opleiding

  • flepke

    hallo allemaal,

    ik zal proberen he kort te houden.

    Mijn hele schooltijd(qua resultaat dan) is verpest door mijn genegeerde adhd, wat verder wel leuk is om te hebben.

    op men 35e, pm 8 maanden geleden is dat kreeg ik de diagnose.

    heb 15 jaar als stukadoor gewerkt, waarin ik steeds ongelukkiger werd, geen uitdaging ed. en werd niet begrepen, dus werd ik maar allemansvriend en werd daar misbruik van gemaakt.

    echter, nu komt mijn tijd, ik mag starten met een opleiding mcsa of e, ligt aan mijn niveau(opleiding lbo, maar eig hoger). e een is ong. mbo, de ander hbo en het zijn certificaten van windows voor netwerkbeheer/design.

    Nu is mijn probleem dat ik weet dat ik er vroeger echt niet voor kon gaan zitten, en in de klas mocht ik ook al nooit een uur volmaken. Dat laatste is nu zeker geen probleem meer, maar dat eerste…..

    Ik kan het wel aan, maar ja, concentratie, zou dat nu wel goed gaan(heb ritalin)?

    mischien ga ik wel hyperfocussen zoals zo vaak achter de pc, maar ik had toch graag iets of iemand die me zonodig de goede kant opstuurt.

    Psycholoog denkt niet dat hij wat voor me kan doen. dus , dan niet.

    iemand ideeen?

    alvast bedankt.

    flepke

    ps. dit is echt mijn laatste kans denk ik

  • Swartdam

    Hoi Flepke ,

    Het draait maar om een ding en dat is motivatie ,die heb je volgens mij goed, dus ik zou niet te veel gaan piekeren “over Als ” gr Bernadette

  • bram

    Hoi flepke

    Ik ben ook op latere leeftijd nog begonnen met een opleiding (35jaar) bij mij in de klas zitten 2 dames die ook ADHD hebben. Beide hebben op school een coach waarmee ze, indien nodig, wekelijks een gesprek hebben om hun taken te plannen. Zij geven aan dat dit werkt, het huiswerk wordt op deze manier overzichtelijk gemaakt en ze hebben zoals ze het zelf zeggen een stok achter de deur. Naar mijn weten heeft iedere school wel coaches in school rond lopen die mensen die op wat voor vlak dan ook problemen hebben te coachen in hun leerproces. Bij mij in de klas werden 4 mensen individueel gecoachd, dus je bent echt niet de enige.

    Ik zou het op school, evt bij je klassenmentor op tijd aangeven!!!

    In iedergeval heel veel succes, en petje af

  • flepke

    Dan zal ik eens kijken, het is wel niet op een school geloof ik, het is namelijk een cursus mcsa/e(windows netwerkbeheer en ontwerp) Maar dat zie ik woensdag wel.

    Ben trouwens ook 35, en nog bedankt, vooral dat laatste, je bent de eerste die het uit zichzelf zegt.