Het zou afgeschaft moeten worden.

• Jet

Volgens mijn jongste zoon (9 en die witte kop op de foto) moet “brutaal zijn” maar afgeschaft worden.

Dat bestaat toch niet ?!?!?!

Het is gewoon en alleen maar het verkondigen van je mening :D

Hij had gisteren ruzie op school met de meester en een juf (niet eens die van hem). Heel oneerlijk (volgens hem) allemaal.

Hij moest nablijven. Er waren 10 kinderen aan het vervelen op de gang. Hij is er met 4 anderen uitgepakt. De rest niet en heeft 15 min. met zijn armen over elkaar moeten nablijven.

Daarna stuur ik hem weer terug naar school omdat hij de helft vergeten was mee te nemen. (ik wist nog niet van het voorval) Hij gooit met de tussendeur op school en moet vervolgens weer gaan zitten…Praten……..waarom hij boos is en waarom hij met deuren gooit. (hij is er snel tussenuit gepiept en was eerder thuis dan dat de juf belde)

Maar mam, ik wil helemaal niet met die juf praten. Ze heeft mijn heeeeeele dag verpest….Maar als ik dat zeg ben ik brutaal. Terwijl het gewoon mijn mening is. Het is zooooooo gemeen dat je niet gewoon je mening kan zeggen.

Want zeg ik dat ik haar niet aardig vind moet ik nog langer blijven. Om uit gaan leggen waarom ik haar niet aardig vind. Nou ik vind het gewoon…Waarom moet ik met haar praten? Ze gelooft me toch niet dus heeft het helemaal geen zin. Ze kan de pot op….(van wie zou hij dat hebben?)

Eigenlijk geef ik hem nog gelijk ook…..Maarrrrru ik wil ook niet dat hij brutaal is…..Toch…… lach ik me rot om zijn “brutaliteit”……

gr. Jet

• mv J 03-02-'02 & G 13-08-'03 &amp

Hij heeft wel gelijk………….hetzelfde als: kinderen die vragen worden overgeslagen……maar ik voed mijn kinderen op, dat ze alles eerst moeten vragen….Dan doen ze dat bv bij de slager een worstje, en dan zeggen ze daar vrolijk, nee kinderen die vragen worden overgeslagen….Jermaine is dan op de leeftijd dat ie zegt, maar ik moet van mijn mama alles vragen:? Dan staan ze daar ja, met een bek vol tanden…….

Ik vind t mooi verwoord van hem, en idd, wanneer hij de juf niet aardig vind, hoeft hij dat niet uit te leggen….kinderen kunnen óók dat gevoel hebben!

• mas

:D:D:D onze kids hebben pietje bel gezien, en dus zeggen ze nu steevast als er gezegt wordt dat kinderen vragen overgeslagen worden: “en kinderen die zwijgen lopen de kans niets te krijgen!”:D:D

Het is soms wel moeilijk, je moet eerlijk mogen zijn, als je dat op een niet kwetsende manier doet is het goed. Maar de een voelt zich eerder gekwetst dan de ander:?

Maar die zoon van Jet is een kanjer, geweldige logica toch?

mas

• Dollmaker

Een nul voor S , whahaha . det