verjaardag vieren

• mas

Herkennen jullie dit?

Zaterdag vieren we de verjaardag van de kinderen ( 3 stuks) de visite heeft dus mazzel dat ze niet 3x hoeven te komen want dit kost ze al erg veel moeite, sommige komen helemaal niet( terwijl ik anderhalve maand van tevoren de datum heb doorgegeven). Ik heb het over zussen. Ik heb hun kids áltijd na gelopen ook al háát ik verjaardagen, ik kwam áltijd. Nu zijn die kinderen groot en heb ik kleine kinderen en ieder jaar is het weer bingo. Ik hoor of zie nooit iets van mijn zussen, en dan komen ze dus verplicht of niet. Ik zie er zo tegenop, en ieder jaar wordt dat erger. O. zit al vanaf voor de herftvakantie thuis van school, er is er nog niet ééntje die daarover contakt heeft gezocht met mij, terwijl ze het weten van mijn ouders.

Ga je nu zo om met een kleine zus? want dat ben ik voor ze, ik scheel 9 jaar met de jongste. Nou ja, moest ook ff van me af praten. Vrijdag halen we O. op van het vliegveld en zaterdag dus die verjaardag…ik ga gillen!

Dat hypocriete gedoe, dan gaan ze ineens interesse tonen, nou, daar ben ik zo klaar mee, alles gaat goed en alles wimpel ik af en gooi het gauw op een ander onderwerp. Rot op, nooit interesse, dan hoeft het nu ook niet.

Ze weten niet eens hoe oud de kinderen worden!

Joh, ik baal er zo van, het had zo leuk kunnen zijn, maar ik heb 4 zussen en 1 broer en ik heb er niets aan:(

ff klagen, héérlijk;)

mas

• ianpieps

Welkom bij de club.

Heb 2 broers en mijn man heeft 1 zus en 1 zusje.

1 van mijn broers zie ik nooit, de ander komt “verplicht” met verjaardagen, en zeggen daarna van “we komen binnenkort een bakkie doen” en dat duurt dan tot de volgende verjaardag.

Piet zijn oudste zus komt nooit, terwijl wij wel bij hun komen.

Zijn jongste zusje komt wel.

Bij ons is het zelfs zo dat oma niet komt omdat ze het hondje niet alleen kan laten.

Van je familie moet je het hebben zeggen ze dan.

Dus je ziet, het is niet alleen bij jou zo.

Het helpt je niet, maar ok.

Ik wens je in ieder geval een prettige 3-verjaardagen dag toe.

Groetjes,

Sandra

• Edwin

ja die heb je niet altijd te kiezen mas,maak er maar het beste van,meer kan je er niet van maken toch?

• nina

Hi Mas,

Alvast gefeliciteerd met je kinderen!!

Maak er lekker een feestdag van voor de kids en jullie. Ga ergens naartoe en vergeet je hypocriete familie. Auw, doet pijn maar je verandert het toch niet.

Ik heb jarenlang niets aan verjaardagen gedaan. Toevalligerwijs heb ik mijn verjaardig dit jaar wel gevierd. Ik ben midden in de zomer jarig en dan is iedereen altijd op vakantie. Het perfecte excuus voor mij.

Geef alleen een kinderfeestje als ik er echt niet onderuit kan komen. Haat verjaardagen uit de grond van mn hart. Mijn familie heeft er geen moeite mee, die feliciteren de kinderen geven ze een kadootje. Zijn gewend aan onze manier van leven.

Ben je een beetje uitgerust nu? Je haren geverfd? De kleintjes vertroeteld? Fijn dat O. er even tussenuit is geweest. Is voor hem ook goed even uit de dagelijkse sleur te zijn.

Liefs

Nina

• Greet

Als ik dit lees, ben ik bijna blij enig kind te zijn…

Geniet met je gezinnetje van de verjaardagen : doe iets waar de kinderen iets aan hebben en schaf die ‘familiefeestjes’ af : zo kap je met die hypocriete boel (want dat is het en als ze vragen waarom er geen verjaardagen gevierd worden, vertel je ze de waarheid) en , eerlijk gezegd, de kinderen zelf hebben ook niks aan die feestjes want ‘ze moeten stil zijn’ terwijl de ‘volwassenen’ praten.. hallo????

Da's de reden dat ik ze ook afgeschaft heb, trouwens…

Knuffel, Greet

• Dollmaker

Joh Massie ,

Ga iets leuks doen met zijn alle en geniet daar !!!!!!! van in plaats de schijn op te houden , liefs det

• mas

Hoi hoi, nou kijk, ik vier zelf ook geen verjaardagen, maar de kinderen vinden het dus echt leuk om visite te krijgen. En Greet, hier hoeven de kids niet stil te zijn want het is hun feest;) Op school vragen ze ook: “is er veel visite geweest?” met O. heb ik regelmatig meegemaakt dat hij voor het raam zat te wachten om visite, die vervolgens afbelde:( . Als het aan mij ligt schaf ik het idd af, maar dat vind ik weer zo zielig voor de kids. Een kinderfeestje krijgen ze alledrie appart, dus dat doen we al.

Maar ik wacht deze verjaardag ff af, kijken hoe het dit keer gaat. Wat wel erg leuk is, is dat de dochter ( mijn nichtje van 23) van mijn zus komt, samen met haar nieuwe vriendin, heel leuk vind ik dat.

Ik weet dat ik de enige niet ben hoor, de fam. van mijn man zien we helemaal nooit omdat mijn man daarmee gebroken heeft. Het is gewoon zo jammer, het had zo leuk kunnen zijn, sisters…

bedankt voor jullie reacties, ik laat nog wel ff weten hoe het gegaan is.

groetje van mas

• adhd ma

Mas,

wat herkenbaar toch weer, hier het zelfde verhaal.

Alleen……..heb ik me voorgenomen om het anders aan te gaan voortaan.

Bij mij familie is het ook zo'n ramp, zelf sta je voor iedreen klaar en krijgt totaal geen begrip of steun terug.

er is niets te zien aan beide kinderen, dus zal het allemaal wel meevallen en loopt het niet zo'n vaart krijg je dan te horen.

Het komt allemaal wel goed, of je maakt je te druk "meid neem zelf ook een ritalinnetje' kreeg ik aak te horen.

Verjaardagen zijn een ramp alleen al door de drukte……….ze hebben er echt 2 dagen voor nodig om bij te komen.

Gevolg wij gingen zelf gewoon niet meer naar verjaardagen toe, en dat heeft kwade gezichten met zich mee gebracht.

Wij hebben het dus afgeschaft……………als er hier iemand jarig is gaan we met ons gezin die dag gewoon WEG.

Niet thuis……gewoon naar de efteling of noem maar iets op.

Is voor de kinderen geweldig, je hebt geen troep, gezeur, en voor moeders is het ook geen stress.

ik weet hoe je je voelt meid…….je loopt zulke dagen op je tenen…………….verschrikkelijk.

Je bent op van de zenuwen, bang voor commentaar, en de kinderen voelen dit aan met het gevolg dat er sávonds ruzie onderling!

Ik slikte voorheen altijd alles maar …………….door een ruzie net voor kerst is bij mij de bom gebartsten.

Er kon geen rekening gehouden worden met het feit dat onze zoon gaat flippen als er teveel mensen in een ruimte zitten.

Ik heb de vreselijkse verwijten naar mijn hoofd gekregen, zou de kinderen opsluiten in een glazen kooitje.

Familie leden die ineens het internet op doken om me vervolgens met berichten te bestoken dat een kind met pdd-nos best de drukte in kan.

Mass ik was het zo beu…………….

Ik heb zelf besloten alleen mijn zus nog maar te zien, de peettante van de kinderen, die wel interesse toont, en begrip kan opbrengen.

ik moet je zeggen mass, het verdriet is er echt wel geweest..het doet nog steeds veel pijn maar die rust………………. heerlijk.

Het is een stuk rustiger, geen drukte, geen gezeur , of verplichtingen meer op de bekende feestdagen.

Ik heb gewoon besloten dat ik verder moet met mijn gezin, hoe zeer het ook doet je ouders niet meer te zien.

Maar eens houdt het op.

Vervelende opmerkingen blijven nu achterwegen, en ik kom er nu achter dat ik het allemaal niet zo slecht doe als er altijd is gezegt.

Je kent je eigen kinderen het beste.

Ik houdt de schijn niet meer op, ben eerlijk tegen mezelf en dat valt in verkeerde aarde bij mijn familie.

Jammer dan………………………..

Ik kies voor mijn gezin…………………….en mass het bevalt me prima zo.

Hoop dat je er iets aan hebt, want ik weet wat je doormaakt.

Heel veel sterkte die dag en laat je je kop niet gek maken he!

Dikke kus adhd ma.

• Greet

Tja, als de kinderen er zo naar uit kijken, is het natuurlijk niet zo eenvoudig hè!

Sterkte, Greet

• Msstery

Meid, troost je, dít hoor je zooooooooo vaak. Of je nu 12 broers en zussen hebt of 1 , ik zie die van mij ook nooit, in alle gezinnen komt dit voor. Ook is er altijd 1 de ‘klos’ wat betreft het verzorgen van de ouders. Mas, je familie zoek je niet uit, die krijg je in de schoot geworpen;) Maar ik begrijp het wél hoor! Toch een leuke dag gewenst zaterdag. (valt meestal wel weer mee, toch?)

Helga.