan???snap ik niet?

  • kamar

    hoi,

    Mijn zoon gebruikt concerta vanaf begin af aan (z'n 3 jaar geleden) en is hier mee begonnen omdat hij regelmatig over moet blijven op school en ik het een gedoe vond om de pillen mee naar school te nemen. Hij had ook bijwerkingen maar die zijn naar 2 a 3 weken over gegaan, hij heeft ook wel last van het rebound effect als dit niet was zou je ook geen moeite hebben met inslapen. Hij is begonnen met 18 mg daarna 36 mg sinds 3 mnd geleden 45 mg en sinds vandaag 54 mg, en dit allemaal alleen maar omdat hij op school teveel praat, nu is dat opzich niet zo erg maar hij weet niet dat hij het doet.

    Maar in het weeknd geven we hem weer 27 mg zodat hij dan wel actiever is en mijn man heeft ritalin dus als mijn zoon in het weeknd eens uitslaapt (of wij) en het te laat is voor de concerta omdat die zolang werkt krijgt hij gewoon 2x ritalin.

    Dit werkt bij hem prima hoor, dus je kan deze medicatie ook gewoon bij elkaar innemen omdat het dezelfde stof is.

    Maar de beslissing om ritalin of concerta te gebruiken is aan jezelf als je geen problemen hebt met het meer keer geven van de ritalin en het meegeven naar school en het werkt prima waarom dan veranderen?

    gr kamar