internaat voor adhd kinderen met leer moeilijkheden

  • bambie1968

    hallo allemaal

    wie heeft er enig idee of er ook internaten zijn voor kinderen met adhd en leer moeilijkheden .

    thuis gaat het helemaal niet meer , wil niet leren en zeker al niet luisteren wat wij ouders zeggen .doet de geheledag alleen waar hij zelf zin in heeft en dat begint smorgen al om kwart voor 6 met het opstaan.

    als er iemand een internaat weet laat het dan even weten kan ik het bekijken en doornemen met hem in de hoop dat hij eens wakker gaat worden.

    gr bambie

  • mas

    wat versta je onder een internaat? ik weet wel wat maar dat zal via jeugdzorg moeten gaan.

    mas

  • bambie1968

    hallo

    onder internaat versta ik dat kinderen intern wonen en daar begeleid worden met leer werkzaamheden en hun gedrag om later thuis beter te kunnen functioneren .

    ook heeft mijn zoon nogal wat gedrachts problemen en dan met name naar zijn ouders toe hij heeft helemaal geen respect en leeft als het ware in zijn eigen wereld .

    kan je mij aangeven waar je wat weet liefst in de omgeving van overijssel.

    gr bambie

  • mas

    geef ff je email

  • bambie1968

    hoi mas

    mijn mail is bambie1968@hotmail.com

    gr bambie

  • lord wanhoop

    ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat er precies speelt want het berichtje komt bij mij een beetje over van oke mijn kind heeft adhd luisterd niet en hij wil zijn huiswerk niet maken dus hupsake naar een internaat. sorry dat ik even zo recht door zee ben maar er zal best meer aan de hand zijn. hoe oud is hij bv en waar kun je hem op pakken. hoe is je thuissituatie moet je het alleen doen?

    ik heb 3kids met adhd waarvan 2met odd waarvan 1met cd en de laatste is uit huis geplaatst maar daar heeft hij het heel bont voor moeten maken wat hij dus ook gedaan heeft. de andere twee krijgen voor hun huiswerk naschoolse opvang vanuit de pgb en als ze niet willen luisteren oke de gevolgen zijn voor jou. deze 2 krijgen inmiddels ook medicati (risperdal) en daar reageren zo gigantisch goed op dat kan je je haast niet voorstellen sinds ze deze medicatie hebben nemen ze eigen initiatief zoals kom op we gaan even stofzuigen voor mama of we gaan even de afwas machine vullen. ik vind dat een kind het wel heel bont moet maken en echt de rest van het gezin moet teroriseren wil je het uit huis plaatsen en dan moet je er nog alles aan gedaan hebben om het kind zo te sturen dat het binnen het gezin kan funktioneren als dat allemaal niet lukt ja dan moet je een kind laten plaatsen.

    ik vertel dit niet om jou te veroordelen want ouders nemen geen kinderen om ze weg te geven (zo voelde ik het zelf namelijk) maar om te zorgen dat ze toch een goede toekomst op kunnen bouwen na hun behandeling. jou oproep naar een internaat klinkt mij een beetje in de oren als een wanhoopsdaad waar je al snel spijt van gaat krijgen.

    nogmaals ik veroordeel of beoordeel jou situatie niet sterker nog ik respecteer jou beslissing maar laat het geen momentopname zijn zodat je er na enkele weken spijt van krijgt.

    ik wens jou heel veel kracht en sterkte toe in de toekomst van die van jou en van je kind

  • bambie1968

    hallo

    fijn dat er mensen zijn die er dieper overnadenken

    maar hij is bijna 13 en dus ook lekker aan het puberen ,en zeker heb ik hem liever thuis dan in een internaat , maar hij is zo opstandig tegen mij en mijn partner en zijn zus .

    het is moeilijk om even snel uit te leggen wat er precies speelt kort omschreven kan ik wel zeggen dat hij in een eigen wereld leeft waarin wij niet thuis horen volgens zijn eigen zeggen .

    hij maakt elke dag ruzie met mijn partner en zijn zus , vrienden heeft hij nouwelijks

    op school gaat het alleen maar bergafwaarts en dan zit hij al op speciaal onderwijs , in zijn antwoorden zitten alleen maar grote monden , hij rooft je de koelkast leeg midden in de nacht , hij liegt als hij iets gedaan heeft en niet voor de gevolgen op wil komen en ga zo maar even door .

    grof gezegt zie ik de bomen door het bos niet meer en weet niet meer wat ik hiermee aan moet en dacht van misschien wil hij van vreemden wel aan nemen dat hij zijn huiswerk moet maken en geen grote mond moet geven niet mag stelen enz enz .

    maar goed vandaag heb ik contakt gehad met mediant en zij gaan nu eindelijk ons helpen , op dit moment is de optie van een internaat nog even opzij gezet en gaan we ons eerst eens richten om het leven thuis voor bijde partijen wat prettiger te maken .

    en ik hoop dat het allemaal gaat lukken en hij lekker thuis kan blijven wonen , dat is wat ik het liefste zou willen .

    misschien is er iemand die tips kan geven .

    belonen heeft geen zin dat hebben wij al 6 jaar geprobeert dat gaat goed tot aan de beloning heeft gekregen en daarna zijn we weer bij af .

    gr bambie

  • lord wanhoop

    bambi ik heb een paar vraagjes aan je, stuur even een mail naar odd@uitwanhoopgeboren.nl

  • jterlien

    Hoi,

    Tuurlijk zijn er internaten en dat moet inderdaad via bjz.

    Trias heeft in overijssel diverse locaties.

    Maar wellicht kun je ook ondersteuning krijgen om het gedrag om te draaien en soms even op adem te komen.

    succes ermee.