Hallo allemaal,
omdat jullie zo met ons meegeleefd hebben de laatste weken, ben ik jullie het laatste nieuws over de toestand van O. verschuldigd.
Alles leek de goede kant op te gaan : zondagmiddag troffen we hem ‘blinkend’ aan in z'n fauteuil…voelde zich super goed!!! Zeker nadat hij gewogen werd : 20 kg eraf!!!! Had wrs te maken met alle miserie waarmee z'n lichaam afgerekend heeft maar soit…
Rond een uur of 4 ging het bergafwaarts : kokhalzen (slijmen, geen braaksel… sorry voor de onsmakelijke details) en 38.3 gr koorts.
Ging van kwaad naar erger : chirurg van wacht erbij gehaald : vreesde voor een longontsteking wegen te lang beademen tds zijn kunstmatige slaap op intensive care. Röntgenfoto's gemaakt : noppes!
Na 5 min stond z'n eigen chirurg naast z'n bed met de mededeling dat het wel's een nieuwe lekkage of een abses in de bukholte zou kunnen zijn… PANIEK!!!!!
Dus : zoonlief onder de scan na een tweetal glazen drank waarvan je bij de reuk alleen al moest kokhalzen..
15 min later : uitslag : alles zag er mooi uit dus dat kon het ook niet zijn!
Ikke vragen : en zijn diarree dan????
Antwoord : ‘ach, da’s gewoon van de intraveneuze antibiotica!!!!! HADDEN ZE DAT NIET EVEN KUNNEN VERTELLEN??????? Maken we ons al 3 weken zorgen om gvd!
Volgende verklaring voor de koorts : de catheter voor de nierdialyse of het infuus voor de antibiotica die al 3 weken op dezelfde plaats zat…. dus : weg ermee
en verplaatst!
Volgende dagen : een olivier die de gangen afhost, straks met mij (met een jeans waar hij al 2 jaar niet meer in raakte, èn gel in z'n haren…) met mij een bezoekje gaat brengen aan de cafetaria…
De nieren beginnen stilaan beter te werken, dus … Y: nog géééééééééééééén kaarsen uitblazen!
Enfin, goed nieuws (voorlopig dan), al ben ik bang om optimistisch te zijn…
Ondertss herken ik m'n vertrouwde adhd-er met het gouden hart èn z'n humor weer en hopen we weer een beetje meer op een volledig herstel!
Liefs, Greet