ookzo moe?

• joytoy

ja, het klinkt misschien raar…maar het is echt waar…

Ik heb adhd, maar ben helemaal uitgeput,is dat ook echt zo raar?

het klinkt voor mij zo raar, ben je zo druk,en toch moe ;)

Ik slaap heel slecht,en ik weet ect niet wat ik er aan moet doen, melatonine helpt tot nu toe niet….

Maar ik weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen.

En degene bij wie ik nu voor hulp loop ook niet.

Vandaar dat ik dacht, ik probeer het hier eens, misschien ben ik niet de enige..

Het probleem is alsvolgt:

Ik ben heel erg moe, echt moe, mijn benen doen de hele dag pijn, kan echt mezelf nergens meer toe zetten, voel me verdrietig, opvliegend, en heel vel nachtmerries.

Ik kan ook niet inslaap komen savonds al ben ik nog zo moe.

Slaap ik dan uiteindelij, rond 4,5 uur snachts, word ik niet wakker smorgens.

Of soms als ik zo enge nachtmerrie heb ben ik de hele dag “vaag” net of ik half in die droom blijf hangen, ik denk er de hele dag aan en zie alles voor me…..

Weet iemand waar ik hulp kan halen, informatie of wat er mis is????

ik hoop het snel te horen,

dank je wel,

joy

• nina

Hoi joytoy

Hoeft opzich niets met adhd te maken te hebben maar kan wel. Als je slecht slaapt ben je zo aan het eind van je latijn. Slik je medicijnen? Die kunnen je ook uit je slaap houden. Hoe lang duurt dit al?

Groetjes

Nina

• joytoy

ja ik slik ritalin. om de 3.15 uur 10 mg.

Dit duurt al bijna een jaar, nachtmerries al langer ,maar slecht slapen een jaar of zo.

Al is het de laatste 2-3 maanden wel ECHT uit de hand aan het lopen…

• joytoy

even als voorbeeld, een verslagje van afgelopen nacht.

Ik heb om 23.00 melatonine gepakt, en ben rond 00.30 naar bed gegaan, terwijl ik klaar wakker was….Om 01.45 zat ik me al ZOOO te storen en druk te maken aan alles in bed, dat ik maar weer op ben gestaan.

Misschien is dat ook wel niet slim en moet ik gewoon blijven liggen,maar dat lukt ook niet dan.

IK word dan helemaal opgefokt omdat ik WEER niet kan slapen….

Dus ik denk ff roken…(jaja slechte eigenschap).

Nou heb ik al vaker gehoort dat roken niet echt goed werkt als je wilt slapen,maar dat is meer iets wat ik voor mezelf heb uitgevonden.

Als ik me zo drk maak en niet kan slapen, ga ik roken,en zo diep inhaleren,dat ik helemaal licht en duizelig in me hooft word, dan ga ik liggen en dan lukte dat eerst altijd,

maar zelfs dat werkt niet meer…

Uiteindelijk ben ik om 04.00ofzo weer eens naar bed gegaan….

En NOG kon ik niet slapen…

Ik keek om 06.30 weer op de klok, en toen dachtik, als ik over een half uur nog niet slaap sta ik maar op en dan doen we maar weer een nachtje zonder slaap,

want ik wil voorkomen dat ik zo laat in bed lig dat ik daardoor niet kan slapen de volgende nacht….

Kent iemand dit?

Ik weet het echt niet meer wat ik er mee aan moet…

Of wie mij kan helpen.

• adhd ma

Mij lijkt het dat je een flinke re bound hebt, tegen de tijd dat je naar bed gaat.

Hoe laat slik je je laatste ritalin.

Misschien is het verstandig om contact op te nemen met een arts waar je op controle bent.

groetjes adhd ma

• Edwin

het is absoluut niet gek dat je moe bent.de 1 reageert anders op ze adhd als de ander..jouw drukte in je hoofd veroorzaakt waarschijnlijk de moeheid in je lijf en geest.ik zelf slik temazepam.de werkt perfect totdat je er gewend aan raakt,maar dat duurd wel ff.je nachtrust is essentieel om goed je dag door te komen en de drukte in je hoofd aan te kunnen..mij advies ook zorg voor medicijnen of bijv ademshalingsoefeningen die hier aan mee helpen.

Succes Edwin

• joytoy

hallo edwin,

Wat is temazepam?

Is dat een soort ritalin?

groetjes joy

• joytoy

hoi adhd ma,

Rebound kan het bijna niet zijn,daar heb ik wel last van gehad,maar daar hebben we de ritalin op aangepast, ik kreeg eerst het advies van de riagg om nar 7 uur geen ritalin meer te pakken,maar aangezien mijn dag langer is al tot 22.00 savonds, is dat aangepast.Die doktor stelde de ritalin in volgens het boekje ovr ritalin bij kinderen.

Ik ben toen met mijn vader naar een symposium geweest over adhd en medicijnen en daar adviseerde ze mij dat ik wel ritalin later op de vond kon pakken,als het maar niet zo uitkwam dat hij net voor het slape is uitgewerkt, dus ik heb rond 24.00 de laatste en dan ga ik gemiddeld om 0030 naar bed of iets later…dus kan ik toch bijna geen re bound hebben of wel??

JA het meeste qua medicijnen heb ik zelf uit gevonden……

Nog wel eeen super handige tip voor de ritalin gebruikers…

Ik was zelf in het begin regematig te laat met slikken pas als ik rebound had dat ik er aan dacht, tot ik bij “action” een beetje een soort rommelwinkel zg maar een medicijnen doosje zg die je kan instellen dat hij om de zoveel tijd afaat.

Ik slik om de 3.15 ritalin, en na 3.05 gaat hij 1x piepen, om 3.10 nog 1x en om 3.15 een minuut, dus zo vergeet ik het nooit meer.

HAHAHa moet er wel bij zeggen dat ik inhet bgin altijd het doosje vergat mee tenemen……

• nina

Je neemt om 24.00 je laatste Ritalin??? Geen wonder dat je geen oog dicht doet :-(

Ik heb elke 3 uur R geslikt, soms wel 6 op een dag. De laatste nam ik vaak om 10 uur 's avonds omdat ik nog allerlei denkwerk moest doen. Maar slapen? Nope! Is idd waardeloos als je je avond nodig hebt en daarom helder moet blijven.

Vanwege bijwerkingen ben ik weer gestopt met medicijnen. Neem nu ‘s avonds een blikje redbull of 2, werkt net zo goed als R maar ik slaap beter. Nouja….. in ieder geval geen rebound, nachtmerrie’s of allerhande andere waanideeën ipv slapen.

Die onrust en agressie ben ik ook weer kwijt.

• Edwin

hehe nee..dat is een rustgever.een beetje te vergelijken met diazepam oftwel valium.word vaak voorgeschreven voor de bevoordering van de nachtust..

Groetjes edwin