gesprek op school

• nel moeder van cindy a

moet vanavond voor een gesprek naar school

om te praten over zijn voorderingen

het blijkt best wel goed te gaan op wiskunde na

heb al een paar keer aangegeven dat het wel een dyscalculie kan zijn

ze zeggen hem steeds te gaan testen maar doen het nooit

nu willen ze hem overplaatsen naar een praktijk school

maar heb zoiets van derest is toch goed alleen voor wiskunde

en we moeten praten over dat hij niet door 1 deur kan met een inval juf

die er op donderdag is

iedere donderdag word hij naar huis gestuurd voor time out

en dan belt ze op om even te babbelen met me

ze zeg dus dat als ze afspraken maakt met M dat er dan weinig speling in zit bij M

m zegt op zijn beurt nee ma ik moet strikt de afspraken nakomen

dus zij ook ergens heeft hij wel gelijk

zo ook als M voelt dat hij driftig gaat worden zeg hij tegen de juf

of ze heel even wil wachten tot de onrust uit zijn lichaam is

maar daar neemt zij geen genoegen mee ze blijf dan op hem inpraten

vraagt hij nog eens juf aub zegt ze nee nu moet je luisteren

ja en dan is het te laat dan loopt m pist weg is hij weer brutaal volgens haar.

ik heb zoiets van mens hij geeft het toch netjes aan luisterd dan dan had dit allemaal niet gehoevenwaar hij ook zo kwaad om kan worden

is dat ze na een jaar invallen op donderdag nog steeds zijn naam niet weet

hij heeft al alle namen gehad behalve de goede

M zeg dan zo en dat moet het goede voorbeeld geven

hups mevrouw weer boos dat had hij niet mogen zeggen

vaak ook geef ze M de schuld van wat hij niet gedaan heeft en ook de andere kinderen geven aan dat m het niet gedaan heeft

toch stuurd ze M naar huis omdat hij de klas verstoord

ik weet even niet meer wat ik ermee aan moet en wat ik kan doen

een oplossing

nee M moet een oplossing vinden van school

groetjes nel

• Msstery

Hi

Is die juf er ook bij vanavond? Zo ja, neem dan ook je zoon mee, kan hij het meteen weerleggen als zij onwaarheden spreekt. Anders blijft het een welles/ nietes spelletje. Verder kun je de school wijzen op hun tekort komingen, nl. zeggen dat ze hem zullen testen en dit nooit doen. Het lijkt mij onzinnig je kind over te plaatsen enkel vanwege uitval op wiskunde.

Sterkte en laat ff weten hoe het ging.

Helga.

• Greet

Ik heb buiten mijn adhd-zoon ook een dochter met dyscalculie en hier in Vlaanderen mogen en kunnen scholen die test niet afnemen… Het wordt gedaan door gespec. orthopedagogen voorafgegaan door een IQ-test.

Wellicht kan je je licht ‘s opsteken en ev. de privétoer opgaan. Met zo’n dyscalculie-attest (moet wel officiëel zijn), MOET men rekening houden!

Sterkte, Greet

• mas

Alles op tafel gooien, en als je kind zelf aangeeft dat ie even met rust gelaten moet worden, dan moet daar naar geluisterd worden. Ik vind het heel erg volwassen dat hij dat zelf aangeeft, dat is een grote pluim waard. Ieder keer een time-out is geen oplossing natuurlijk. Je moet ervoor zorgen dat het duidelijk wordt dat dit een probleem van school is, niet van jou. Dus…“wat denken jullie hieraan te gaan doen?” dat is wat je zegt, en blijft zeggen net zolang totdat ze een antwoord hebben. Zeg dat samenwerking tussen ouders en school zo belangrijk is, maar dan moet er dus ook naar ouders geluisterd worden én naar het kind!!

meid, sterkte

mas;)