Persoonlijke begeleiding

• Dollmaker

Aanvragen bij het CIZ , voor ondersteunende begeleiding , hou er wel rekening mee als je boven de achtien bent er een eigen bijdrage verlangt word .

Komt nog bij dat je wel alleenstaand moet zijn , anders verval je terug op mantelzorg .

Eenieder die een inwonend fam. lid heeft van boven de achtien word teruggeworpen op mantelzorg , gr B

• Dollmaker

Aanvulling:

Door mijn handicap had ik een P.G.B voor gezinshulp , dat is medio 2005 stopgezet en is vervangen door mantelzorg .

Als je formulieren invuld , let op wat je invuld ………

Mocht je daarbij tips willen hebben mijn mail-adres staat open .

Van het CIZ trekken ze een kwartiertje uit om op huisbezoek te komen , eenmaal afgewezen blijft vaak afgewezen ondanks bezwaarschrift en wat voor een procedure dan ook .

Het gaat niet meer tegenwoordig om de aanvrager of zorg die gewenst acht maar om de mantelzorg die er in je omgeving is .

Vraag altijd meer uren aan !!!!!!!!! , gr B

• A3ana

Hoi,

Je schreef dat je e-mailadres open staat, maar ik zie m helemaal niet! Ik ben (nog) niet zo handig hiermee, sorry

• A3ana

Waarom zei die mevrouw dat dan niet tegen mij? Ik vertel haar dat ik dat nodig heb omdat ik moet leren hoe ik mijn tijd beter in kan delen, omdat ik ‘ dankzij’ de ADHD dat nooit onder de knie heb gekregen. Ik heb ook aangegeven dat ik geen schoonmaakster zoek, ik kan het heel goed zelf, als ik maar weet wat prioriteit heeft, als ik maar weet hoe ik wat wanneer moet doen! Dat is mijn grootste probleem en als ik daarin begeleid kan worden totdat het een soort van routine is (net als dat je weet dat je 's morgens na het ontbijt moet wassen en tandenpoetsen of handen wassen na het plassen)

Pfff… waarom krijg je niet gewoon standaard hulp als je adhd gediognastiseerd wordt? Ik heb er toch niet om gevraagd?! Daarbij.. ik wil juist heel graag alles ZELF doen! Maar dan heb ik gewoon prof. hulp bij nodig! Mijn moeder en/of schoonmoeder kunnen het niet eens begrijpen waarom ik het niet inzie, laat staan dat ze me kunnen helpen!

Sorry… ik moest even mijn boosheid/teleurstelling kwijt.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik heb alleen maar gehoord dat ik ADHD heb, ik heb ritalin gehad en verder… moet ik het maar uitzoeken…..

• Janny

ik werk hier sinds begin januari aan met hulp van een adhd-coach en een persoonsgebonden budget. Perfect!

Janny

• Janny

zoiets;

http://www.alterra.nu/therapeuten_sjaak_teunis.htm

op advies van mijn psychiater.

• Dollmaker

hek_van_de_dam@hotmail.com,

Niet meteen boos worden , los je niks mee op .

Mantelzorg word partner onder verstaan of inwonende kinderen van 18 en ouder , gr B

• Dollmaker

hoi Janny ,

Moet jij dan niet een gedeelte terug betalen uit dat P.G.B , gr B

• Janny

Mijn eigen bijdrage wordt meteen verrekend met het bedrag wat ik ontvang. Is er al af dus. En voortaan kan ik zelf bepalen bij welk en hoeveel hulp ik het meest gebaat ben. En ik heb een aardige coach. Stap voor stap.

gr en liefs

Janny

• Bassistje

Activerende begeleiding kent bij zorg in natura GEEN eigen bijdrage!

Ik heb dit inmiddels al 3 jaar hier en de eigen bijdrage is sinds 2 jaar afgeschaft.

Dit vraag je idd aan bij het CIZ .

Voor ondersteunende begeleiding betaal je nog wel een eigen bijdrage.

Aangezien het bij jou een tijdelijk iets zou zijn,(dit maak ik op uit wat je hierboven aangeeft, dat je hulp wilt hebben om orde op zaken te stellen)

kun je beter activerende begeleiding aanvragen voor zorg in natura.

groetjes Wendy